Domov Doprava Taliansko postaví nabíjaciu diaľnicu so zabudovaným bezkontaktným nabíjaním

Taliansko postaví nabíjaciu diaľnicu so zabudovaným bezkontaktným nabíjaním

Talianska Nabíjacia diaľnica Zdroj: Moto.it

Ide o projekt menších rozmerov. Podieľa sa na ňom 11 súkromných spoločností a 3 talianske univerzity. Tento inovatívny projekt zahŕňa výstavbu cca. kilometru cesty so zabudovanou bezdrôtovou nabíjačkou a nesie názov “Arena del Futuro”.

Arena del Futuro

Iba nedávno sa nadnárodná skupina spoločností dohodla na výstavbe vôbec prvej a unikátnej cesty s integrovaným nabíjaním. Táto cesta ponesie názov “Aréna budúcnosti”, v taliančine “Arena del Futuro”. Jedná sa o jedinečný úsek cesty merajúci niečo viac ako 1 kilometer. Ten bude položený v blízkosti talianskej diaľnice v blízkosti Milána s označením A35.

Táto pozemná kilometrová nabíjačka by mala byť napájaná jedným megawattom elektrickej energie. ElectReon je dodávateľom technológie a tvrdí, že bude možné nabíjať vozidlo aj počas jazdy aj v prípade statickej pozície pri zastavení. Arena del Futuro ale nebude priamou súčasťou diaľnice. Bude ju kopírovať, ale bude sa jednať o oddelený segment, ktorý bude uzatvorený.

Ionity
Taliani majú smelé plány

Existujú veľmi zaujímavé plány s takýmto areálom. Malo by sa tu trošku viac aj experimentovať s ďalším uplatňovaním moderných technológii v automobilovom priemysle. Pôjde najmä o veci, ktoré majú poslúžiť ako “zlepšovák” pre bezpečnosť a zjednodušenie cestnej premávky. Súčasťou tohto experimentu bude aj taktiež skúmanie povrchu vozovky. Skúmať by sa mal aj vplyv na prenos elektrickej energie od nabíjačky smerom k batérii vozidla pri bezkontaktnom nabíjaní. Cieľom je priniesť isté vylepšenia, ktoré budú dôležitým prínosom pre mobilitu budúcnosti.

Na tomto projekte sa celkovo podieľa až 14 subjektov zo širokého spektra rôznych sektorov. Počnúc automobilkami cez technologické spoločnosti a končiac univerzitami. Okrem samotného prevádzkovateľa diaľnice A35 Brembi-Aleatica sa do projektu zapojili aj Iveco, Stellantis, ABB, ElectReon, University of Parma, Roma Tre Univeristy a mnohí ďalší.

Bežné nabíjacie stanice
Zatiaľ iba odhady

Aktuálne nie je známe, ako dlho potrvá výstavba a aké zariadenia bude možné na takýchto nabíjačkách nabíjať. Momentálne sú na pláne v najbližších dňoch, týždňoch a mesiacoch technologické štúdie. Už podľa zapojených firiem je však evidentné, že takúto technológiu by do budúcnosti mohli využívať vozidla Stellantis alebo výrobcu Iveco.

Úspešnosť tohto projektu bude kľúčová pre výstavbu ďalších takýchto úsekov. Nie je možné tvrdiť, že takýto typ nabíjania bude tým najefektívnejším. Minimálne však by to mohlo priniesť trochu viac svetla do diskusie o obavách z nekonečného nabíjania elektromobilov. Je dôležité hľadať cesty ako sa čo najlepšie pripraviť na prechod k plnej elektromobilite.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCZ
Predchádzajúci článokSpojiť Bratislavu a Košice nestačí! Dočkajú sa obyvatelia Zemplína nových úsekov diaľnic ?
Nasledujúci článokÚsek diaľnice D4 medzi Rusovcami a Jarovcami sa finalizuje