Domov Elektromobilita Facelift ako hrom. Porsche Taycan má lepšie snáď všetko

Facelift ako hrom. Porsche Taycan má lepšie snáď všetko

Foto: Porsche

Porsche Taycan prešlo mimoriadne rozsiahlou aktualizáciou. Nové verzie majú vyšší výkon, dlhší dojazd, rýchlejšie zrýchľujú a rýchlejšie sa nabíjajú. Porsche priostrilo aj dizajn a výraznejšie odlíšilo modely Turbo. Všetky verzie majú tiež rozsiahlejší zoznam štandardnej výbavy a prichádzajú s najnovšou generáciou Porsche Driver Experience s vylepšeným konceptom displeja a ovládania.

Facelift sa dotkol všetkých karosárskych variantov – sedanu, Cross Turismo aj Sport Turismo. V každom prípade sú k dispozícii štyri možnosti pohonu s variantmi s pohonom zadných a všetkých kolies. Vývojoví inžinieri a testovací jazdci počas vývoja inovovaného modelu najazdili viac ako 3,6 milióna kilometrov po celom svete. To je na facelift skutočne veľa. Takéto rozsiahle testovanie je porovnateľné skôr s vývojom úplne novej generácie. Porsche však Taycan vylepšilo v mnohých ohľadoch a chcelo si teda overiť, že všetky zmeny budú fungovať správne za každých okolností. Porsche vyrobilo už takmer 150 000 exemplárov modelu Taycan. Najdôležitejšími trhmi pre Taycan sú v súčasnosti USA, Spojené kráľovstvo, Nemecko a Čína.

S modelom Taycan sme koncom roka 2019 odštartovali novú éru e-mobility. Okamžite sa ukázalo, že ide o zmenu hry a inovatívneho priekopníka v segmente elektrických vozidiel,“ hovorí šéf modelového radu Kevin Giek. „Teraz pokračujeme v tomto úspešnom príbehu s výrazne aktualizovaným Taycanom. Modelový rad dosiahol nové výšky z hľadiska výkonu, s výnimočnou dynamikou jazdy a potešením z jazdy. Zároveň sme dokázali výrazne zlepšiť efektivitu, dojazd, každodennú použiteľnosť a komfort.

Porsche Taycan
Foto: Porsche
Rýchlejší, s dlhším dojazdom

Všetky aktualizované modely zrýchľujú oveľa rýchlejšie ako ich predchodcovia. Dva príklady z oboch koncov portfólia: základný Taycan zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, čo je zlepšenie o 0,6 sekundy. Taycan Turbo S to dokáže už za 2,4 sekundy, čo je zlepšenie o 4 desatiny sekundy. S novou funkciou push-to-pass v balíku Sport Chrono je možné stlačením tlačidla na 10 sekúnd vyvolať zvýšenie výkonu až o 70 kW (v závislosti od modelu). Lepšie zrýchlenie je, pochopiteľne, výsledkom vyššieho systémového výkonu. Napríklad základný Taycan dodáva o 60 kW viac ako doteraz. A Taycan Turbo S má teraz s Launch Control najvyšší výkon až 700 kW/952 k, čo je viac o 140 kW.

Nezanedbateľne sa predĺžil aj dojazd všetkých verzií. V závislosti od karosárskeho variantu a motora sa dojazd WLTP zvýšil až na 678 km, čo predstavuje nárast o 175 km alebo o 35 %. Aktualizovaný Taycan vyžaduje nielen menej prestávok na nabíjanie na dlhých cestách ako jeho predchodca, ale nabíja sa aj rýchlejšie. Napríklad na 800-voltových jednosmerných nabíjacích staniciach sa dá nabíjať výkonom až 320 kW. To je o 50 kW viac ako doteraz. Spektrum rýchleho nabíjania novej výkonnej batérie sa výrazne rozšírilo. Nabíjacie kapacity vyššie ako 300 kW môžu vydržať až päť minút a veľmi vysoké nabíjacie kapacity možno dosiahnuť rýchlejšie, dokonca aj pri nízkych teplotách. Kým doteraz Taycan potreboval na nabitie z 10 na 80 % pri vonkajšej teplote 15 stupňov Celzia 37 minút, aktualizovaný Taycan aj napriek väčšej kapacite batérie to zvládne iba za 18 minút. Kapacita batérie sa zvýšila z 93 na 105 kWh.

