Elektrifikácia vozidiel nie je iba výsadou osobných áut. Peugeot si je toho vedomí a do ponuky prichádza po e-Boxer a e-Expert aj dodávka roka 2021, Peugeot e-Partner.

Peugeot Partner sa spolu s Fiatom Dobló radia medzi najpopulárnejšie mestské dodávky. Partner je na trhu už od roku 1996 a celkovo sa predalo viac ako dva milióny kusov. Príchod plne elektrickej varianty bol oznámený pred istým časom a teraz to už je potvrdené. Podľa najprísnejšej emisnej normy WLTP bude mať e-Partner dojazd 275 kilometrov. Bude k dispozícií v klasickej verzii, v predĺženej verzii a takisto vo verziách furgon a kombi. Ťažná kapacita činí 750 kg a užitočné zaťaženie až 800 kg.

Jazdíte maximálne 200 kilometrov? Ako pre vás

Francúzska automobilka sa oprela o dáta z úžitkového segmentu, kde im vyšlo, že 80% vodičov jazdiacich na dodávkach prejde vzdialenosť do 200 km. E-Partner stojí na základoch platformy EMP2, ktorá má možnosť využiť viacero pohonov. Elektromotor v e-Partnerovi bude disponovať výkonom 100 kW a bude produkovať krútiaci moment 260 Nm. Totožným výkonom bude poháňaný aj väčší brat e-Expert.

Oba modely budú mať kvôli zaťaženiu aj reduktor prevodovky. Termo regulácia batérie je priamo napojená na chladiaci a vykurovací okruh v kabíne. Umožní takisto rýchlo nabíjanie, optimalizovaný dojazd a predĺži životnosť batérie.

Nabíjanie bude možné z klasickej 7,4 kW nabíjačky alebo pomocou 11 kW nabíjačky, ktorú dostanete k vozidlu. Zo 16A zásuvky budete e-Partner nabíjať po dobu 15 hodín, z wall-boxu o výkone 11 kW 5 hodín a na rýchlonabíjačke sa z nuly na 80 % dostanete v priebehu 30 minút.

Elektrifikáciu cítiť všade

Nový Peugeot e-Partner spolu s e-Expertom ponúknu aj tri jazdné režimy a to Eco, Normal a Power. Takisto budú k dispozícií dva brzdné režimy – štandard a posilnený (B). Druhý spomínaný bude pri dobrzďovaní využívať viac elektrickú energiu. Taktiež jednotlivé jazdné režimy budú vplývať na výkon motora. Eco režim ponúkne 60 kW a 190 Nm, Normal dodá vozidlu 80 kW a 210 Nm a režim Power bude disponovať maximálnym výkonom 100 kW / 260 Nm.

Peugeot i-Cockpit bol vylepšený a ponúka dva nové prístrojové panely. Sú navrhnuté tak, aby boli pre vodiča čo najjednoduchšie a aby mal vodič všetky potrebné informácie ihneď k dispozícií. Súčasťou voliteľnej výbavy je aj plne digitálny združený prístroj, ktorý má premiéru pri tomto segmente. Displej je nastaviteľný a prispôsobený ovládaniu elektromobilu. Uprodstred nájdeme dotykový displej s integrovanou navigáciou a ponúkne takisto aj dostupnú sieť nabíjacích staníc.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJpeugeot.com
Predchádzajúci článokAudi A8, auto ktoré spôsobilo rozruch na poli luxusných limuzín.
Nasledujúci článokTo naj od Alpiny, diel 9: Alpina B3 S