Vybrať si dnes vhodné auto môže byť obrovský problém. Na trhu je množstvo automobiliek, ktoré ponúkajú ešte väčšie množstvo modelov. Jediným limitom je preto vaša peňaženka. 🙂 Ak hľadáte nové kombi, ste na správnom mieste. Pripravili sme pre vás prehľad toho naj, čo si dnes môžete kúpiť.

Aj karoséria kombi má svoje čaro. Už to dávno nie sú tie nevkusné krabicové autá, ktorých jedinou prioritou bolo odviezť čo najviac batožiny. Súčasné kombíky sú naozaj štýlové a niektoré prinášajú skutočnú radosť z jazdy.

Všetky ceny vychádzajú z aktuálne dostupných cenníkov a konfigurátorov jednotlivých značiek. Keďže ale ide o cenníkovú cenu, s veľkou pravdepodobnosťou si k nej u dílera viete vybaviť zaujímavú zľavu. 🙂

 

Škoda Octavia Combi

Stálica na slovenskom a českom trhu. Určite nie je prekvapením, že sa rebríček začína práve mladoboleslavkou hviezdou. Octavia dlhoročne patrí k najpredávanejším autám na našom trhu a pravdepodobne sa na vrchole ešte dlho udrží. Nedávno prešla faceliftom, ktorý rozdelil ľudí na 2 tábory. Jedným sa facelift páči, iní mu zasa nevedia prísť na chuť a auto nazývajú aj ako “kabaňova pomsta“. Zákazníkov si okrem iného získava veľkorysým miestom pre posádku, ako na zadných sedadlách, tak aj v batožinovom priestore, ktorý má základný objem 610 litrov.

Vďaka tomu, že Škoda patrí pod krídla Volkswagenu, ponúka Octavia celý rad bezpečnostných asistentov (samozrejme, v základnej výbave ich nečakajte). Rovnako aj technika je rovnaká ako v príbuznom Golfe a Leone.

Pre športovo-ladenú hlavu rodiny Škodovka ponúka ostrejší model s prívlastkom RS a pre dobrodruhov zasa zaujímavý dvihnutý a oplastovaný Scout, ktorý sa ponúka výhradne s haldexovou 4×4.

Za základnú cenu 17.840 eur dostanete pomerne chudobnú výbavu Active a trojvalcový 1,0-litrový TSI motor s výkonom 85 kW (116 k) spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ak však v cenníku zaškrtnete všetky položky a zvolíte si vrcholové motorizácie, cena oktávky atakuje hranicu 40-tisíc eur!

Cena od 17.840 eur (1,0 TSI 85 kW/116 k, 6° manuál).

Naša voľba: Ak by sme si z ponuky mali vybrať vhodný motor do Octavie, určite by to bolo nové 1,5-litrové TSI s vypínaním valcov, vďaka ktorému dokáže jazdiť za skutočne zaujímavú spotrebu. Vo výbave Active od 19.710 eur.

RS: od 29.640 eur (2,0 TSI 180 kW/245 k, 6° manuál).

Scout: od 31.630 eur (2,0 TDI 110 kW/150 k, 4×4, 7° DSG).

 

Volkswagen Golf Variant

Tam, kde v predajoch nedominuje Octavia, nahrádza ju koncernový brat s o niečo dlhšou históriou: Volkswagen Golf. Ten ponúka objem batožinového priestoru na úrovni 605 litrov. 

Základom je rovnako ako v Octavii litrové trojvalcové TSI naladené na 81 kW (110 k). Ponuka benzínových motorov pokračuje 1,5-litrovým TSI s funkciou vypínania valcov ACT v dvoch výkoových variantoch: 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). Naprázdno neodídu ani nadšenci vznetových motorov. Základom je 1,6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a civilným naftovým vrcholom je dvojliter s výkonom 110 kW (150 k).

