Ženevský autosalón patrí k najvýznamnejším podujatiam automobilového priemyslu. Na doskách výstaviska sa každoročne odhalia tie najnovšie a najočakávanejšie modely jednotlivých automobiliek.

Tento rok Ženeva otvorí svoje brány už 89-ty rok. Poďme však o rok nazad a pozrime sa, ktoré automobily už prekročili hranicu 20-tich rokov. Predstavíme vám autá, ktoré v roku 1998 dominovali v Ženeve. Zrejme si budete hovoriť „ja som už naozaj starý“, no vedzte, že doteraz o týchto autách hovoríme ako o tých „najlepších“, ktoré boli doteraz vyrobené.

Než sa však presunieme k tým kúskom, ktoré zarezonovali v hlavách najviac, pripomeňme si aj tie autá, ktoré vídame v uliciach každý deň. Na výstavisku sme mohli po prvý krát vidieť Audi A6 2,8 Avant, prvú generáciu Fordu Focus, Toyotu Yaris, či Citroёn Xsara Break. Taktiež bola predstavená druhá generácia Renualtu Clio, či modernizovaná Škoda Felicia.

BMW M5 E39

V stánku BMW na prvý pohľad zaujala M5 generácie E39. Tretia generácia supersedanu mala pod kapotou ukrytý osemvalec s objemom 4,9-litra, s označením S62 a výkonom 400 koní. Celkový výkon bol spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou so samosvorným diferenciálom a posielaný bol na zadné kolesá. Pokiaľ ste auto mali odkódované, mohli ste s ním ísť až 300 km/h. Vyrobených bolo celkovo 20 482 exemplárov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

BMW radu 3 E46

Bavorská automobilka BMW do Ženevy prišla aj so štvrtou generáciu bestselleru v podobe radu 3. Aj keď sa sedan ukázal svetu na jeseň roku 1997, svoj debut si odmával až v Ženeve. Predfacelifotvý model mal najvyššiu prípustnú motorizáciu s označením 328i. Pod kapotou bol usadený radový šesťvalec M52 s výkonom 190 koní. Päťstupňová prevodovka a pohon zadných kolies bol samozrejmosťou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ferrari 456 M GT

Automobilka z talianskeho Maranella do Ženevy zavítala s modernizovaným Ferrari 456 M GT. Tento automobil obsahuje písmeno M, ako Modificata. Oproti predchodcovi mal superšport prepracovanejšiu aerodynamiku, zlepšilo sa chladenie 5,5-litrového dvanásťvalca s najvyšším výkonom 442 koní. Auto s „vyklápačkami“ zákazníci najradšej objednávali v kombinácií s modrou farbou Tour de France a sedačkami Daytona.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Porsche 911 Carrera Cabrio (996)

Práve tento model je asi jedným z najmenej obľúbených 911, ktorý bol navrhnutý čínskym dizajnérom Pinky Laiom. Ten v nemeckej automobilke pôsobil pomerne dlho – od roku 1989 do 2014. Ponúkol 911-tke nový dizajn, no veľa nadšencov tejto ikony týmto tvarom neholdovalo. 911 bez strechy sa prvý krát verejnosti predstavila v roku 1998. Nad zadnou nápravou bol uložený štandardný 3,4-litrový šesťvalec boxer s výkonom 296 koní.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Rolls-Royce Silver Seraph

Britská automobilka je stálicou na švajčiarskych doskách. V roku 1998 priniesli superluxusnú limuzínu Rolls-Royce Silver Seraph5,4-litrovou V12 BMW M73 s 5-stupňovým automatom ZF. Silver Seraph bol priamou konkurenciou pre Bentley Arnage, nielen výkonom ale aj výzorom. Tento model bol prvým dvanásťvalcovým „Rollsom“ od roku 1939.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Volkswagen W12 Roadster

Krásna vízia. Aj takto by sa dal popísať tento koncept VW. Druhá podobizeň zhodila sklenenú strechu a chcela ísť rýchlosťou 300 km/h s výhľadom na nebo. Pod kapotou bol ukrytý 5,6-litrový motor W12 s výkonom 420 koní. Červené kabrio sa však do sériovej výroby nikdy nedostalo, podobne ako jeho nástupca, superšport W12 Nardó.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zdroje: temple of speed | startstop.sk