Domov Doprava Bratislava sa dočká záchytných parkovísk P+R podobných ako vo Viedni!

Bratislava sa dočká záchytných parkovísk P+R podobných ako vo Viedni!

koronavírus

Nájsť vhodné parkovacie miesto v hlavnom meste by sa mohlo nazvať aj športom na dlhé trate. Aktuálne však hlavné mesto prichádza s riešením.

Záchytné parkoviská sú témou už niekoľko rokov, hlavne od roku 2019, kedy sa prišlo s parkovacou politikou v Bratislave. Tieto parkoviská budú mať dobrú dostupnosť a taktiež aj napojenie na mestskú hromadnú dopravu, či iný štýl verejnej dopravy. Magistrát hlavného mesta si od výstaviska Incheba EXPO prenajme v areáli parkovisko P6, ktoré bude musieť prerobiť. Rozhodli tak mestskí poslanci pred pár dňami. Nájom bude predbežne na päť rokov s možnosťou predĺženia o ďalšie tri roky. Ročne tento nájom magistrát bude stáť 200 tisíc eur. Parkovisko následne pojme až 342 áut.

Kde sa budú nachádzať ?

Ide o lukratívny pozemok v rámci Bratislavy. Viedenská cesta v Petržalke je jedným z uzlov pre rodiny bývajúce za hranicami (Maďarsko, Rakúsko). Ďalšie záchytné parkovisko sa plánuje na Púchovskej ulici v Rači. Tento priemyselný areál bolo údajne najideálnejšie miesto, nakoľko aj táto oblasť je uzlom pre ľudí prichádzajúcich z Pezinka a Svätého Jura. Tu tak budú môcť ľudia odparkovať autá a pokračovať hromadnou dopravou.

Lokalita je v tesnej blízkosti železničnej trate a električkovej trate. Poslanci sa však zaoberali aj riešením vjazdu a výjazdu na plánované záchytné parkovisko. Časť patriaca spoločnosti Slovnaft bude využívať spevnenú plochu.

Parkovacia politika sama o sebe bude spustená v októbri 2021. Tu sa bude jednať o tri prvé „testovacie“ zóny. Parkovanie by sa malo zlepšiť v Petržalke, Krasňanoch, v okolí Tehelného Poľa a Einsteinovej. Za rok parkovania zaplatíte magistrátu 39 €. Doteraz najväčšou prekážkou boli parkovania kade-tade po obrubníkoch a okolí a takisto ľudia využívajúci sídliská ako odstavné plochy na čas, kedy sú v robote.

Aj práve preto prišli na rad záchytné parkoviská. Tie majú taktiež odbremeniť „domácich“ od neustáleho hľadania parkovacieho miesta pod bytovkou. K parkovacej politike sa v ďalšej etape pripojí aj Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.

Dôležitým míľnikom však bude kontrola. Mesto chce každú ulicu tri krát denne skontrolovať. Začne sa tak v júly v mestskej časti Petržalka. Ako to bude prebiehať? Po uliciach bude chodiť niekoľko skenovacích vozidiel, či v danej zóne parkujú tí ľudia, ktorí majú rezidenčnú kartu, či spoplatnenú tarifu uhradenú.

Hlavné mesto chce vypudiť osobné automobily, prvoradí budú chodci

Všetky finančné prostriedky z parkovacej politiky pôjdu do tzv. Fondu mobility na zlepšenie infraštruktúry dopravy. Bude tak podporovaná výstavba a obnova verejnej dopravy, nákup nových vozidiel, skvalitňovanie chodníkov, cyklochodníkov a do plánu spadajú aj záchytné parkoviská s parkovacími domami.

Koľko to bude stáť ?

Bratislava je na prahu revolučnej zmeny, ktorá má priniesť postupnú revitalizáciu verejného priestoru. Príde zlepšenie verejnej dopravy a mesto začne žiť viac ekonomickejšie. Je jasné, že parkovacia politika je niečím, na čo si ľudia veľmi ťažko zvyknú, no na konci dňa to určite ocenia. Ako sme spomenuli, za prvé vozidlo v domácnosti v rámci rezidentského parkovania zaplatíte 39 €, za druhé 150 € a za tretie 500 € ročne.

Balík služieb bude obsahovať aj 100 voľných hodín parkovania pre návštevy, prípadne parkovanie na dve hodiny v inej zóne. Za tieto poplatky dostanete krajšie ulice a možnosť parkovania, namiesto blúdenia a hľadania miesta.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.3 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes-Benz pripravuje nový model CLE! Čo o ňom zatiaľ vieme?
Nasledujúci článokBude Lexus UC luxusnejšou verziou Toyoty GR86 ?