Domov Lifestyle To naj od Alpiny, diel 9: Alpina B3 S

To naj od Alpiny, diel 9: Alpina B3 S

Máme tu ďalšiu zaujímavú Alpinu, ktorá bola v hierarchii značky aspoň jednou vecou zaujímavá. Alpina B3 S ako aj všetky verzie v generácii E46 sa vrátili k názvosloviu s číslovkou, ktorá ukazuje na zaradenie k modelom od BMW.

Už žiadne Alpiny B10, ktoré boli nelogicky vyrobené z BMW 5, Alpiny B11 z modelov BMW 7, alebo B12 zo 7mičky aj 8mičky (aj keď tu aspoň model označoval počet valcov) či B8 generácie E36. Alpina B3 v generácii E46 priniesla názvoslovie podľa modelovej rady BMW, z ktorej vychádza. Odvtedy tak všetky verzie, ktoré vychádzali z BMW 3, mali názov Alpina B3 prípadne Alpina B3 S (benzín) alebo D3 (diesel). Rovnako to bolo aj vo vyšších triedach ako B5, D5 či B7.

Už len pár úprav

Pokračujme však generáciou E46. Tá už nedostala ako predchodca úplne iný motor s iným počtom valcov, ani navyše preplňovanie turbodúchadlom či kompresorom. Musel vám stačiť „prevŕtaný“ objem a niekoľko ďalších drobností. Stále to však bolo zaujímavejšie, ako len iné turbodúchadlo a software, ako je to zvykom v dnešných modeloch. A keďže v generácii E46 sme poznali len 3 modely, B3, B3 Allrad (ešte nie so systémom xDrive) a B3 S, tak práve posledné menované je to najzaujímavejšie.

Motor z M3

Verzia Alpina B3 S mala svetovú premiéru na parížskom autosalóne v roku 2002. Priamo nahrádzala verziu B3 3,3 ale model Allrad zostal so starším motorom. Konštruktéri zmenili vŕtanie, čím zväčšili zdvihový objem radového šesťvalca na takmer 3,35 litra. K tomu pridali upravené sacie potrubie alebo výfuk. Pôvodný motor 3,3 vychádzal pritom z americkej verzie BMW M3 E36, teda z 3,2-litrovej pohonnej jednotky. Voči nemu sú iné piesty či kľukový hriadeľ.

Výsledkom bol maximálny výkon 224 kW (305 k) a dokonca 362 Nm. Spolu s motorom bola spojená 6-stupňová manuálna prevodovka, príplatkovo ste mohli dostať 5-stupňovú automatickú prevodovku s radením na volante Switchtronic. Alpina B3 S stála na 18-palcových diskoch s klasickým dizajnom, ktorý poznáme už roky. Drobnosti ako malé lipko vpredu či rovná koncovka výfuku sú samozrejmosťou.

BMW Alpina B3S (E46 saloon 3.4L manual) review

Aká bola dynamika? Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládol model za 5,4 respektíve za 6,3 sekundy pre Switchtronic. To sa týkalo verzie sedan a kupé, kombík a kabriolet si k týmto hodnotám pripočítal 4 desatiny sekundy. Maximálka bola od 261 km/h do 270 km/h, podľa verzie. V reálnom teste však kupé verzia zrýchlila na 100ku len za 5,2 sekundy a na 200 km/h za 18,2 sekundy. To boli hodnoty rovnaké pre bežnú M3. Avšak Alpina B3 S bola jedinečná. Z kabrioletov vyrobili 292 kusov, zo sedanu 250 kusov, z kupé 149 a nakoniec z kombi verzie len 116 kusov. Aktuálne sa pekná B3 S pohybuje okolo 15 tisíc eur a viac, samozrejme to záleží podľa jej stavu. Tak či tak, je to posledná zaujímavá upravená Alpina, novšie z generácie E9x už upravovali len existujúce motory z BMW ponuky, preto v ďalšom článku prejdeme na upravené Alpiny z radu 7.

2004 Alpina B3S (E46) | Fabryka Klasyków

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAlpina
Predchádzajúci článokPeugeot e-Partner prichádza. Zaradí sa tak do portfólia značky
Nasledujúci článokKamión na elektrinu? V Nemecku ich už testujú