Organizácia Cars & Coffee usporadúva pre nadšencov exkluzívnych áut niekoľko stretnutí ročne. Svoje siete sa však neustále snaží rozširovať, a prvý event zažilo tento rok nemecké mesto Mníchov.

Každý, kto aspoň ako tak sleduje tzv. carspotterskú scénu vie, že práve táto metropola je akousi európskou mekkou pre superšporty popri Londýne či Paríži. Od úvodného ročníka Cars & Coffee Munich sa teda očakávali veľké veci. Tí, ktorým už sú akcie pod záštitou Cars & Coffee známe, vedia že ako prvá sa koná súkromná časť pre majiteľov a médiá. Po nej zvyčajne nasleduje presun na verejné stretnutie, kde si môže autá poobzerať široká verejnosť. Rovnako to bolo aj v prípade mníchovského podujatia.

Prvé dejstvo sa odohralo v areáli golfového ihriska neďaleko mesta, druhé na námestí pred budovou BMW Welt. Na športovisku sa začalo v ranných hodinách, a tak ako vždy, bolo o účastníkov dobre postarané. Veľkou výhodou bol pomer návštevníkov a zúčastnených áut. Okolo superšportov sa nemotali desiatky ľudí. Kochanie sa na miliónové stroje teda nikto nenarušoval. A aké autá bolo teda možné vidieť? Ved pozrite sa sami.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nechýbali ani vzácne kúsky

Samozrejme, hyperšporty od značiek ako Koenigsegg či Bugatti priťahujú najviac pohľadov. Skutočného nadšenca však poteší každé auto. Napriek tomu, že výrobcovia ako Ferrari, Lamborghini, Porsche alebo McLaren mali zastúpenie v podobe desiatok kusov, o jedinečné konfigurácie nebola núdza. Po hladkom trávniku boli drahé vozy len tak roztrúsené a zoradené podľa výrobcu. Tie najväčšie trháky mali vyhradenú samostatnú polochu. Medzi nimi bol napríklad Mercedes, ktorý vznikol iba v 75 kusoch. Ak vám napadol model SLR Stirling Moss, tak máte pravdu. Aj tento ultra-raritný kúsok z garáže zberateľa známeho pod prezývkou “gercollector” prišiel potešiť návštevníkov Cars & Coffee Munich. Stretnúť ho v premávke je takmer nemožné, a v múzeách na neho tiež len tak nenatrafíte.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Áut, ktoré vznikli v tak nízkom počte ako vyššie spomínaný Stirling Moss sa ale ukázalo viacero. Dobrým príkladom je napríklad dvojica limitovaných edícií od Lamborghini – extrémne Gallardo Super Trofeo Stradale, a dnes už klasické Diablo SE30. Tieto brutálne býky boli navrhnuté ako pretekárske autá do bežnej premávky, a z každého vzniklo iba 150 exemplárov. O čom by to ale bolo, keby sa medzi vrcholnými exkluzivitami neukáže aj nejaké to Bugatti. Keď už si boli všetci takmer istí, že zostava je kompletná, z ničoho nič sa v diaľke vynoril Chiron Sport. Netrvalo dlho, a vytvoril sa okolo neho kruh ľudí. Kombinácia bielej a červenej je nestarnúca elegancia, a navyše, ak sa bavíme o červenom karbóne, platí to dvojnásobne.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Poobede sa stretnutie presunulo pred hlavnú budovu značky BMW – BMW Welt, kde sa konala verejná časť. Rád by som vám ukázal ako to tam vyzeralo, no z akcie sa v tom momente stala celomestská senzácia. Na námestie pri mníchovskom Olympiaparku sa okrem áut dostavilo aj obrovské množstvo ľudí, čo spôsobilo dopravný kolaps, a znemožnilo akékoľvek pokojné fotografovanie. Môžem vám ale na záver odporučiť, že ak máte čas, energiu a prostriedky na to, aby ste na takéto stretnutie vycestovali, určite choďte do toho.