Práve keď si puristi mysleli, že videli už naozaj všetko, pokiaľ ide o úpravy Rauh-Welt Begriff, prišiel stroj, ktorý zrejme nikto nečakal. Klasická Porsche 911 RWB s poriadnou dávkou príchute budúcnosti.

Na tohtoročnom autosalóne SEMA sa objavilo na prvý pohľad obyčajné Porsche 911 RWB, ktoré ale ukrývalo nezvyčajné vnútornosti. Názov E-RWB už môže čo-to napovedať a bystrí čitatelia zrejme dospejú k názoru, že pod (zadnou) kapotou kultovej deväťsto jedenástky sa nenachádza rovnako kultový vzduchom chladený boxerový šesťvalec. Veru nie. Túto 911-ku budú mať radi aj ľudia zmýšľajúci o čosi zelenšie, ako zarytí motoristi. 🙂

Retro hračka z Zuffenhausen ukrýva niečo, čo by čakal zrejme len málokto. Do kompaktnej, no vďaka kúre RWB značne širokej karosérie dostali kompletný pohon z Tesly, čo si môžete všimnúť na fotografiách nižšie. Čo to znamená? Nuž, niekoľko sto poníkov navyše a hlavne maximálne krútiaci moment k dispozícii v akejkoľvek sekunde.

Konkrétne by malo ísť o pohon z aktuálne najrýchlejšej Tesly, teda P100D. Tá poskytuje ekvivalent výkonu približne 700 koní a krútiaci moment takmer rovných tisíc Nm. A vzhľadom na skutočnosť, že retro 911 je váži značne menej kilogramov ako Tesla model S, dynamické parametre musia byť prinajmenšom zaujímavé. Samotná Tesla dokáže na stovku vyšprintovať za menej ako 3 sekundy. Samozrejme, najväčšou nevýhodou je zrejme chýbajúci typický zvukový prejav.

A kto má na svedomí tento mix dvoch absolútne rozdielnych svetov? Základom je Porsche 911 z roku 1977 a predpokladáme, že samotný RWB kit s najväčšou pravdepodobnosťou nainštaloval Nakai-san, muž, ktorý stojí za značkou Rauh-Welt-Begriff. Zástavbu elektromotora má na svedomí firma StreetFighters LA. Tá musela, samozrejme, prekonať celý rad prekážok. Vymeniť plochý šesťvalec za komplexnú elektroniku nie je práve najjednoduchšia vec.

Pokiaľ ide o interiér, chrómová klietka je jednou z prvých vecí, ktoré si všimnete. Medzi ďalšie výrazné prvky patrí volant Momo, ktorý je jasným dôkazom dôrazu na detail. Avšak je tu jedna vec, ktorá v nás vyvoláva otázky. Všimli ste si, že na palubnej doske sa nachádza otáčkomer ciachovaný do 8.000 ot./min? Je otázne, či má skutočne nejaký hlbší zmysel, alebo ho tvorcovia ponechali len preto, aby zachovali tradíciu.

Je pravdou, že Porsche momentálne pracuje na plne elektrickom modeli s názvom Taycan, ktorá má uzrieť svetlo sveta v budúcom roku, a nasledujúca generácia 911 s označením 992, ktorá má debutovať už v tomto roku, má mať určitý stupeň elektrifikácie.

Ako vzniká Porsche za takmer 900.000 eur?

Zdroje: Facebook | Instragram | autoevolution | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!