Pre športovo založených oteckov Volkswagen ponúka verziu GTD s dvojlitrovým TDI s výkonom 135 kW (184 k). Absenciu GTI vynahrádza špičkovým R, ktorý donedávna ponúkal 228 kW (310 k), no kvôli emisným limitom príde o 10 koní. Pre dobrodružných oteckov existuje Alltrack verzia, ktorá sa v súčasnosti ponúka výhradne s dvojlitrovým TDI s výkonom 110 kW (150 k) spojeným so sedemstupňovou DSG prevodovkou.

V základnej výbave Trendline Volkswagen ku Golfu dodáva asistenčné systémy ako City Brake, Front Assist, Pedestrian Recognition. Zaujímavosťou je aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS v sérii.

Cena od 16.990 eur (Trendline, 1,0 TSI 81 kW/110 k, 6° manuál).

Naša voľba: Rovnako, ako pri koncernovej sestre Octavii, aj v Golfe by sme z civilných verzií brali 1,5 TSI ACT naladený na 110 kW (150 k). Spotrebou konkuruje dieselovým variantom a kultivovanosťou ich predbieha.

Golf Alltrack: od 32.430 eur (2,0 TDI 4Motion 110 kW/150 k, 7° DSG).

Golf R Variant: od 43.060 eur.

 

Mazda6 Wagon

Hoci ešte minulý rok sme mohli vidieť omladenú verziu Mazdy 6, na našom trhu sa stále predáva tá dosluhujúca. No to ani zďaleka neznamená, že už je súca na šrot.

Praktická Mazda6 Wagon ponúka batožinový priestor s objemom 522 litrov. Paleta motorov sa začína na dvojlitrovom zážihovom Skyactiv-G s výkonom 107 kW (145 k), pokračuje výkonnejšou verziou s výkonom 121 kW (165 k) a benzínovým vrcholom je 2,5 Skyactiv-G s výkonom 141 kW (192 k). Ten je spojený výhradne s automatom, ktorý má na dnešné pomery skromných 6 prevodových stupňov. Ponuka naftových motorov je obmedzená na 2,2-litrový Skyactiv-D v dvoch výkonových verziách: 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k). Posedný menovaný je k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies.

V chudobnej základnej výbave Emotion Mazda ponúka manuálnu klimatizáciu, systém i-Stop a základné elektronické bezpečnostné systémy. Dokonca aj za tempomat si je potrebné priplatiť. Avšak ako je pri ázijských autách zvykom, výbava sa nedá dokupovať po jednotlivých prvkoch, ale jedine v rámci vyššej výbavy. Našťastie, aktuálne sa kombi dá objednať až od vyššej výbavy Challenge, ktorá všetky tieto dnes už základné veci v sériovej výbave ponúka.

Naša voľba: Mazda sa ako jedna z posledných automobiliek drží atmosférických benzínových motorov a ukazuje, že ešte nie sú súce na dôchodok. Práve preto by sme volili benzínový dvojliter naladený na 121 kW (165 k). Ten je k dispozícii so 6-stupňovým manuálom len v najvyššej výbave Revolution za 28.690 eur.

Cena od 25.090 eur (Challenge, 2,0 Skyactiv-G 107 kW/145 k, 6° manuál).

 

Škoda Superb Combi

V Mladej Boleslavi kombíky jednoducho vedia robiť. dôkazom je aj Superb Combi, ktorý je v očiach mnohých motoristov krajší ako liftback. Minimálne v predchádzajúcej generácii.

Hoci tretia generácia je tu s nami nejaký ten rôčik a facelift už klope na dvere, Superb má stále čo ponúknuť. Menovite obrovský batožinový priestor so základným objemom 660 litrov a kráľovské miesto na zadných sedadlách. A to aj pre troch cestujúcich vedľa seba.

Bohužiaľ, kvôli plneniu emisných limitov sú aktuálne na predaj len naftové dvojliter vo výkonovom naladení 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Základná a pomerne skromná výbava Active toho veľa neponúka, no potešia vyhrievané predné sedadlá, zadné parkovacie senzory, dvojzónová automatická klimatizácia či dažďový senzor. Niekomu to stačí a komu nie, môže si priplatiť. Superb vo “full výbave” môže pokojne stáť vyše 50-tisíc eur.

