Domov Lifestyle Ferrari SP48 Unica je jediným svojho druhu. Na vývoji sa podieľal aj...

Ferrari SP48 Unica je jediným svojho druhu. Na vývoji sa podieľal aj jeho majiteľ

Zákazkový špeciál je vždy výzvou pre automobilku. Hlavne ak sa jedná o dlhoročného klienta prémiovej značky.

Ferrari je známe svojimi prísnymi podmienkami pre kúpu a užívanie vozidiel. Mali sme česť vidieť vozidlá s motormi V12 v podobe Ferrari Omologata a BR20. Teraz však prichádza nové zákazkové auto s V8 pod kapotou s označením SP48 Unica. Ak aspoň trochu sledujete dianie na automobilovej scéne, tak podľa motoru hneď viete, že ako základ bolo použité Ferrari F8 Tributo. Prešlo však celkovou zmenou.

Dizajn samotný vychádza z dobre známeho modelu 458 Italia, no inšpiráciu hľadali aj v 296 GTB, či Ferrari Roma. K dizajnovým prvkom však talianska automobilka využívala aj modely vozidiel a taktiež aj 3D zobrazenia. Azda najvýraznejším prvkom, ktorý sa odlíši od modelu F8 je práve predná časť vozidla s unikátnou mriežkou v prednom nárazníku. Tá odkazuje na modely 458 a 488. Iné sú taktiež aj svetlomety a otvory na kapote.

Z bočnej strany rozhodne zaujmú nasávacie otvory a nový dizajn kolies. Zadná časť pôsobí oproti F8 dynamickejšie a prerodom prešli aj zadné svetlá, ktoré boli nahradené štyrmi LED-kovými modulmi. Tie poukazujú na model Roma. Zadná časť je doplnená aj o integrovaný spojler.

Okrem aerodynamických prvkom karosérie je karoséria odetá do špecifickej červenej farby, ktorá je doplnená o čierne doplnky na stĺpikoch, prahoch, streche a zadnej časti. Vďaka použitiu čiernej kontrastnej farby k červenej pôsobí vozidlo celistvo a bez chýb. Pokiaľ sa však pozriete na auto zozadu, prípadne z vtáčej perspektívy, neuvidíte žiadne sklo, ktoré poodhaľuje srdce unikátu.

Cena určite vyššia, než sériová podoba

Exteriér prešiel zmenou, no interiér ostal v koncepcii Ferrari F8 Tributo. Okrem odstráneného zadného skla je všetko tak, ako má byť. Pridané boli iba plakety SP48 Unica na palubnej doske pred spolujazdcom a špeciálne čalúnenie Alcantarou.

To, či sa automobilka z Maranella pustila aj do úpravy pohonnej jednotky nie známe. Pod zakrytou kapotou tak zrejme bude 3,9-litorvý osemvalec s dvojicou turbodúchadiel s maximálnym výkonom 720 koní a 770 Nm. Z pokoja na hranicu 100 km/h vystrelí v priebehu 2,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 340 km/h. Ferrari F8 Tributo sa predávalo od 277.000 dolárov / cca 264.000 eur. Cena unikátneho modelu SP48 Unica však bude určite vyššia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJferrari.com
Predchádzajúci článokFisker Ronin ako štvordverový kabriolet na štýl Rolls Royce
Nasledujúci článokPredaj automobilov za prvé 4 mesiace: oslabenie dominancie Škody, raketový vzostup SsangYongu