V dnešnom príspevku by sme sa radi na chvíľku vrátili do neďaľekej minulosti. Do čias kedy sa o dopovanie motorov Mercedes starali kompresory.

Ako už je zvykom, zrejme každý Mercedes-Benz s prívlastkom AMG je neprehliadnuteľnou súčasťou našich ciest. Modely zaujmú dizajnom, zvukom, výkonom aj cenou. Pravda, nie každému to stačí. Pre menej skromných je možností viacero, ako z AMG urobit ešte ultimátnejšiu záležitosť. Azda Najčastejšou destináciou pre úpravy motora aj dizajnu býva úpravca menom Brabus. Mercedes Benz AMG v spojení s Brabusom pri mnohých modeloch prináša jedinečný dizajn. Pri nových modeloch často krát v spojení s trojciferným výkonom, začínajúcim číslom 9.

My sa dnes pozrieme na Mercedes-Benz triedy CLK druhej generácie. Verzia C209 bola verzia hard-top coupe. Soft-top mal označenie A209. Model sa vyrábal od roku 2002 do 2009. Paleta motrov bola pestrá, štvor, šesť a osem valcové agregáty spaľovali benzín. Pohonné jednotky spaľujúce naftu boli na výber tri, štvor, päť a šesť valcové. O prenos výkonu sa starali 5 stupňový manuál a tak isto automat. Neskôr prišla modernejšia 7G-Tronic, sedem stupňová automatická prevodovka.

Nás však zaujíma konkretný kus. Brabus CLK K8. Luxusné GT-čko s potenciálom superšportu tej doby. Objem motora je 5,5 litra, výkon na úrovni 780 newtonmetrov a 558 koní. Vďaka kompresoru znamená zrýchlenie z 0 na 100km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť 325km/h. Na dnešné pomery nič extra, ale v roku 2003 bol superšportový benchmark v podobe Ferrari 360 nastavený na 400 koní a zrýchlenie 0-100km/h 4,5 sekundy. Bavíme sa teda o rozprávkových číslach.

CLK prešlo samozrejme kompletnou úpravou. Nové odpruženie, výkonnejšie brzdy, špeciálne disky. Predný spojler sa staral o slušnú porciu priľnavosti prednej nápravy. Masívne otvory nasávania studeneho vzduchu za účelom chladenia pôsobia veľmi agresívne a športovo. Interiérovo sme však v duchu špičkových meteriálov, koža a alcantara. Rýchlomer ciachovaný hlboko nad 300km/h napovedá mnoho. O prenos výkonu sa stará už spomenutá 5 stupňová automatická prevodovka. V poslednom rade pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. V predu 235/35/R19 a 285/30/ZR19 vzadu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko sa vyvíja najúčinnejší pretekársky motor BMW?
Nasledujúci článokPo desiatich rokoch opäť v novom šate, akými zmenami prešlo nové Berlingo?