Domov Elektromobilita Hyundai zverejnil slovenskú cenu IONIQ 5 N

Hyundai zverejnil slovenskú cenu IONIQ 5 N

Foto: Hyundai

Už len niekoľko týždňov nás delí od začiatku predaja najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného vozidla značky Hyundai v histórii. Je preto čas pripomenúť si, s čím vlastne príde na trh Hyundai IONIQ 5 N a odhadnúť, koľko asi bude stáť.

IONIQ 5 N je jedno z najočakávanejších športových vozidiel súčasnosti. Zároveň ide o prvý sériovo vyrábaný elektromobil z dielne divízie N, ktorá zatiaľ európskemu trhu dala športové hatchbacky s pohonom predných kolies – i30 N, i20 N a Kona N. Má ambíciu pokračovať v nastolenom trende a pozdvihnúť zábavu z jazdy na vyššiu úroveň. Všetci sme zvedaví, ako sa to Hyundaiu podarí, pretože podľa predbežných informácií sa tento elektromobil bude snažiť simulovať mnohé vlastnosti spaľovacích vozidiel a pridá k tomu výhody elektrického pohonu.

IONIQ 5 N
Foto: Hyundai
Výkonom nešetrí

Hyundai o tomto vozidle tvrdí, že je neuveriteľne zábavný v zákrutách, je pripravený na jazdu na okruhu a disponuje charakterom športového auta na každý deň. A ide teda o poriadny dynamit. Dva elektromotory poskytujú celkový systémový výkon až 650 koní. Dynamika bude ohromujúca, veď z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,4 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť až 260 km/h. Na rovinkách okruhov tak IONIQ 5 N určite nebude brzdou premávky.

Na vysoké výkony bol tento elektromobil prispôsobený špeciálnymi zásahmi do konštrukcie. Karoséria má dodatočné výstuhy, podvozok má vyššiu torznú tuhosť, hracie hriadele vpredu aj vzadu boli zosilnené. Styk s vozovkou zabezpečujú 21-palcové kolesá s kovanými hliníkovými diskami.

IONIQ 5 N
Foto: Hyundai
Prispôsobí sa jazdeckému štýlu

Hyundai IONIQ 5 N má vodiča predovšetkým baviť. Aj neskúsenejší jazdec by mal vozidlo vedieť ovládať bezpečne a efektne, o čo sa snaží funkcia N Drift Optimiser, ktorá pomáha udržiavať uhol počas driftu vyvažovaním viacerých ovládacích prvkov. Integrovaná funkcia Torque Kick Drift zase umožňuje vodičovi simulovať tzv. kopance do spojky, čo je jeden zo spôsobov, ako poslať auto s pohonom zadných kolies do kontrolovaného šmyku.

Prispôsobiť si auto svojmu jazdeckému štýlu umožňuje funkcia N Torque Distribution, ktorá dokáže variabilne rozdeľovať krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu až 11 úrovní. Zabudnúť netreba ani na elektronický samosvorný diferenciál na zadnej náprave.

Cena modelu Hyundai IONIQ 5 N vo výbave N Performance začína na sume 75 490 €. Je teda o 100 € lacnejšie ako KIA EV6 GT. Priplatiť sa dá ešte za panoramatické strešné okno (1 200 €) a príplatkový farebný lak (760 €), resp. príplatkový matný lak (1 090 €). Prvé kusy IONIQ 5 N sa v slovenských predajniach objavia na jar.

Foto: Hyundai

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBugatti Bolide odkrýva kokpit, volant môže poslúžiť ako dekorácia
Nasledujúci článokVW stráca v Číne vplyv, zaznamená najhoršie výsledky za posledných 11 rokov