Otvorený hybrid v podaní BMW i8 sa svetu ukázal len prednedávnom. Samo o sebe je to dychberúce auto, no čo sa s ním stane, ak si ho do svojich rúk zoberú majstri svojho remesla? AC Schnitzer vám ukáže, ako sa to robí…

Prví zákazníci svoje i8 Roadstery už vlastnia vo svojich príbytkoch. Pre tých, ktorí však so sériou nie sú spokojní, má úpravca AC Schnitzer jednoduché riešenie. No nejde o výkonnostné riešenie, čo je škoda, ale skôr vizuálne. Pod zadnou kapotou sa tak stále ukrýva 1,5-litrový trojvalec s výkonom 170 kW, ktorý je doplnený o v strede uložený elektromotor s výkonom 105 kW.

Interiér dostal doplnky z velúru a hliníka. Z hliníka pozostávajú nielen pedále a opierka nohy pre vodiča, ale aj ovládač inteligentného systému iDrive. Z velúru sú koberčeky pod nohami.

Do ponuky prichádza aj ponuka upraveného podvozku, ktorý auto pritlačil k zemi o 20 mm vpredu a o 25 mm vzadu. Pri kombinovanom výkone 275 kW a zrýchlení z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy ide pri prítlaku o všetko. Elektronicky obmedzených 250 km/h deaktivovaných žiaľ nebolo.

V exteriérovej časti sa toho zmenilo podstatne viac než v tej interiérovej. Za pozornosť určite stoja 21-palcové elektróny s päticou dvojitých lúčov. Sú k dispozícii v dvojfarebnom prevedení. Šírka predných diskov je 8,5″, zadných 9,5″ a každé koleso váži 11,4 kg. Oproti klasickým “turbínovým” kolesám táto štvorica schudla o 4,4 kg. Po obutí sa táto menšia výhoda takpovediac zmaže, no k dispozícii je lepšia priľnavosť práve vďaka týmto rozmerom.

Nemecký úpravca na sériu snímok použil biele auto práve preto, aby vyššie spomínané kolesá vynikli čo najviac. Zákazníci však môžu vyberať aj z radu iných doplnkov, ako iné čierne mriežky umiestnené v prednom nárazníku, ktoré zahŕňajú aj karbónové plutvy, mohutnejšie plutvy na bokoch vozidla, iným difúzorom, štýlovým zadným krídlom, či opäť raz plutvami na zadnom nárazníku. Diely sú dostupné aj samostatne, je len na každom zákazníkovi, čo si zaumieni.

Zdroje: ACS | startstop.sk