Pretože predať za 13 alebo 30 miliónov je sakramentský rozdiel. Type 64 sa nepochybne zapíše do histórie ako jeden z najväčších omylov na exkluzívnej aukcii automobilov.

Porsche

História vozidla je naozaj zaujímavá. Iba tri vozidlá boli vyrobené z hliníka a mali ručne tvarovanú karosériu firmou Reutter. Jedno vozidlo sa zničilo začiatkom druhej svetovej vojny, a zvyšné dve naďalej využíva rodina Porsche. V máji 1945 ale americké jednotky objavili zvyšné dva kusy v sklade.

Z jedného odrezali strechu a niekoľko týždňov ju používali ako materiál na bicykel. Takže posledným zachovaným kusom bol tenpráve vôbec prvý vyrobený, a v roku 1947 ho zrenovoval Battista Farina. Naposledy vozidlo jazdilo na pretekoch v roku 1982 v Monterey v Kalifornii.

Porsche

Čo sa vlastne stalo? V máji minulého roka sa objavila informácia, že najstaršie dochované Porsche v histórii sa dostane do aukčného bloku na Pebble Beach. Porsche Type 64 pochádza z roku 1939 a bolo predchodcom 356 vozidiel.

Nielenže sa jedná o prvé Porsche, ale zároveň ide aj o osobný automobil Ferdinanda a Ferryho Porsche. Vozidlo sa opisovalo ako najvýznamnejší živý kus histórie dizajnu a celkového dizajnu v Porsche. Niet divu, že všetci očakávali za túto unikátnosť prevratnú sumu v hodnote minimálne 20 miliónov dolárov.

Porsche

Táto aukcia sa ale rýchlo stala obrovským debaklom. Človek by čakal, že ľudí odradila v prvom rade vyvolávacia cena, ktorá začínala na 30 miliónoch dolárov. Pre niekoho veľa, pre druhého iba vreckové. Prihadzovanie prebiehalo rýchlo a výsledná suma sa dostala až na 70 miliónov dolárov. Dobrá suma, nemyslíte? Kde sa teda stal problém?

To, čo by sme mohli v pokoji označiť za rekordné číslo všetkých čias sa v okamihu zmenilo. Dražiteľ uviedol, že nejde o 70 miliónov dolárov, ale iba 17. Obrazovka s číslicami sa okamžite zmenila na opravené množstvo a nahnevaný dav začal dražiteľovi nadávať.

Porsche

Chlapík zrejme nemal svoj deň a už na začiatku si prečítal zlú sumu. Namiesto otváracej ponuky 30 miliónov tam bolo v skutočnosti iba 13. Či išlo o chybu výslovnosti alebo chybu na papieroch, to už sa zrejme nedozvieme. Auto sa tak nakoniec predať za vytúženú sumu nepodarilo, takže potencionálny majitelia majú ešte stále šancu. Aukčný dom ale zrejme stratí svoju klientelu a otrasie do jeho dobrým menom.

Test Honda HR-V 1.5 benzín, útle telo s obrovským vnútorným priestorom

Zdroj: Carbuzz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes-Benz: Trieda A a B už aj ako plug-in hybrid
Nasledujúci článokHyundai si pre Frankfurt pripravil prototyp s nádychom minulosti