Rozpočet Bratislavy na rok 2026 sa na prvý pohľad javí ako rozvojový, no v skutočnosti ide o posledný rok výrazných investícií. Mesto plánuje hospodáriť so sumou viac ako 760 miliónov eur. Z toho významnú časť predstavujú projekty financované z eurofondov, ktoré sa musia dokončiť pred koncom programového obdobia, informuje yimba.
Najväčšiu položku tvorí modernizácia Ružinovskej radiály v hodnote viac ako 51 miliónov eur. Ide o jeden z najdôležitejších dopravných projektov, ktorý má zlepšiť spoľahlivosť električkovej dopravy medzi Ružinovom a centrom. Dokončenie sa očakáva v priebehu roka 2026.

Ďalšie významné práce pokračujú na električkovej trati v Petržalke, na ktorú mesto vyčlenilo 4,9 milióna eur. Dopravný systém doplnia nové trolejbusové úseky v oblasti Patrónky, Riviéry a Galvaniho ulice, ktoré majú rozšíriť ekologické spojenie v západnej časti mesta.
Bratislava tiež investuje do nového dopravného modelu mesta. Projekt v hodnote 3 milióny eur má priniesť dátové podklady pre plánovanie MHD, optimalizáciu dopravy a zlepšenie dopravných tokov.
Cyklisti aj vodiči sa dočkajú nových trás a parkovísk
Významnú časť rozpočtu zaberajú projekty cyklodopravy. Mesto plánuje vyčleniť viac ako 7,6 milióna eur na nové trasy. Najväčšou z nich bude cyklotrasa Devín – Sihoť, ktorá má prepojiť obľúbenú rekreačnú zónu s mestom. Ďalšie úseky vzniknú na Vajnorskej, Lamačskej, Prievozskej a Letiskovej radiále.
Zároveň sa pripravuje majetkové vysporiadanie pre cyklospojenie Dúbravky a Lamača. Na opravu a obnovu značenia pôjde viac ako 1,1 milióna eur, čo má priniesť aj nové ochranné pruhy pre cyklistov.

Do rozvoja cestnej infraštruktúry pôjde 15,8 milióna eur. Z toho 1,2 milióna je určených na turbookružnú križovatku na Eisnerovej ulici, ďalších 833-tisíc na mimoúrovňové križovanie Bojnická a takmer 1 milión na úpravy v oblasti Zlatých Pieskov.
Bratislava nezabúda ani na parkovanie. V rozpočte je 2,8 milióna eur na projekty P + R, medzi ktoré patria parkoviská pri Janíkovom dvore a ZOO, ako aj modernizácia parkomatov.
Po investičnom vrchole prídu skromnejšie roky
Hoci čísla v rozpočte pôsobia optimisticky, mesto upozorňuje, že po roku 2026 nastane spomalenie. Prognóza kapitálových výdavkov počíta s poklesom na 60,8 milióna eur v roku 2027 a len 29,7 milióna eur v roku 2028. Dôvodom je ukončenie eurofondového obdobia, z ktorého Bratislava financuje väčšinu svojich dopravných projektov.
Magistrát preto označuje rok 2026 za posledný silný investičný rok. Potom sa ťažisko presunie na údržbu, opravy a menšie zásahy namiesto rozsiahlej výstavby. Bez nových európskych grantov bude totiž ďalší rozvoj infraštruktúry závisieť najmä od štátnej podpory a mestských príjmov.







































