Keď sa povie Lamborghini, tak väčšina si predstaví superrýchle autá uháňajúce minimálne 300 km/h. Málokto však vie, že aj Lamborghini úzko spolupracovali s inými spoločnosťami okrem VW Group.

Samotná automobilka bola založená v roku 1963 talianskym priemyselníkom Ferruciom Lamborghini. Z počiatku sa firma orientovala prevažne na pôdohospodárstvo. Firma bola založená na podnet Enza Ferrariho, nakoľko Lamborghini sa s ním nedohodol na kvalite vozidiel. Značka na trh vstúpila veľmi svižne a razantne, no zo začiatku sa hľadala.

Keď prídete na trh s novou značkou, musíte si nájsť svoj osobitý štýl. Prvý koncept bol navrhnutý Francom Scaglionem v roku 1963 a išlo o Lamborghini 350 GTV. Táto skica sa Ferrucimu neľúbila a tak prvý produkčný model automobilky musel byť prepracovaný a navrhnutý inak. Výsledkom tak bolo Lamborghini 350 GT. Na tomto modely aj spolu s Miurou sa podielali konštruktéri Gain Paolo Dallara a Paolo Stanzani. Na aute sa podieľala aj karosáreň Touring.

Spolupráca s karosárňou Touring pokračovala aj v ďalších rokoch a tak o tri roky neskôr mohlo vzniknúť dielo Lamborghini Flying Star II.

Jeden jediný kus

Základy poskytol model 400 GT. V skutočnosti však išlo o upravenú variantu 350 GT s 3,9 litrovým dvanásťvalcom pod kapotou. Podobnosť so sériovým autom od prototypu by ste na prvý pohľad nenašli. Oblé tvary, poukazujú na osobitý štýl auta, takisto aj jeho originalitu. Vzhľad je agresívnejší a pripomína 70-te roky. Šípový predok s novými svetlometmi dopĺňa charakteristickú siluetu pre vozidlá s označením gran turismo. Kabína tak bola nahradená do štýlu trojdverového hatchbacku. Dnes by sa auto označovalo ako shooting-brake.

Okrem šasi bolo zachované aj pohonné ústrojenstvo. Pod kapotou Flying Star II sa nachádza 3,9-litorvý dvanásťvalec. Spriahnutý bol s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zavesenie kolies bolo nezávislé a o brzdnú dráhu sa starajú kotúčové brzdy na oboch nápravách.

Toto vozidlo bolo vyrobené len v jednom exkluzívnom exemplári, ktorý krátko po predstavení v Turíne kúpil francúzsky zákazník Jacques Quoirez. Majiteľ však neostal jediný, počas dekád sa mená majiteľov menili a postupom času bol takisto aj renovovaný.

Bez nástupcu

Bohužiaľ po predstavení Corrozzeria Touring ukončila svoje pôsobenie na trhu. V rámci povojnovej doby karosáreň stratila svoju klientelu, takže nemohla navrhovať nové karosérie ako v medzivojnovom čase. Lamborghini Flying Star II poukazuje na to, že to išlo, no bol však aj posledným dielom firmy. Znamenalo to však aj to, že automobilka Lamborghini musela hľadať novú karosáreň. Ďalšie roky Lamborghini spolupracovalo so spoločnosťou Bertone.

Karosáreň Touring sa však po roku 2000 vrátila a to hlavne vďaka individuálnym úpravám vozidiel. Spolu s ňou sa vrátilo aj označenie Flying Star. V roku 2010 sa postarali o počin Bentley Continental Flying Star, ktoré bolo takisto v karosárskom prevedení shooting brake, tentoraz však na platforme gran-turisma aristokratickej automobilky.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFerrari 550M ako kultový Breadvan? Áno, prosím!
Nasledujúci článokCadillac CT4-V a CT5-V Blackwing: Silné motory, zadný náhon a manuál!