Domov Lifestyle TOP 10 športových hatchbackov do 15 000 eur

TOP 10 športových hatchbackov do 15 000 eur

5. Renault Mégane RS250 Cup 

Renault Mégane RS250 Cup nie je o pozlátku alebo pohodlnom každodennom vození. Toto auto bolo navrhnuté s jediným cieľom – ponúknuť čo najčistejší a najintenzívnejší zážitok z jazdy. Francúzska automobilka Renault Sport dokázala vyťažiť z obyčajného Méganu maximum a výsledok je hatchback, ktorý bol vytvorený na okresky i okruhy.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Srdcom auta je 2,0-litrový turbomotor s výkonom 250 koní a krútiacim momentom 340 Nm. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies ponúka rýchlosť a priame reakcie, ktoré sa bežne objavujú skôr v ľahkých športiakoch než v hatchbackoch. Stovku zvládne za približne 6,1 sekundy, no dôležitejšia je jeho schopnosť držať stopu v zákrutách.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Verzia Cup prináša ešte tuhší podvozok, samosvorný diferenciál a 18-palcové kolesá s výkonnými brzdami Brembo. Vďaka týmto úpravám je auto neuveriteľne stabilné a komunikatívne, no zároveň neodpúšťa hrubé chyby, vodič musí byť plne sústredený. Presné riadenie, tuhý chod spojky a výborne odstupňovaná prevodovka dopĺňajú zážitok, ktorý pôsobí až mechanicky čistým dojmom.

Interiér pôsobí účelovo. Sedadlá Recaro poskytujú výborné bočné vedenie, prístrojová doska je jednoduchá a všetko je podriadené jazde. Komfortu tu nie je veľa, ale Megane RS to ani nesľubuje. Výmenou za to dostaneš auto, ktoré sa na ceste správa ako sústredený športovec.

Foto: autoevolution.com

Spotreba sa pohybuje okolo 8 litrov, no pri ostrej jazde môže výrazne stúpnuť. Pri kúpe jazdeného auta sa oplatí skontrolovať stav turba, silentblokov zadnej nápravy a elektronických systémov. Megane RS250 je však vo všeobecnosti spoľahlivý model, ak bol pravidelne servisovaný.

Na trhu ojazdených vozidiel sa Megane RS dá zohnať od 12 500 do 16 500 eur. V tejto cene dostanete stroj, ktorý jazdí ostrejšie než mnohé podstatne drahšie autá bez zbytočného pozlátka, ale s čistou esenciou športovej jazdy.

6. Peugeot 208 GTi 

Peugeot 208 GTi je pokus o návrat k legendárnej 205 GTi, a treba povedať, že sa mu to vo viacerých smeroch podarilo. Kompaktný rozmer hatchback, nízka hmotnosť a živý motor tvoria základ pre auto, ktoré síce neohromí štatistikami, no dokáže zaujať zážitkom z jazdy.

O pohon sa stará 1,6-litrový turbomotor s výkonom 200 koní (vo verzii GTi by Peugeot Sport až 208 k). Stovku zvládne za 6,8 sekundy, čo je v tejto triede štandard, no Peugeot to kompenzuje ľahkou karosériou a ostrými reakciami. Nízka hmotnosť sa odráža v agilite, v tom, ako rýchlo auto mení smer a s akou ľahkosťou sa nechá viesť zákrutami.

Foto: Peugeot

Podvozok GTi je tuhší ako u bežnej 208, no zároveň ostáva znesiteľný aj pri každodennej jazde. Verzia Peugeot Sport zachadza ešte ďalej – širší rozchod kolies, tuhšie stabilizátory, lepšie brzdy a mechanický samosvorný diferenciál robia z tohto auta seriózny nástroj na okresky. Aj v základnej verzii však ponúka 208 GTi veľmi dobrý kontakt s vozovkou a slušnú spätnú väzbu.

Interiér pôsobí moderne, s typickým malým volantom a vysokoposadeným prístrojovým panelom. V niektorých verziách možno nájsť športové sedadlá a červeno-čierne detaily, ktoré odkazujú na legendárne predchodcov. Miesta je dostatok vpredu, zadní pasažieri už musia počítať s kompromismi.

Foto: Peugeot

Spotreba 208 GTi sa pri bežnej jazde pohybuje okolo 6,5 – 7,5 litra, pričom jazda na hrane túto hodnotu rýchlo zvyšuje. Pri výbere jazdeného kusu je dobré overiť si históriu výmen oleja, tesnosť turba a stav spojky, najmä pri autách so športovejším životopisom.

Cenovo sa 208 GTi da zaobstarať medzi 9 000 a 15 000 eur v závislosti od stavu, verzie a nájazdu. Peugeot tak ponúka dostupné a štýlové auto, ktoré síce na papieri nevyčnieva, no na ceste sa dokáže postaviť aj silnejšej konkurencii.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
Predchádzajúci článokJuniper zatiaľ Teslu nespasil. V Európe predaj jej áut ďalej klesá
Nasledujúci článokKaždý mesiac iné. Budeme za autá platiť predplatné ako za Netflix?
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.