Dnešný svet ovládli pôsobivé SUV-čka rôznych tvarov, rozmerov a značiek. Avšak dávno pred modelmi ako je Bentle Bentayga, Rolls-Royce Cullinan, Lamborghini Urus či očakávané Ferrari, sa zrodilo inovatívne SUV – Spyker D12.

Tento zdanlivo zabudnutý koncept bol odhalený v roku 2006 na parížskom autosalóne. Aj keď Porsche Cayenne začal svoju púť už v roku 2002, Spyker sa nesnažil byť konkurenciou. V tej dobe Spyker D12 každý spochybňoval. Totižto, nikto si nevedel predstaviť na čo by komu bolo tak kontroverzné auto. A pozrite sa dnes. Jedno za druhým vychádzajú z výrobných liniek.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vizualizácia auta je taká zmiešanina. Elegantný tvar a veľmi málo ostrých kriviek mali autu dodať potrebnú dynamiku. Toto mimoriadne tvarované vozidlo má výrazné krátky previs a šikmá strecha sa podobá viac na športové GT ako tradičné SUV.

Srdcom tohto zvláštneho SUV-čka sa mala stať výkonná W12, ktorú by dodával Volkswagen. Agregát mal zabezpečiť silu viac ako 500 konských síl. Odhadovaný čas z 0 na 100 km/hod pre 1850 kilogramové vozidlo bol 5 sekúnd, čo na svoje roky a nevedomosť nie je zlé.

Ak sa detailnejšie pozrieme do kabíny, uvidíme nádherné čalúnenie z kože v kombinácii s brúseným hliníkom. Vysoká stredová konzola sa preplieta celou dĺžkou auta a delí priestor na štyri samostatné sedadlá. Tento krásny a zároveň zložitý priestor bol plný zaujímavých leteckých detailov, ktoré si chcel Spyker ako výrobca lietadiel uchovať. A čerešnička na torte? Panoramatická strecha v plnej dĺžke.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

História Spyker-u je jedným dlhým príbehom mnohých úspechov a porúch. V roku 1914 vyrábala firma motory a lietadlá pre potreby prvej svetovej vojny. Na začiatku roka 1920 boli automobily z tejto továrne známe pre svoju vytrvalosť a dosahovanie najvyššej rýchlosti.

Bohužiaľ potom nasledoval veľký tresk, pretože svoje brány továreň zatvorila v roku 1926. Nová doba pre Spyker prišla až v roku 2000 zo začatím výroby C8 Spyder. Aj D12 dostala svoje meno po modeli Spyker 14/18 PK 1907. Mimochodom auto, ktoré súťažilo vo vyčerpávajúcich pretekoch z Pekingu až do Paríža. A skončilo na druhom mieste. Je smutné, že Spyker D12 sa nikdy nedostal do výroby, ani po oživení v roku 2008 ako D8 koncept s motorom V8. Mohla za to cena alebo nezáujem verejnosti?

 Zdroj:                                                                                               motorious.com

Diskusia