Ak ste si kupovali jazdené auto, určite ste narazili na pojem „plná výbava“. Hoci tento pojem je (nielen) na Slovensku preceňovaný, rozhodli sme sa spraviť porovnanie naprieč automobilkami. 

Na úvod musíme povedať, že nič také, ako plná výbava jednoducho neexistuje. Dôvod je prostý: niektoré prvky výbavy sa navzájom vylučujú. Pre potreby tohto článku ale budeme pracovať s abstraktným pojmom „plná výbava“, pod ktorým si predstavujeme podľa možnosti čo najviac prvkov výbavy. Ak ale narazíme na dva navzájom sa vylučujúce, vezmeme do úvahy ten drahší. Do ceny nebudeme prirátavať predĺženú záruku a ako základnú verziu vezmeme ten najlacnejší možný variant. Porovnávať budeme výhradne ten istý motor a prevodovku. Vychádzame zo slovenských cenníkov a konfigurátorov. Prvá séria obrázkov ukazuje auto v základnej výbave, druhá zasa v plnej.

Niektoré značky nedovoľujú nakonfigurovať plnú výbavu pre slabé motorizácie. Preto sme sa rozhodli zakomponovať do porovnania slabšiu motorizáciu s prakticky základnou výbavou a postupne k nej pridať všetky dostupné prvky výbavy. Ide predovšetkým o ázijskú a francúzsku produkciu.

Tak aké máte tipy? Dokáže voliteľná výbava zdvojnásobiť cenu auta? 🙂

Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM (160 k)

Základná cena: 35.500 €

Cena v plnej výbave: 52.655 €

Cenové navýšenie: 17.155 € / 48 %

Najdrahšia položka výbavy: panoramatické strešné okno (1.680 €)

 

Audi Q7 45 TDI (231 k)*

Základná cena: 64.100 €

Cena v plnej výbave: 124.900 €

Cenové navýšenie: 60.800 € / 95 %

Najdrahšia položka výbavy: dizajnový balík Audi design selection kodiakbraun (14.620 €)

*vychádzali sme z nemeckého konfigurátora, ktorý je prehľadnejší

 

BMW 520d limuzína

Základná cena: 52.600 €

Cena v plnej výbave: 98.265 €

Cenové navýšenie: 45.655 € / 87 %

Najdrahšia položka výbavy: balík výbavy First Class Upgrade (6.175 €)

 

Renault Mégane TCe 140 GPF

Základná cena: 16.390 €

Cena v plnej výbave: 25.940 €

Cenové navýšenie: 9.550 € / 58 %

Najdrahšia položka výbavy: panoramatické strešné okno (900 €)

 

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI (200 k)* 

Základná cena: 41.990 €

Cena v plnej výbave: 48.850

Cenové navýšenie: 6.860 € / 18 %

Najdrahšia položka výbavy: panoramatické strešné okno (1.200 €)

*grafická stránka konfigurátora Hyundai nie je na najlepšej úrovni

 

Mazda CX-5 G165 MT*

Základná cena: 23.000 €

Cena v plnej výbave: 33.724 € (s dizajnovými doplnkami karosérie)

Cenové navýšenie: 10.724 € / 47 %

Najdrahšia položka výbavy: navigácia (500 €)

*ázijské autá nie je možné konfigurovať samostatne, výbava s dá dokúpiť iba v balíkoch. V tomto prípade nejde o plnú výbavu, v akej je možné CX-5 zakúpiť, ale o maximálnu možnú výbavu pri danej motorizácii. Revolution TOP je k dispozícii výhradne so silnejším benzínovým motorom a automatickou prevodovkou.

 

Mercedes-Benz triedy E 220d

Základná cena: 47.916 €

Cena v plnej výbave: 106.962 €

Cenové navýšenie: 59.046 € / 123 %

Najdrahšia položka výbavy: interiérový balík Designo (7.884 €)

 

Peugeot 308 1,5 BlueHDI (100 k)

Základná cena: 14.690 €

Cena v plnej výbave: 23.940 €

Cenové navýšenie: 9.250 € / 63 %

Najdrahšia položka výbavy: 3D navigácia (1.250 €)

 

Porsche 911 (992) Carrera 4S*

Základná cena: 127.979 €

Cena v plnej výbave: 206.281 €

Cenové navýšenie: 78.302 / 61 %

Najdrahšia položka výbavy: keramické brzdy (9.758 €)

*vychádzame z nemeckého konfigurátora

 

Škoda Octavia 2,0 TDI DSG (150 k)

Základná cena: 25.060 €

Cena v plnej výbave: 39.867 €

Cenové navýšenie: 14.807 / 59 %

Najdrahšia položka výbavy*: adaptívny podvozok (1.039 €) v prípade Laurin&Klement, navigačný systém Columbus (1.784 €) v prípade Ambition

*v tomto prípade sme za základnú výbavu považovali Ambition a pri plnej výbave sme vychádzali z Laurin&Klement. Najdrahšia položka výbavy v prípade iných výbav sa môže líšiť. Dôvodom výberu je motorizácia 2,0 TDI 110 kW, ktorá nie je dostupná s výbavou Active.

Zdroje: startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok10 súčasných áut, ktoré produkujú najmenej emisií CO2
Nasledujúci článokTest Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDi s automatom