Čínske SUV s britským rodokmeňom MG HS postupne uzatvára svoju paletu pohonných jednotiek verziou Hybrid+, ktorá sa snaží osloviť zákazníkov hľadajúcich kompromis medzi klasickým spaľovacím motorom a plug-in hybridom. Nejde o technologický extrém ani o najlacnejšie riešenie, ale v kontexte mnohých vecí sa dá považovať za to najrozumnejšie. A práve to z neho robí zaujímavého kandidáta v silne konkurenčnom segmente kompaktných SUV.
Pod kapotou MG HS Hybrid+ pracuje dobre známy benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý je naladený na výkon 105 kW. Je technické parametre ale v prípade konfigurácie hybrid+ nie sú až také dôležité, pretože v tomto prípade nehrá hlavnú úlohu. Omnoho dôležitejší je elektromotor s výkonom až 146 kW, pričom systémový výkon celej sústavy dosahuje 165 kW (224 k) a 340 Nm. Spaľovací motor funguje primárne v Millerovom cykle, čo je z pohľadu efektivity správna voľba. Namiesto remeňa používa rozvodovú reťaz.

Jedným z hlavných technických ťahákov je batéria s kapacitou 1,8 kWh, čo je na pomery klasických hybridov nadpriemerná hodnota. V praxi to znamená, že vozidlo dokáže jazdiť na čisto elektrickú energiu výrazne dlhšie úseky než mnohí konkurenti. O prenos výkonu sa stará multimódová dvojstupňová prevodovka, ktorá má dva stupne pre spaľovací motor a jeden pre elektrický pohon. MG sa tak vyhlo použitiu CVT prevodovky či klasických viacstupňových automatov, čo sa priaznivo prejavuje na jazdnom prejave aj pocite z akcelerácie. Systém funguje väčšinu času tak, že spaľovací motor slúži ako generátor energie a kolesá poháňa najmä elektromotor. Samozrejme, v určitých situáciách ako sú napríklad vyššie rýchlosti na diaľnici, dokáže spaľovací motor poháňať kolesá aj priamo. Hoci celé riešenie pôsobí technicky komplexne, z pohľadu vodiča je jeho fungovanie prirodzené a nenásilné.

Spotreba
Práve efektivita je jednou z hlavných devíz tohto pohonu. Najlepšie výsledky dosahuje MG HS Hybrid+ na okresných cestách, kde sa nám aj v zimných podmienkach s mínusovými teplotami podarilo dosiahnuť spotrebu okolo 4,5 l/100 km. Tu je krásne vidieť výhodu väčšej batérie a častej jazdy na elektrinu. V meste sa spotreba pohybovala na úrovni približne 6,9 l/100 km, čo je vzhľadom na veľkosť auta a špecifiká mestskej premávky v Bratislave viac než slušná hodnota. Treba pritom zobrať do úvahy, že časť mestskej jazdy tvorí aj rýchla jazda po obchvate, neraz rýchlosťou až 130 km/h, kde hybridné systémy zvyčajne strácajú výhodu.

Najvyššiu spotrebu logicky dosahuje auto na diaľnici, kde sme jazdili so spotrebou okolo 9,5 l/100 km. To je číslo, ktoré môže niekoho sklamať, najmä ak očakával hodnoty bližšie k 8 litrom. Na druhej strane treba dodať, že ide o hybrid bez možnosti externého nabíjania a s predným pohonom, pričom podobné hodnoty nie sú v tomto segmente výnimočné.

Jazda, dynamika a komfort
Dynamika vozidla je nastavená veľmi vyvážene. MG HS Hybrid+ nepôsobí ani lenivo, ani prehnane športovo. Aj pri diaľničných rýchlostiach okolo 130 km/h dokáže po zošliapnutí plynu plynulo a lineárne zrýchľovať, hoci je cítiť krátke zaváhanie, kým systém vyhodnotí, aký zdroj energie má použiť. Rekuperácia je pomerne silná a vodič si ju môže nastaviť v troch úrovniach. Podvozok nie je adaptívny a v porovnaní s čisto spaľovacou verziou je auto približne o 100 kg ťažšie. Stále je však citeľne ľahšie než plug-in hybrid. Hybrid+ dostal vpredu hliníkové ramená a celkovo pôsobí podvozok tuhšie, no filtrácia nerovností je adekvátna. Auto sa v zákrutách nenakláňa, pôsobí stabilne a istým dojmom, hoci športové ambície od neho netreba očakávať. Veľkým plusom je dobré odhlučnenie kabíny. Do interiéru nepreniká výrazný hluk od podvozka ani od motorového priestoru, a to aj napriek absencii zdvojených skiel.

Dizajn a interiér
Facelift MG HS výrazne pomohol. Auto pôsobí moderne, vyvážene a v segmente rozhodne nevyčnieva negatívne. Predné svetlá síce neponúkajú matrixovú technológiu ako niektorí nemeckí konkurenti, no ide o projektorové svetlá s veľmi dobrou svietivosťou, ktoré patria medzi lepší priemer triedy.

Interiér je jedným z najpríjemnejších prekvapení. Použitá materiálová kombinácia a farebná schéma, ktorá mieša čierne plasty s hnedooranžovými prvkami, pôsobí hodnotne a neopozerane. Palubná doska po facelifte využíva združený digitálny prístrojový štít a centrálny displej infotainmentu, čo je ergonomicky aj vizuálne veľmi dobré riešenie. Infotainment má jednoduché a prehľadné menu, ale predsa len by mohol reagovať o niečo svižnejšie. Poteší však kvalitná 360-stupňová kamera, dobrá grafika digitálneho prístrojového štítu a konfigurovateľné tlačidlá na volante. Chýbajú síce klasické otočné ovládače klimatizácie, no základné funkcie ako napríklad fúkanie vzduchu na čelné sklo alebo jeho vyhrievanie sú riešené samostatnými tlačidlami.

Priestor a praktickosť
Batožinový priestor ponúka objem okolo 500 litrov, hoci niektoré zdroje uvádzajú nižšie hodnoty. Rozdiel pravdepodobne spôsobuje započítanie veľkého dvojitého dna, ktoré je veľmi praktické. Kufor má síce o niečo vyššiu nakladaciu hranu a užší otvor než konkurencia, ale jeho tvar je pravidelný a dobre využiteľný. Vzadu je dostatok miesta aj pre vysokých pasažierov. Pri výške 188 cm je priestor na nohy nadštandardný, nad hlavou už tesnejší, no stále použiteľný. Poteší kvalitné spracovanie aj v zadnej časti kabíny, výduchy ventilácie, USB porty a dobrý prístup k úchytom ISOFIX.

Verdikt
MG HS Hybrid+ je veľmi presvedčivým riešením pre zákazníkov, ktorí nechcú riešiť nabíjanie plug-in hybridu, no zároveň túžia po úspornej a kultivovanej jazde. Ponúka zaujímavú techniku, dobrú spotrebu v reálnych podmienkach, kvalitný interiér a vyvážené jazdné vlastnosti. V kontexte ceny (od 32 990 €, v plnej výbave za 35 790 €) a celkovej ponuky ide o jednu z najrozumnejších volieb v segmente. Podrobnejšie sme sa vozidlu venovali vo videorecenzii.























































