Kilometrový nájazd je pri kúpe jazdeného auta to prvé, čo si ľudia všímajú. Bohužiaľ. Samotný technický stav vozidla je omnoho dôležitejší. Auto s nájazdom poctivých 100-tisíc kilometrov na tom môže byť omnoho horšie ako auto s reálnymi 200-tisíc kilometrami. Nehovoriac o všadeprítomnom stáčaní. Koľko najazdených kilometrov by ste tipli na tento Mercedes? 🙂

Samozrejme. Omnoho viac hreje pri srdci pocit, že máte v garáži auto, ktoré ešte nedosiahlo 6-ciferný kilometrový nájazd. Ale najazdené kilometre by nemali byť najdôležitejším kritériom pri výbere jazdeného auta. A hlavne by v slovenských podmienkach mali byť brané s veľkou rezervou… Stáčanie však nebude prípad nasledujúceho kúska, ktorý sa nachádza na zahraničných inzertných portáloch. Dokážete podľa fotografií zistiť, koľko tento Mercedes triedy E najazdil od prvej regástrácie v máji 2015?

Mercedes triedy E sa v minulosti preslávil svojou nezničiteľnosťou blížiacou sa k tanku. Hoci v súčasnosti nie je trendom vyrábať spoľahlivé a trvácne autá, Mercedes sa stále drží na vrchole. Dôkazom toho je obľúbenosť Ečka medzi nielen zahraničnými taxikármi. Vysoké kilometrové nájazdy preto nie sú ničím výnimočným.

No tento konkrétny kus nie je bývalý taxík. Zrejme ale ide o firemné auto, keďže je z kúpnej ceny možné odrátať DPH.

Exteriér

Zvonku auto nepôsobí príliš zanedbaným alebo obitým dojom. Samozrejme, chybičky krásy sa nájdu, predsa len, auto má 3 roky a nestálo celý čas v garáži. Pohľad na prednú časť s LED svetlometmi neodhalí nič zvláštne. Obyčajný strieborný Mercedes E 200 BlueTec s 2,2-litrovým dieselom s výkonom 100 kW (136 k) pod kapotou a 7-stupňovým automatom. 

Na zadnom nárazníku sa nachádza jedna “boliestka”, no to sa môže stať na aute aj v priebehu prvého dňa po vyzdvihnutí od dílera. Znova nič špeciálne. Tak teda aký je váš prvotný tip? Auto bolo prvýkrát registrované v máji 2015, teda takmer presne pred tromi rokmi. 100-tisíc? 150-tisíc? Poďme sa pozrieť dovnútra.

 

Interiér

Ako rozoznať skutočný stav km? Jedným z varovných signálov môže byť na uvádzané kilometre nadmerne opotrebovaný volant, páka prevodovky alebo vodičova sedačka. Tento medveď má kožené sedadlá a rozhodne nemôžem povedať, že by vyzerali opotrebované.

Rovnako tak ani spolujazdcová sedačka a ani zadná lavica nejavia známky toho, že by toto auto mohlo mať oveľa viac ako 150-tisíc kilometrov. Pravdupovediac, videl som už aj autá s hodnotou 150.000 km na tachometri, ktoré vyzerali horšie.

 

Odhalenie

Skutočný pohľad na tachometer určite prekvapí. Teda aspoň pre mňa bol naozaj obrovským prekvapením. Toto auto za 3 roky života najazdilo viac ako 461.000 km! To znamená viac ako 150-tisíc kilometrov ročne, teda približne 420 km každý deň v roku bez ohľadu na víkendy alebo sviatky. A to je už slušná porcia.

Majiteľ Mercedesu píše, že posledná prehliadka prebehla pri 450.000 km priamo v Mercedese. Auto má kompletnú servisnú históriu a aktuálny predajca je jeho prvý majiteľ. A cena? 16.577 eur s DPH, poprípade 13.700 eur bez.

Na záver teoretická otázka. Ak by sa takéto auto dostalo na Slovensko, koľko kilometrov by mu podľa vás svietilo na prístrojovej doske?

V prípade, že bude inzerát vymazaný, tu je jeho záloha:

 

Zdroje: mobile.de | startstop.sk