Na slovenských cestách sa určitý čas testovala maximálna povolená rýchlosť 140 km/h. Naše cesty nie sú na to prispôsobené, takže s touto rýchlosťou sa môžeme rozlúčiť.

Pred pár týždňami rezort dopravy povolil na jednom povolenom úseku Poprad –  Beharovce maximálnu rýchlosť na hodnote 140 km/h. Tento experiment však trval doslova pár dní. Prečo sa nebude jazdiť touto rýchlosťou všade? Dôvod je jednoduchý – zvýšené emisie, hluk a nehody.

O zvýšení rýchlosti sa teda ani neuvažuje na základe týchto faktorov a tak nám neostáva nič iné, iba 130 km/h rýchlosť na našich cestách dodržiavať. Práve táto rýchlosť sa považuje za optimálnu na našich diaľniciach. Najnovšie vozidlá však dokážu jazdiť bezpečne aj oveľa rýchlejšie, ako upozorňujú vodiči. Príkladom má byť napríklad Nemecko, kde majú už dlhšie vyššiu maximálku, dokonca majú jeden úsek, kde nie je limitovaná rýchlosť. Tým pádom na takýchto úsekoch môžete ísť akoukoľvek rýchlosťou či už podľa vašich skúsenosti, prípadne ako vám vaše auto alebo hustota premávky dovolí.

Hovorca Ministerstva dopravy, Ivan Rudolf sa vyjadril: „Po vyhodnotení projektu testovania 140 km/h rýchlosti na diaľnici pod Tatrami sme dospeli k záveru, že prípadná úspora času jazdy vodičov nevyváži negatíva s nimi spojené. Najzákladnejšími negatívami sú zvýšené emisie, hluk, či fatalita nehôd. Po zhromaždení všetkých údajov a analýze všetkých faktorov sme sa rozhodli projekt zastaviť a 130 km/h rýchlosť sa stále považuje za optimálnu pre podmienky na našich cestách.“

Ako to teda vyzerá v skutočnosti? Daný 38 kilometrový úsek vodičom pri rýchlosti 140 km/h uštrí presne 1 minútu a 15 sekúnd. Z tohto pohľadu sa jedná o zanedbateľný čas. Čo by to však znamenalo na dlhšej trase? Ak by sme mali konečne spojenú Bratislavu s Košicami, čo je 450 kilometrov, tak vodiči by ušetrili takmer 15 minút. Podobná, 140 km/h rýchlosť sa testovala ja v susednom Rakúsku, no dospeli k rovnakému výsledku, ako tomu bolo u nás.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBudeme čoskoro jazdiť v taxíkoch bez vodiča?
Nasledujúci článokCitroën C5 X, návrat do strednej triedy v štýle BMW 5GT. Dostane späť aj Hydractiv?