BMW M3 E30 je jedným z najlegendárnejších áut, aké boli kedy vyrobené. No ošiaľ, ktorý okolo autá vzniká, je dôvodom, prečo sú ceny v astronomických výšinách. Aké má teda automobilový fanúšik alternatívy?

Moderné M3 rastú s každou generáciou exponenciálne ako do rozmerov, tak aj na váhe. V Mníchove sa to síce snažia kompenzovať skvelým podvozkom a výkonným motorom, no pre puristov to už nie je ono. Je to práve M3 E30, ktorá je považovaná za pravú M3. Mušia váha, rozumný výkon, zadný náhon, manuálna prevodovka. Potrebuje človek niečo viac? No každá radosť niečo stojí a v prípade M3 E30 sú to sumy, z ktorých môžete rýchlo dostať závrat.

Len pre overenie, na známom nemeckom portáli s jazdenými autami najlacnejšie kúsky začínajú na sume približne 50-tisíc eur. Za kusy v perfektnom stave s minimom najazdených kilometrov je to blízko 100-tisícovej hranici a za legendárne EVO potom vysoko nad touto hranicou. Tu ale vzniká ďalší problém. Mnoho ľudí (ktorí si to môžu dovoliť) si toto auto kupujú už len ako investíciu, ktorá im stojí v garáži. No ak ste si dali novoročné predsavzatie, že chcete mať približne rovnaké množstvo radosti za podstatne menej peňazí, máme pre vás hneď niekoľko riešení.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16

Začneme priamym a značne podceňovaným konkurentom BMW M3 E30. Prečo podceňovaný? Pretože v mnohom dokáže s legendárnou M3 udržať krok, no jeho hodnota ani zďaleka nestúpala do takých výšin, ako v prípade bavorského konkurenta.

Vozidlo bolo postavené na homologizáciu modelu 190E pre preteky v DTM a poháňa ho upravená a podladená verzia motora Cosworth. Začalo to s 2,3-litrovou jednotkou, ktorá bola v roku 1988 vymenená za tú s objemom 2,5. S cenovkou pod 15-tisíc eur rozhodne netvrdíme, že ide o lacné auto, no jednoznačne má ku kultovej M3 najbližšie a za tretinu jej ceny. Samozrejme, slávny Evolution je cenovo niekde inde. 🙂

Nissan 200SX

Nepriamym konkurentom M3 bol aj v našich končinách nie príliš rozšírený Nissan 200SX. Iste, Nissan za svojim nemeckým rivalom zaostáva o pár koní, no to absolútne neznamená, že za volantom JDM legendy nemôžete mať radosť. Nissan je hravý, zábavný, ale čo je najdôležitejšie, vyčarí vám úsmev na perách na kľukatých cestách. Problémom tohto auta je, že je častým terčom tunerom, a preto nájsť pôvodný kúsok bude nadľudský výkon. Ak to ale dokážete prekusnúť, bude vám na 200SX stačiť aj menej ako 5 tisíc eur.

BMW 320si (E90)

Ak túžite po aute z Mníchova, ktoré má motoršportový rodokmeň, a navyše ho chcete používať ako auto na každodenné jazdenie, BMW 320si generácie E90 z roku 2006 je ideálnym kandidátom. 320si síce ponúkana dnešnú dobu slabých 173 koní, no vysokootáčkový motor bol vyvinutý spolu s motormy F1 značky BMW-Sauber. Zruční mechanici mu dopriali celý rad vylepšení, ktorého výsledkom je červené pole pri hodnote 8-tisíc otáčok za minútu.

Vyrobených bolo len 2.600 kusov, preto ide o pomerne raritné BMW, no na jeho kúpu potrebujete približne 7-tisíc eur.

Honda Accord Type-R

Jedným z áut, ktoré ponúknu radosť za volantom, je aj Honda Accord Type-R. Pod kapotou sa nachádza 2,2-litrový motor VTEC, ktorý, ako by ste očakávali, má rád vysoké otáčky. Áno, Honda má pohon predných kolies, no výkon na úrovni 212 koní pri ohromných 7200 ot/min a krútiaci moment 216 Nm pri 6700 otáčkach za minútu v kombinácii s diferenciálom Torsen s obmedzenou svornosťou vám zaručene vyčarí úsmev na tvári.

Honda sa okrem toho pohrala aj s podvozkom a riadením. V interiéri napríklad nájdete sedadlá Recaro a volant Momo. To všetko pri celkovej hmotnosti len 1,3 tony a cene už od 4-tisíc eur.

Subaru Impreza WRX STI

A nakoniec ďalšia legenda. Subaru Imprezu určite nie je potreba siahodlho predstavovať. Okrem tradičného 5-dverového sedanu boli k dispozícii aj raritné dvojdverové verzie či celý rad špeciálnych edícií, z ktorých za všetky spomenieme typ RA. Za zachovalú základnú Imprezu STI môžete zaplatiť od približne 5-tisíc eur. Dvojdverové Type-R potom začínajú niekde na úrovni 15-tisíc eur, čo je ale stále hlboko pod cenovkou M3 E30.

Na záver len poznámka, že tento zoznam áut nemá evokovať priamych konkurentov BMW M3 E30. Ide o lacnejšie alternatívy, ktoré možno nie sú až také známe, no z pohľadu radosti za volantom by určite nemali ostať nepovšimnuté.

Zdroje: Carthrottlestartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok4 dôvody prečo sa vám oplatí využívať kamiónovú prepravu
Nasledujúci článok9 zaujímavých komunistických áut, ktoré Západ takmer vôbec nepozná