Nie, nepomýlili sme sa. Skutočne ide o BMW 330d generácie E36, ktoré bolo postavené primárne na drifty. Evidenčné číslo s nápisom “Wrong” je len čerešničkou na torte.

BMW radu 3 generácie E36 je ešte stále obľúbeným náčiním mladých nádejných driftérov. Dôvodom je hlavne cena a rad zaujímavých motorov, ktorý do pomerne ľahkého auta montovali v Mníchove pred viac ako 20-timi rokmi. Od 140-koňového ľahkého štvorvalca 318iS až po šesťvalcové 328i s výkonom 192 koní. No 330d v ponuke nebolo, s tým prišla až budúca generácia E46.

Partia chlapcov v Litve si povedala, že pri driftovaní chcú mať veľa dymu. Tak veľa, že spálené pneumatiky im jednoducho stačiť nebudú. Rozhodli sa preto swapnúť do kupé karosérie E36 niečo, čo sa postará o dodatočný kúdol dymu: dieselový trojliter s označením 330d z nástupníckej generácie E46. A hoci dieselové motory nie sú to pravé orechové, pokiaľ ide o motoršport, výsledok je prinajmenšom impozantný.

Šesťvalcový diesel, interne označený ako M57, prišiel v roku 1998 a v BMW prežil až do roku 2007, kedy ho nahradil modernejší (a zrejme aj menej spoľahlivý) motor označený ako N57. Najslabšia M57 mala objem 2,5 litra a výkon 120 kW (160 k), najsilnejšia, dopovaná dvomi turbami, až 210 kW (286 k). To dokazuje pomerne slušný potenciál na ďalšie úpravy.

Zrejme to bolo dôvodom, prečo sa litovskí driftéri rozhodli pre zástavbu práve M57. Samozrejme, motor neostal v pôvodnom stave. Dieselový šesťvalec dostal nové hybridné turbodúchadlo, vstrekovače z BMW radu 5 generácie E60, nový medzichladič a mnoho ďalších vylepšení, ktoré posunuli výsledný výkon na súčasných približne 250 kW, teda asi 340 koní. No ako to pri dieselových motoroch býva, ešte zaujímavejší je údaj o krútiacom momente. Ten vyskočil z pôvodných 390 Nm na mamutích 740 Nm. A s takou hodnotou už musí E36 rozhodiť zadok ako nič

Ak vás zaujíma, ako celá stavba prebiehala, na YouTube kanáli norbefilms je niekoľko zaujímavých videí z dielne a, samozrejme, aj videá driftujúcej dieselovej beštie v akcii.

Zdroje: carthrottle | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!