Po predchádzajúcom článku, v ktorom som sa zameral na kombíky, sa budem dnes venovať sedanom. Karoséria sedan je predurčená na to, aby bola oku lahodnejšia ako kombíky a koniec koncov, tieto modely to potvrdzujú. 

Hneď na začiatok je potrebné poznamenať, že dizajn je subjektívna vec. To, čo sa niekomu páči, inému sa nemusí a naopak. Tento rebríček je preto skôr mojim osobným názorom na niektoré modely. Určite existuje aj iný sedan, ktorý sa vyjadril viac ako kombi, preto neváhajte vyjadriť svoj názor v komentároch. 🙂

 

BMW radu 3

BMW robí vo všeobecnosti krajšie sedany ako kombíky (snáď okrem výnimky, ktorú som uviedol v opačnom článku). No zrejme najviac to vidno na BMW radu 3. Už od generácie E36 až do súčasnosti je sedan radu 3 jednoducho krajší.

 

Alfa Romeo 159

Alfu buď miluješ, alebo jej nevieš prísť na chuť. Ja osobne sa radím k tej prvej skupine. Hoci 159 nebola “echt” šporotvým autom, ktoré by ohúrilo jazdnými vlastnosťami, bola naozaj krásna. A hlavne sedan.

 

Jaguar XF

Keď som sa prvýkrát dostal k informácii, že Jaguar chystá aj kombi verziu krásneho XF, poskočilo mi srdce. Ja mám totiž kombíky radšej. No keď som ho prvýkrát uvidel zozadu, prišlo mierne sklamanie. Sedan Jaguar zvládol o čosi lepšie.

 

Honda Accord

Dostávame sa k prvému japonskému zástupcovi v tomto rebríčku, a že ich tu bude požehnane. Hoci uznávam, že Honda svoj kombík zvládla zďaleka najlepšie spomedzi všetkých japonských zástupcov v tomto rebríčku. Accord s kufrom nie je škaredá auto, no obyčajný Accord sa mi pozdáva o čosi viac.

 

Lexus IS

Prvá generácia Lexusu IS je krásne auto. Verili by ste, že sa vyrábalo ešte pred rokom 2000?! No tam, kde sa dizajn sedanu neskutočne podaril, dizajn kombíku s názvom Sport Cross trochu zaostáva. A navyše ani ten batožinový priestor nie je veľkolepý

 

Peugeot 508

Nechápte ma zle. Nová 508 je aktuálne najkrajším francúzskym autom, a to platí ako pre sedan, tak aj pre kombík. No ak porovnáte vedľa seba obe karosárske verzie, zrejme aj na vás bude sedan pôsobiť o čosi dynamickejším dojmom.

 

Mercedes triedy C (W203)

Zdá sa, že Mercedes sa naprieč históriou snažil spraviť kombíky triedy E vždy o čosi krajšie ako tie C-čkové. Počínajúc generáciou W123, cez W124 až po súčasnosť. No mne sa najviac nepáči C-čkový kombík v generácii W204 s podivne klesajúcou zadnou časťou. Ako taký menej podarený predchodca CLS Shooting Brake.

 

Mitsubishi Lancer

Pri pohľade na tieto fotografie mi napadá jediné: Mitsubishi to s kombíky /respektíve hatchbackmi v prípade poslednej generácie Lanceru/ veľmi nevie. Obyčajný lancer vyzerá naozaj dynamicky aj zo zadnej časti. No kombíky /hatchback/ naňho výrazne strácajú…

 

Subaru Impreza

Subaru Impreza Wagon sa svojimi dispozíciami nápadne podobá IS Sport Cross. No ani v tomto prípade to nevypálilo najlepšie a osobne by som volil radšej klasický sedan.

 

Kia Optima

Posledným adeptom v tomto rebríčku je Kia Optima. V tomto prípade sa neviem úplne rozhodnúť, či sa mi zadok kombíka páči, alebo nie. Neurazí. Ale ani veľmi nepoteší. Jednoducho obyčajný kombík bez výrazných emócií. Ani zo sedanu nesršia emócie, no zdá sa mi to o čosi lepšie.

Zdroje: wheelsage | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPojazdná obývačka? Toto sú tie najluxusnejšie obytné vozidlá!
Nasledujúci článokPrior Design Mercedes-AMG GT (S) prináša naozaj sexi krivky