Cena od 27.690 eur (Active 2,0 TDI 110 kW/150 k, 6° manuál). 

Naša voľba: Bohužiaľ, emisné limity… Ak by nebolo ich, určite by sme zvolili benzínový dvojliter s tradičným označením TSI, ktorý ponúkal 206 kW (280 k), DSG prevodovkou a 4×4 pohon.

Opel Insignia Sports Tourer

Nová Insignia zožala úspech prakticky hneď po predstavení. Vyzerá jednoducho úžasne, ako zvonku, tak zvnútra. A okrem toho oproti predchodkyni výrazne schudla.

Základom je 1,5-litrový turbobenzín s označením Turbo, ktorý ponúka výkon 103 kW (140 k). Jeho silnejšia verzia je naladená na 122 kW (165 k). Vrcholom je 2,0-litrový turbobenzín s výkonom 191 kW (260 k). Z dieselových motorizácií je na výber 1,6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k), respektíve 100 kW (136 k) a dvojliter s výkonom 125 kW (170 k). Vrcholom je BiTurbo, ktoré dosahuje 154 kW (210 k).

Opel spolu s Insigniou vrátil do hry aj legendárne označenie GSi. To je ale skôr výbavovým stupňom, ktorý je k dispozícii len k najvýkonnejším motorizáciám. Okrem toho je k dispozícii aj vyšší oplastovaný Country Tourer. Ten sa však ponúka s rovnakými motorizáciami, no pohon 4×4 je k dispozícii len s vrcholovým benzínovým dvojlitrom, biturbo dieselom a 2,0 CDTI 125 kW (170 k) s manuálnou prevodovkou. Aktuálna generácia Insignie ponúka batožinový priestor s objemom 560 litrov.

V základnej výbave Selection za necelých 25-tisíc dostanete okrem iného bezkľúčové štartovanie, indikáciu vzdialenosti, LED denné a zadné svetlá či 7″ dotykový audiosystém. Netreba zabúdať ani na úžasný systém OnStar!

Cena od 24.999 eur (1,5 Turbo 103 kW/140 k, 6° manuál).

Naša voľba: Spomedzi voliteľných motorizácií by sme rozumne zvolili výkonnejší 1,5-litrový turbomotor (od 26.390 eur vo výbave Edition). No srdce piští po benzínovom GSi. 🙂

GSi: od 38.490 eur (2,0 Turbo 191 kW/260 k, 8° automat).

Country Tourer: od 27.190 eur (1,5 Turbo 103 kW/140 k, 6° manuál, bez 4×4).

 

Audi A4 Avant

V rebríčku nesmie chýbať ani zastúpenie z Ingolstadtu. Do parády sme si vzali A4 Avant, respektíve jeho derivát Allroad. Kombi so štyrmi krúžkami v znaku ponúka batožinový priestor s objemom 505 litrov.

Civilnú A4 je možné zaobstarať si v troch výbavových verziách: basis, sport a design. Ide však skôr o estetické doplnky a doplnky výbavy, ponuka motorov je vo všetkých verziách rovnaká. Benzínové štartujú na 1,4-litrovom TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a pokračujú dvojlitrovým turbobenzínom naladeným na 140 kW (190 k) a 185 kW (252 k). Naftové motory začínajú na dvojlitrovom TDI s výkonom od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k). Naftovým vrcholom je tradične šesťvalcový trojliter s výkonom 160 kW (218 k), respektíve 200 kW (272 k).

Pre dobrodruhov je k dispozícii dvihnutá a oplastovaná verzia Allroad výhradne s pohonom všetkých kolies quattro. 

Inou ligou je S4 Avant s 3,0 TFSI ponúkajúcim 260 kW (354 k) a úplným vrcholom je RS4 Avant s preplňovaným vidlicovým šesťvalcom s objemom 2,9 litra, ktorý produkuje 331 kW (450 k).

Cena od 33.200 eur (1,4 TFSI 110 kW/150 k, 6° manuál).

