Audi rozšíri ponuku motorov pre modely A6 a Q5 o trojlitrový naftový motor V6 s výkonom 220 kW (299 koní) a krútiacim momentom 580 Nm s mild-hybridnou technológiou, ktorá poskytuje o 18 kW (24 k) viac výkonu a po prvýkrát sa používa v kombinácii s elektricky poháňaným kompresorom.

Kompresor eliminuje turbodieru
Zatiaľ čo elektricky poháňaný kompresor predtým fungoval len v úzkom rozsahu otáčok, nová generácia teraz funguje v celom spektre otáčok motora. Tento systém zaisťuje lineárnu a rýchlu odozvu, pôsobivé zrýchlenie v strednom rozsahu otáčok s ešte priamejším pocitom z pedálov, zvýšenú účinnosť a dlhšiu životnosť. Vďaka interakcii medzi elektricky poháňaným kompresorom a generátorom pohonnej jednotky sa maximálny plniaci tlak 3,6 baru zvýši takmer o sekundu rýchlejšie, čo prináša citeľne lepšie zrýchlenie bez turbodiery. Audi tvrdí, že sa to veľmi podobá pocitu z elektrickej jazdy s podobným výkonom. Počas zrýchlenia sa koleso kompresora roztočí až na 90 000 otáčok za minútu za iba 250 milisekúnd.

Kompatibilné s ekologickou naftou HVO
Nový motor V6 TDI je schválený aj na používanie paliva HVO, ktoré zodpovedá európskej norme EN 15940. Toto udržateľné palivo umožňuje zníženie emisií CO2 o 70 až 95 percent v porovnaní s klasickou naftou vyrobenou z ropy. HVO sa vyrába s použitím zvyškových a odpadových materiálov, ako je použitý kuchynský olej z potravinárskeho priemyslu alebo poľnohospodárske vedľajšie produkty. Pomocou vodíka sa oleje premieňajú na nasýtené alifatické uhľovodíky. Tým sa upravujú vlastnosti rastlinných olejov, aby boli vhodné na použitie v dieselových motoroch. Môžu sa miešať s konvenčnou naftou ako náhrada za fosílne zložky alebo sa môžu použiť ako 100-percentne čisté palivo. Nové vozidlá Audi opúšťajúce závody v Ingolstadte a Neckarsulme sa už dodávajú s palivom HVO v nádrži.

































