V dnešnom príspevku by sme sa radi na chvíľku vrátili do neďaľekej minulosti. Do čias kedy sa o dopovanie motorov Mercedes starali kompresory.

Ako už je zvykom, zrejme každý Mercedes-Benz s prívlastkom AMG je neprehliadnuteľnou súčasťou našich ciest. Modely zaujmú dizajnom, zvukom, výkonom aj cenou. Pravda, nie každému to stačí. Pre menej skromných je možností viacero, ako z AMG urobit ešte ultimátnejšiu záležitosť. Azda Najčastejšou destináciou pre úpravy motora aj dizajnu býva úpravca menom Brabus. Mercedes Benz AMG v spojení s Brabusom pri mnohých modeloch prináša jedinečný dizajn. Pri nových modeloch často krát v spojení s trojciferným výkonom, začínajúcim číslom 9.

My sa dnes pozrieme na Mercedes-Benz triedy CLK druhej generácie. Verzia C209 bola verzia hard-top coupe. Soft-top mal označenie A209. Model sa vyrábal od roku 2002 do 2009. Paleta motrov bola pestrá, štvor, šesť a osem valcové agregáty spaľovali benzín. Pohonné jednotky spaľujúce naftu boli na výber tri, štvor, päť a šesť valcové. O prenos výkonu sa starali 5 stupňový manuál a tak isto automat. Neskôr prišla modernejšia 7G-Tronic, sedem stupňová automatická prevodovka.

Nás však zaujíma konkretný kus. Brabus CLK K8. Luxusné GT-čko s potenciálom superšportu tej doby. Objem motora je 5,5 litra, výkon na úrovni 780 newtonmetrov a 558 koní. Vďaka kompresoru znamená zrýchlenie z 0 na 100km/h za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť 325km/h. Na dnešné pomery nič extra, ale v roku 2003 bol superšportový benchmark v podobe Ferrari 360 nastavený na 400 koní a zrýchlenie 0-100km/h 4,5 sekundy. Bavíme sa teda o rozprávkových číslach.

CLK prešlo samozrejme kompletnou úpravou. Nové odpruženie, výkonnejšie brzdy, špeciálne disky. Predný spojler sa staral o slušnú porciu priľnavosti prednej nápravy. Masívne otvory nasávania studeneho vzduchu za účelom chladenia pôsobia veľmi agresívne a športovo. Interiérovo sme však v duchu špičkových meteriálov, koža a alcantara. Rýchlomer ciachovaný hlboko nad 300km/h napovedá mnoho. O prenos výkonu sa stará už spomenutá 5 stupňová automatická prevodovka. V poslednom rade pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup. V predu 235/35/R19 a 285/30/ZR19 vzadu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!