Naša voľba: Čo si vybrať? A4 ponúka zážihový šesťvalec, bohužiaľ, výlučne v S4 a RS4. No na druhej strane, dvojlitrové TFSI s výkonom 185 kW (252 k) je viac než postačujúce. No trojlitrové TDI tiež nie je na zahodenie, a to v oboch výkonových variantoch. Vyhli by sme sa najslabšej motorizácii 1,4 TFSI.

Audi A4 Allroad: od 41.100 eur (2,0 TDI Quattro 110 kW/150 k, 6° manuál).

Audi RS4: od 83.350 eur.

 

Volvo V90

Začalo to XC90, pokračovalo V90 a pred niekoľkými mesiacmi aj menšou V60. Hovoríme o skvostnom dizajne švédskeho Volva. Alebo tiež aj o rozhodnutí zaradiť do ponuky maximálne dvojlitrové štvorvalce. Tak či onak, V90 patrí medzi najkrajšie kombíky na drhu a ponúka 560 litrov batožinového priestoru.

Ponuka švédskej automovilky začína na najslabšom vznetovom motore označenom D3 s výkonom 110 kW (150 k). O rovných 30 kW naviac dostala verzia D4 (140 kW/190 k) a naftovým vrcholom je dvojturbová D5, ktorá produkuje 173 kW (235 k). Aj benzínové verzie sú výhradne dvojlitrové štvorvalce. Začínajú na výkone 140 kW (190 k) vo verzii T4, pokračujú 184 kW (250 k) v T5 a končia 228 kW (320 k) v T6. No zďaleka najzaujímavejší je plug-in hybrid s označením T8. Ide v podstate o T6 doplnenú o elektromotor s výkonom 65 kW (87 koní).

A čo dostanete v základnej výbave? Volvo si aj v čínskych rukách zakladá na bezpečnosti, a preto je v základe množstvo bezpečnostných asistentov: City Safety, Lane Keeping Aid, Oncoming Lane Mitigation (systém ochrany pred zrážkou s protiidúcim vozidlom), sledovanie dopravných značiek, či systém ochrany pred nechceným zídeným z cesty.

Cena od 42.200 eur (D3, 110 kW/150 k, 6° manuál ).

Naša voľba: Je veľkou škodou, že Volvo sa rozhodlo ísť cestou dvojlitrových štvorvalcov. No napriek tomu stojí V90 za zváženie, ak hľadáte kombi v tejto cenovej relácii. Vyhli by sme sa zrejme len najslabšej naftovej verzii s označením D3. Ak ste fajnšmeker, máte radi životné prostredie a nemáte hlboko do vrecka, potom je pre vás ideálna T8.

V90 Cross Country: od 54.700 eur (D4 AWD, 140 kW/190 k, 6° manuál).

 

BMW radu 5 Touring

Čo by to bol za rebríček, ak by sme v ňom vynechali mníchovskú vrtuľku. Rozhodli sme sa zakomponovať Touring radu 5, keďže trojka má čoskoro prísť v novej generácii. Aktuálne ide podľa môjho skromného názoru o jeden z najkrajších kombíkov, ktoré sú aktuálne na trhu. Veď ako inak by to aj mohlo byť, však. Štýlové kombi okrem dynamického dizajnu ponúkne batožinový priestor so slušným objemom 570 litrov.

Benzínovým základom je 2-litrový štvorvalec s výkonom 135 kW (184 k). Dvojliter naladený na 185 kW (252 k) má označenie 530i a zážihovým vrcholom je šesťvalcový trojliter s označením 540i, ktorý produkuje 250 kW (340 k). Naftová ponuka začína na štvorvalcovom dvojlitri s výkonom 140 kW (190k) a pokračuje verziou 525d naladenou na 170 kW (231 k). Trojlitrové šesťvalce sú k dispozícii v označeniach 530d (195 kW/265 k), dvojturbovom 540d (235 kW/320 k) a v monštruóznom štvorturbovom M550d s výkonom 294 kW (400 k).