Porsche Taycan interiér
Foto: Porsche
Adaptívne vzduchové odpruženie ako štandard

Všetky aktualizované modely Taycan sú štandardne vybavené adaptívnym vzduchovým odpružením. Za odpruženie Porsche Active Ride je možné priplatiť si u verziách s pohonom všetkých kolies. Odpruženie udržuje karosériu Taycanu neustále vo vodorovnej polohe, dokonca aj počas dynamického brzdenia, riadenia a akceleračných manévrov. Pri hladkej jazde systém takmer úplne absorbuje nerovnosti. V dynamických jazdných situáciách zabezpečuje odpruženie Porsche Active Ride takmer dokonalé spojenie s vozovkou vďaka vyváženému rozloženiu zaťaženia kolies. Ak je aktivovaný príslušný režim, pruženie môže kompenzovať pohyby karosérie, aby sa znížili akceleračné sily pôsobiace na cestujúcich.

Foto: Porsche

Maximálna kapacita rekuperácie pri spomaľovaní z vysokých rýchlostí vzrástla o viac ako 30 % z 290 až na 400 kW. Všetky varianty sú teraz štandardne vybavené aerodynamicky optimalizovanými kolesami a pneumatikami so zníženým valivým odporom. Na tento účel boli špeciálne vyvinuté nové 21-palcové kolesá a pneumatiky. Modely síce vážia až o 15 kilogramov menej, no štandardná výbava je rozsiahlejšia ako doteraz. Ambientné osvetlenie, ParkAssist s cúvacou kamerou, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá s osvetlením okolia zrkadiel, vyhrievané predné sedadlá, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), tepelné čerpadlo s novým chladiacim systémom, priehradka na smartfón pre bezdrôtové nabíjanie, elektrické nabíjacie porty na vodičovi a strany predného spolujazdca, prepínač režimu jazdy a posilňovač riadenia Plus sú teraz štandardnou výbavou.

Porsche Taycan
Foto: Porsche
Streamovanie videa

S novým dizajnom prednej a zadnej časti s novými prednými a zadnými svetlami odborníci na Style Porsche ešte viac zdokonalili čistý, puristický dizajn Taycanu. Nové predné blatníky a plochejšie svetlomety ešte viac zdôrazňujú šírku auta. Nové svetlomety sú vybavené technológiou HD matrix s vysokým rozlíšením a detailnou optikou. Za tmy zobrazujú charakteristickú štvorbodovú grafiku značky. Logo Porsche v páse zadných svetiel má trojrozmerný dizajn so vzhľadom skla. Prvýkrát je k dispozícii jeho osvetlená verzia, ktorá obsahuje animácie uvítania/odchodu.

Foto: Porsche

Združený prístroj, centrálny displej a voliteľný displej pre spolujazdca majú optimalizované používateľské rozhranie s ďalšími funkciami. Prepínač režimov na volante je teraz súčasťou štandardnej výbavy. Pre Porsche Taycan vybavené balíkom Sport Chrono a Performance Battery Plus je na prepínači režimu špeciálne tlačidlo push-to-pass. Pomocou novej páčky vľavo za volantom je ovládanie asistenčných systémov vodiča ešte intuitívnejšie. Apple CarPlay bol hlbšie integrovaný do displejov a funkcií vozidla. Nová funkcia In-Car Video umožňuje streamovanie videa na centrálnom displeji a displeji spolujazdca. Upravené verzie sa začnú predávať už na jar.

Putting the new Porsche Taycan to the test

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článokEšte brutálnejšie – Audi RS6 Avant GT
Nasledujúci článokFord Puma po facelifte – má lepšie svetlá i väčšiu obrazovku