Domov Elektromobilita Vlastniť auto je zbytočné! Automobilka Lynk & CO ponúka autá formou mesačného...

Vlastniť auto je zbytočné! Automobilka Lynk & CO ponúka autá formou mesačného predplatného

Vedeli by ste si predstaviť platiť za auto, ako za Netflix? Platili by ste iba mesačný paušál za prenájom daného vozidla.

Rôzne predplatné a prípadné paušály si ľudia každomesačne platia. Nie je na tom nič zvlášne, pri autách sú však ľudia zvyknutí využívať leasing. V čom je teda rozdiel?

Aktuálne si mnohí nevieme predstaviť byť bez streamovacej služby Netflix, za ktorú mesačne platíme, či HBO GO. Sesterská automobilka Volva, značka Lynk & CO onedlho začne ponúkať svoj model 01 aj v Európe a chce prísť s trošku netradičným predplatiteľským modelom.

Model 01 by sa dal považovať za brata Volva XC40. Obe vozidlá sú postavené na totožnej platforme CMA a taktiež spolu zdieľajú pohonné ústrojenstvo. Volvo XC40 na našom trhu dokážete získať aj ako čisto elektrické vozidlo, no Lynk & CO 01 v Európe dostanete iba ako plug-in hybrid, prípadne ako čistý hybrid.

Najväčší úspech značka Lynk & CO dosiahla prevažne v Číne. Poďakovať za to môže vlastníkom Geely Auto a Volvo Cars. Model 01 sa do ulíc dostal už v roku 2017 a odvtedy celkový predaj značky narástol na 570 000 kusov. Samotný výrobca sa v októbri 2021 pochválil na čínskom trhu so 147 960 predanými kusmi. V porovnaní s rokom 2020 ide o 40%-tný nárast.
Nie, nie je to leasing!

Lynk & CO sa však rozhodla na našom európskom trhu zvoliť trošku inú stratégiu. Rozhodli sa autá skôr prenajímať predplatiteľom, než ich predávať koncovým užívateľom. Predplatné je 500 € mesačne s nájazdom 1.250 km / mesiac. Oproti populárnemu operatívnemu leasingu je výhoda to, že akonáhle sa už nabažíte pôžitku z auta, jednoducho stopnete predplatné. A to kedykoľvek uznáte za vhodné. Servis je zabezpečený vďaka širokej siete automobilky Volvo.

Riaditeľ Lynk & CO, Alain Visser sa taktiež nechal koncom minulého roka počuť, že 95% percent vozidiel predaných v Európe išlo skôr predplatiteľom, než koncovým užívateľom. Každá krajina má diametrálne odlišné cenníkové sumy. A aj toto je práve dôvod, ktorý rozhodol v prospech viac požičovne, než predaja koncovému zákazníkovi.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJeurope.autonews.com
Predchádzajúci článokNové Mitsubishi ASX dorazí už budúci rok, dočkáme sa ho aj na Slovenku?
Nasledujúci článokČipová kríza stále nie je zažehnaná. Ako dlho ešte bude trvať? Toto tvrdia odborníci…