Ak si myslíte, že Vám zaručí miesto pre domom, nenechajte sa oklamať. Je toto naozaj zlepšenie kultúry cestovania, alebo ide len o výber peňazí na daňové úrady?

 

Nová parkovacia politika, ktorá by sa mohla do platnosti dostať už v druhej polovici roka 2020, rozvírila prudké debaty o svojej užitočnosti a prospechu. Štyri tarifné pásma majú zaobstarať 1/5 áut hlavného mesta. Ktoré to však budú, zatiaľ nevieme.

Návrh ktorý vo štvrtok predstavilo vedenie Bratislavy hovorí aj o sumách. Ročné parkovné by malo stáť na jedno auto 49 eur, na druhé 150 eur a na tretie 500 eur. To znamená, že v mieste bydliska bude mať domáci neobmedzenú možnosť parkovania. Ak zavítate do inej zóny, máte tam dve hodiny parkovania zadarmo.

Je ale toto naozaj také šťastné riešenie, ako ho pán primátor predstavil? Faktom ostáva, že aj keď si niekto rezidenčnú kartu zakúpi, neznamená to, že bude mať kde zaparkovať. Hľadanie parkovacieho miesta zostane tou istou nepríjemnou činnosťou, akou bolo doteraz. Iba si zaňho navyše zaplatíte o desiatky eur.

Som si istá že nielen ja, ale aj vy poznáte domácnosti, kde nie je iba jedno vozidlo, ale hneď tri. Parkovacia politika sa našťastie nebude týkať všetkých mestských častí, ale iba problémových miest. Ide v podstate o zabezpečenie parkovania pre obyvateľov Bratislavy, a „vyhnanie“ ľudí dochádzajúcich a žijúcich v Bratislave, ktorí tu nemajú trvalý pobyt na okrajové parkoviská.

Objavili sa dokonca informácie, že ľudia ktorí majú garáž alebo súkromné parkovisko, budú musieť začať tiež platiť. Jednalo sa však iba o dezinformácie, takže môžu byť bezo strachu. Ak mu ale príde návšteva, ktorá bude chcieť parkovať na rezidenčnej zóne, môže zaplatiť 10 eur ročne, za ktoré dostane 150 hodín parkovania pre hostí.

Ak teda návšteva alebo cezpoľní cestujúci za prácou zastavia na rezidenčnom mieste, budú odtiahnutý. Keď budú parkovať na obyčajnom parkovacom mieste, budú platiť od 0,50-2,00 eurá na hodinu. A to platí aj pre nás, ktorí budeme dochádzať do práce mimo nášho bydliska. Toto má donútiť ľudí chodiť autobusom či električkami, ale máme verejnú dopravu v takom stave, aby tento nápor zvládla?

Dobre, parkovanie je jedna vec. Ale poplatky a parkovné sú druhá. Kam poputujú tieto peniaze? Nemali sa najprv vybudovať záchytné a okrajové parkoviská pre pracujúcich a dochádzajúcich do Bratislavy? Budú peniaze použité na vozovky, z ktorých väčšina je v dezolátnom stave?

Zdroj:                                                                                                           pravda.sk