Domov Lifestyle Nový Huracán ako plug-in? Stráca tým Lamborghini svoju identitu?

Nový Huracán ako plug-in? Stráca tým Lamborghini svoju identitu?

Lamborghini a plug-in hybrid? Niekomu to príliš nie je po chuti, no pokiaľ sa ohliadneme za tým, že talianska automobilka spadá pod koncern VW, je to aj celkom pochopiteľné.

Lamborghini si sami nevieme predstaviť bez atmosférického benzínového V10 motora, nedajbože bez slávnej V12-tky. Nový Huracán však príde v budúcom roku a zatiaľ je doslova všetko otvorené. Niečo však dokázal načrtnúť technický riaditeľ automobilky, Rouven Mohr. Ten nás však ubezpečil aj v tom, že tento motor bude výhradne pre Lamborghini a nebude zdieľaný so žiadnym modelom v rámci koncernu Volkswagen.

„Čo môžem povedať, je to, že sa bude jednať o plug-in hybrid. Po výkonnostnej stránke však pôjde o veľký skok dopredu,“ vyjadril sa Mohr. „Motor bude špeciálne vyvíjaný pre Lamborghini. O koncových detailoch vás však ešte nemôžem informovať. Poviem len to, že motor bude mať valce niekde medzi šiestimi až dvanástimi,“ dodal technický riaditeľ.

Dalo by sa očakávať, že Lamborghini využije elektrifikovanú V8 z portfólia Volkswagenu. Práve tento motor by sa mal objaviť v plug-in hybridnom SUV Urus. Nakoľko sa hovorí o unikátnom motore pre Huracán, dúfajme, že sa inžinieri rozhodnú pre elektrifikáciu 5,2-litrovej V10tky.

Tri varianty, ktorá bude tá správna?

Nezabúdajme na slová šéfa, Stephana Winklemanna, ktorý hovoril o nástupcovi Aventadora, ktorý by mal mať pôvodnú V12. Aj tento nástupca však už bude ako plug-in hybrid. Šance pre Huracán s V10 teda stále existujú, no určite bude motor elektrifikovaný. Dúfajme teda, že Huracán si ponechá svoju V10 a nesiahne po koncernovej V8. Teda aspoň kvôli zvuku tohto motora. Vo svojej podstate by aj po V8 siahnuť mohli, nakoľko by motor kompletne prerábali – vylepšovali, vylaďovali a jednalo by sa teda o úplne iný druh pohonu, než majú Audi, Bentley, či Porsche.

Do úvah pripadá však aj tretia alternatíva. A to úplne nový motor doplnený o elektromotor a batérie. Išlo by o odpoveď pre talianskeho rivala Ferrari 296 GTB. Kombinovaný výkon tejto pohonnej sústavy by mohol byť na úrovni 850 koní. Mohr poukázal aj na to, že doba elektrifikácie dokázala posunúť hranice inžinierov a taktiež aj samotných vozidiel. Nechajme sa teda prekvapiť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautoexpress.co.uk
Predchádzajúci článokMáte už iba pár mesiacov. Opel potom zastaví výrobu obľúbeného modelu
Nasledujúci článokTEST BMW iX40 – Ako jazdí základná verzia, dokáže nahradiť obľúbenú X5?