Narazili ste už na pojem “restomod”? Tu je niekoľko príkladov, ako to dopadne, ak sa spojí klasika s modernou.

“Automobilky už nerobia také autá, ako kedysi.” Toto je veta, ktorú zrejme už každý z nás počul, alebo možno dokonca aj sám povedal. Na jednej strane je pravda, že staršie autá mali “dušu”, na druhej strane majú moderné autá nespochybniteľné výhody, napríklad v oblasti bezpečnosti či moderných technológií všeobecne. No možno tu je riešenie… Restomod znamená spojenie klasických automobilov s modernou technológiou s cieľom zvýšiť výkon, pohodlie a bezpečnosť. Auto označené ako “restomod” zvonku vyzerá ako klasické auto bez väčších badateľných zmien, no (nielen) pod kapotou sa často nachádza to najlepšie a najmodernejšie, čo je k dispozícii. Výsledok tejto kombinácie potom môže vyzerať aj takto:

Singer 911

Pravdepodobne najznámejší restomod úpravca pochádza z USA, hovorí si Singer Vehicle Design a upravuje jedno z najikonickejších športových áut sveta: Porsche 911. Základom je vzduchom chladená 911 v generácii 964, ktorá ale dostane karbónovú karosériu a, samozrejme, modifikovaný motor. Samozrejme, všetko s ohľadom na zachovanie tradície.

Cena: od 395.000 dolárov.

Alfaholics GTA-R 290

Chris Harris o GTA-R 290 povedal, že predstavuje “to najlepšie z jazdenia”. Dielňa Alfaholics so sídlom v britskom Bristole si posvietila na kultovú Alfu Romeo GTA a dopriala jej niekoľko vylepšení vrátane podvozku a 2,3-litrového TwinSpark motora, ktorý vyladili do dokonalosti. Mimochodom, číslo 290 odkazuje na počet koní v prepočte na jednu tonu.

Cena: približne 250.000 eur.

Ares Panther

Dizajn Aresu Panther odkazuje na slávne De Tomaso Panther, no pod kapotou bude 5,2-litrová V10. Panther je totiž postavený na základoch Lamborghini Huracán. Nedávno sme priniesli správu, že Ares už testuje prvé maskované prototypy. Najväčším lákadlom sú ale vyklápacie svetlá! Cena: približne 500.000 eur.

Prečo sa nevyrábajú autá s vyklápacími svetlami? Toto sú tie najikonickejšie

Eagle Spyder GT

Restomod úpravám sa nevyhlo ani (podľa kritikov, a my len súhlasíme) jedno z najkrajších áut, ktoré boli kedy vyrobené: Jaguar E-Type. Záujemca si ho môže špecifikovať podľa vlastných požiadaviek: to znamená od motoru cez podvozok, brzdy, chladenie, klimatizáciu, posilňovač riadenia, multimédiá,… Cena: 695.000 libier. 

Mechatronik W111 Coupe

Ani veľké kupé (respektíve kabrio) od Mercedesu sa nevyhlo vylepšeniam. Do rúk si ho zobrala nemecká firma Mechatronik, ktorá mu implantovala 5,5-litrový V8 motor od AMG a moderné zavesenie kolies. Klasický vzhľad auta je ale nezmenený. Čo viac si priať? Cena: 400.000 eur.

Ringbrothers Defiant

Ringbrothers (Jim a Mike Ringoví) z amerického Wisconsinu sa na rozdiel od ostatných úpravcov v tomto rebríčku venujú zdokonaľovaniu viacerých klasických modelov. No zrejme najšialenejší výtvor z ich dielne dostal názov Defiant a je postavený na AMC Javelin z roku 1972, no dostal karbónovú karosériu a 6,2-litrový motor HEMI s výkonom presahujúcim magickú hranicu tisíc koní. Cena: 500.000 dolárov.

Icon Bronco

Doteraz boli v rebríčku len športové, respektíve luxusné kupé, no restomodu sa nevyhli ani iné klasiky. Okrem úprav prvých generácií Range Roveru existuje aj úpravca, ktorý sa zameriava na Ford Bronco. Najväčšou zaujímavosoťu je bezpochyby 5,0-litrová V8 pôvodom z Mustangu GT, ktorá produkuje vyše 400 koní. Cena: od 150.000 dolárov.

Zdroje: steemit | topgear | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda už viac nebude Simply Clever: Prichádza (staro)nový slogan
Nasledujúci článokNemci sprísňujú pokuty za núdzový pruh. Čo robiť v prípade kolóny na diaľnici?