Za základnú cenu 53.200 dostanete štvorvalcový vznetový dvojliter a pomerne slušnú základnú výbavu, vrátane niekoľkých bezpečnostných asistentov.

Cena od 53.200 eur (520d 140 kW/190 k, 8° automat).

Naša voľba: BMW robí jedne z najlepších šesťvalcových motorov. A keďže pravý petrolhead má rád benzín, voľba je jasná – 540i (od 67.400 eur).

 

Mercedes-Benz triedy E Kombi

Rovnako, ako Mníchov, ani Štuttgart nemôže chýbať v zozname top kombi. Unifikácia dizajnu modelového portfólia spôsobila, že menej znalý si ľahko pomýli triedu C, E a S. No nás v redakcii to tak nejak najviac ťahá k E triede kombi. 🙂

Ečko s kufrom ponúka základný objem batožinového priestoru neuveriteľných 670 litrov. K dispozícii je v niekoľkých motorizáciách, začnime naftovými: dvojlitrové štvorvalce E200 d s výkonom 110 kW  (150 k), E220 d s výkonom 143 kW (194 k) a E300 d s výkonom 180 kW (245 k) a radový šesťvalec E400 d s výkonom 250 kW (340 k). Benzínová ponuka je v súčasnosti značne obmedzená na jednu civilnú motorizáciu: radový štvorvalec E 200 dosahujúci 135 kW (184 k).

Pre športovo založených oteckov má Mercedes riešení hneď niekoľko. Kto by si nevybral z civilných modelov, toho rada obslúži divízia AMG. Najslabším “á em géčkom” je hybridné E53 4MATIC+. Poháňa ho benzínový radový šesťvalec spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou s výkonom 320 kW (435 k), ktorý dopĺňa elektromotor s výkonom 16 kW (22 k). O triedu vyššie je vidlicový osemvalec E63 4MATIC+ s výkonom 420 kW (571 k) a ešte vyššie je E63 S s výkonom 450 kW (612 k).

Cena od 48.480 eur (E200 d 110 kW/150 k, 9° automat).

Naša voľba: Ak sa máme pohybovať v rozmedzí logiky, tak by sme zvolili naftový šesťvalec E400 d. No zrejme nie je potreba zdôrazňovať, že nás to ťahá k AMG. 🙂

E-trieda All-Terrain: od 58.542 eur (E220 d 143 kW/194 k, 9° automat).

E53 AMG: od 82.728 eur.

E63 AMG: od 113.190 eur.

 

Subaru Levorg

Ak túžite po zaujímavom a neopozeranom kombi, Subaru Levorg je to pravé pre vás. Sympatický japonský kombík ponúkne batožinový priestor s objemom 522 litrov. Ak zároveň patríte k ľuďom, ktorí sa ťažko rozhodujú, Subaru vám riadne uľahčí život. Levorg sa totiž ponúka výhradne s jedným motorom, a to s benzínovou boxer 1,6-kou s výkonom 125 kW (170 k) spojenou s bezstupňovou CVT prevodovkou. Levorg sa ponúka v troch výbavových stupňoch: GT, GT-S Sport a GT-S Exclusive Navi.

V základe Levorg ponúkne systém EyeSight, no za balík pokročilej bezpečnostnej výbavy (asistenčný monitor EyeSight, asistent diaľkových svetiel, systém detekcie vozidiel vzadu) je potrebné si priplatiť vyšší výbavový stupeň.

Cena od 28.116 eur.

Naša voľba: Voľba motora bola v prípade Subaru najľahšia. 🙂

 

Samozrejme, skvelých kombi je na trhu omnoho viac. My sme sa rozhodli do nášho zoznamu zaradiť práve týchto 10. Súhlasíte s výberom? Čo by ste z rebríčka vyhodili a čo pridali? Aký je váš kombi favorit? Zanechajte nám komentár!

Zdroje: wheelsage | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBack in time: AMG Hammer – zabudnutý supersedan?
Nasledujúci článokPredný pohon, zadný pohon, alebo 4×4? Zadokolka nie je len o driftovaní