Posypová soľ je síce dôležitou súčasťou pre prejazd ciest, no má jednu obrovskú nevýhodu. Dokáže v relatívne krátkom čase pomôcť ku korózií ocele, z ktorej sú naši štvorkolesoví miláčikovia vyrobení. Umývanie auta v zime je teda dôležité.

Pri najnovších autách sa síce používa antikorózna ochrana respektíve, mala by sa nachádzať, no jej kvalita sa odlišuje. Odolať korózií v tomto počasí je možné dodatočnou ochranou podvozku . V každom prípade bude najideálnejšie, pokiaľ soľ dôjde do kontaktu s kovovými časťami čo najmenej.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Preto je aj v zime potrebné a vhodné umývať auto a čo najviac z jeho spodku, keďže tam sa soľ drží najviac. Nebojte sa teda v bezdotykovej umývarke kľaknúť si a čo najlepšie umyť každý jeden záhyb vozidla.

Kedy sa však autu povenovať najviac? Podľa amerického webu How Stuff Works je odporúčaná doba každé dva týždne. Pokiaľ však jazdíte po posolených cestách, toto časové rozpätie je menšie, teda auto môžete umyť častejšie. Pod pojmom častejšie samozrejme nechápte, že každých 8 hodín, ráno a večer. Soľ sa na aute aj tak postupom času usadí, ak jazdíte pravidelne. Soli tak bude menšie množstvo, než by ste nechali auto celú zimu bez umytia.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Umývanie vozidla cez zimu by sa teda dalo prirovnať k čisteniu zubov. Umývanie je ako prevencia proti korózii a pri čistení zubov predídete kazom. Keď mrazivé teploty opadnú, cesty sa prestanú soliť, tak je vhodné aby sa auto umylo čo najskôr a čo najdôkladnejšie. V tomto prípade sa teda oplatí sledovať predpoveď počasia.

Korózia kovov je jedným z najväčších strašiakov všetkých motoristov. Pred ňou sa nachádza snáď iba kontrolka check engine. Korózie sa boja väčšinou staršie ročníky vozidiel. Všetky diely sú niekedy ťažko prístupné a drahé na opravu. Čím neskôr to začnete riešiť, tým väčší problém vás v budúcnosti čaká. Netreba však ani mávnuť rukou nad malým pupáčíkom na laku, keďže práve po umytí vozidla sú všetky nedokonalosti vidieť najviac.

Diskusia