Domov Lifestyle Legendárna 1203-jka prichádza v novom šate !

Legendárna 1203-jka prichádza v novom šate !

Zdroj: skoda-storyboard.com

Škodu 1203 nepochybne všetci poznáme. Ikonický model z minulého storočia, ktorý by mnohí uvítali v ponuke značky aj dnes. Jeho novodobú tvár vytvoril dizajnér značky Daniel Hájek, ktorý má k tomuto vozidlu aj osobný vzťah. 

Ako sám uvádza, na tento model má aj vlastné spomienky nakoľko jeden vlastnia aj jeho starí rodičia. „Takúto v prevedení valník máme u babky a dedka na záhrade aj keď už v nepojazdnom stave“. Spomína, že to bolo vlastne jeho prvé auto, ktoré im slúžilo ako pracovný stroj a v pätnástich rokoch si ho už mohol aj naštartovať a sem tam sa na nej povoziť na lúke. Je teda jasné, že si do série ikony v novom šate vybral práve tento legendárny model.

Zdroj: skoda-storyoard.com
Nielen nostalgia, ale aj reálne využite v 21. storočí.

Ako sám priznáva, nejde len o nostalgiu a podľa jeho vlastných slov si vie takýto model predstaviť v ponuke značky ŠKODA aj dnes. „Áno aj s kolegami sme sa rozprávali o tom, že keď mám skúsenosti s modelom 1203, mohol by som sa ju pokúsiť oživiť aj pre toto nové tisícročie. Zároveň mám pocit, že takéto auto by dnes značke ŠKODA veľmi pristalo“, hovorí. Podľa neho toto vozidlo stelesňuje hodnoty automobilky  akými sú: praktickosť, priestor a Simply clever riešenia.

Nejde o retro.

Dizajn legendárneho modelu sa snažil v maximálnej možnej miere pretaviť do 21. storočia, a to bez toho, aby siahal po príliš retro riešeniach. „Chcel som, aby z mojej štúdie síce bolo cítiť, že je to dané konkrétne vozidlo, ale aby zároveň nešlo o prvoplánové riešenie. Navrhoval som moderné vozidlo s odkazom na legendu. Chcel som aby to bolo nadčasové“, dodáva. Jeho 1203-jka dostala dvojitý štít. Ide o mierne pretiahnutý lem strechy a masky chladiča, kde nájdeme ostrejšie línie. Obvodovú horizontálnu líniu pôvodného modelu nahradila dnes typická „tornádo línia“ a auto tak dostalo moderný svetelný podpis.

Zdroj: skoda-storyboard.com

Najviac dala Danielovi zabrať zadná časť vozidla. „Pôvodná 1203-jka je pomerne úzka, no moderné autá sú výrazne rozkročené. Okrem toho som premýšľal, ako sem dostať odkaz na pôvodné svetlomety, ktoré 1203 zdedila po modely 1000MB. Auto tak výrazne rozširujú horizontálne línie s odkazom na úzku stavbu 1203 sú sklonené bočnice či relatívne úzka strecha.

V interiéri je variabilita číslo 1.

Dominantou interiéru je minimalistická horizontálne členená palubná doska spolu s horizontálne riešeným volantom. Na historickú 1203 odkazuje spodná časť palubnej dosky v tvare obráteného krídla, ktorá je zaujímavá tým, že je výsuvná. Okrem dizajnu sa Daniel venuje aj vzhľadu a logike zábavno-informačného systému vo vozidle. V jeho štúdii by sme však takýto systém hľadali márne.“ Predstava je taká, že vodič získa tieto informácie prostredníctvom svojho zariadenia, ako sú smartfón alebo tablet“. Pre tieto zariadenia by navrhol samostatnú aplikáciu, ktorá by zvládla obsluhu funkcii auta. Palubná doska tak obsahuje len malú informačnú obrazovku za volantom nachádzajúcou sa vedľa ventilácie.

Zdroj: skoda-storyboard.com
Kto vlastne je Daniel Hájek ? 

Daniel Hájek je 31-ročný dizajnér, ktorý spolupracuje so značkou ŠKODA AUTO prakticky od začiatku. Vyštudoval VOŠ grafického dizajnu a obalovej techniky v mestečku Štětí, následne fakultu dizajnu v Plzni. V roku 2016 ešte počas štúdia nastúpil do automobilky ŠKODA AUTO. Diplomovú prácu pripravoval popri zamestnaní v spolupráci s automobilkou. V nej pôsobí na pozícii dizajnéra a užívateľských rozhraní a s jeho prácou sa môžeme stretnúť napríklad pri palubných systémoch modelov Škoda Octavia a Enyaq.

Zdroj: skoda-storyboard.com

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHľadáte zdvihák či iné mechanizmy do autoservisu? Ako vybrať ten správny?!
Nasledujúci článokMercedes SLR McLaren – ako je to so servisovaním limitky?