Ako je už zvykom, nemecká spoločnosť Alpina ponúkne svojmu zákazníkovi vždy niečo viac. Nejde o kadejaký tuning, ale o precízne upravený výkon spojený s luxusom. Inak tomu nebolo ani pri modeli Alpina B10, ktorý vychádzal z BMW radu 5 E39.

BMW radu 5 E39 sa aj v dnešných časoch môže považovať za auto, ktoré prekonalo očakávania svojej doby a stalo sa tak symbolom deväťdesiatych rokov minulého storočia. Pokiaľ ste túžili po energickej jazde, neváhali ste a siahli ste po M5. Ak ste mali peňazí na rozhadzovanie a M5-ke ste chceli pridať viac luxusu, tak voľba bola jednoznačná – Alpina B10. Pri tomto aute ste mohli siahnuť po troch rôznych motoroch. Ponuka začínala na benzínovom šesťvalci s objemom 3,3 litra (rovnaký motor ako u Alpiny B3) s maximálnym výkonom 206 kW/280 koní a krútiacim momentom 335 N.m. Alpina B10 s týmto motorom dokázala z pokoja na hranicu 100 km/h zrýchliť v priebehu 6,3 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavila na 262 km/h. Motor bol zväčša spriahnutý s manuálnou prevodovkou, no za príplatok ste si mohli doobjednať automatickú prevodovku pre väčšie pohodlie.

Druhou motorizačnou jednotkou bol osemvalec s objemom 4,6-litra s maximálnym výkonom 255 kW/347 koní a krútiacim momentom 480 N.m. B10-tka s V8-čkou pod kapotou dokázala z 0 na 100 km/h zrýchliť v priebehu 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť bola 279 km/h. Túto hranicu bola B10-tka schopná pokoriť za 25 sekúnd! Osemvalec bol dodávaný výhradne s automatickou prevodovkou Switch-tronic.

Alpina však myslela aj na priaznivcov dieselových motorov.

B10 bola k dispozícii v označení D10 Biturbo. Pod kapotou sa nachádzal 3,0-litrový dieselový šesťvalec s výkonom 180 kW/245 koní a krútiacim momentom 500 N.m. Alpina D10 Biturbo bola schopná z pokoja na 100 km/h zrýchliť v priebehu 7,2 sekundy a uháňať do maximálnej rýchlosti 254 km/h.

Na samotnom automobile sa nenachádzajú žiadne extra prvky, ktoré by vás na prvý pohľad upútali. Charakteristické pre ňu je sfarbenie automobilov, či do modra alebo zelena so zlatými doplnkami. Pre značku je typický predný nárazník a viaclúčové kolesá. Pri modeloch B10 a D10 Biturbo boli 18“ kolesá obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport s rozmermi 235/40 ZR18 vpredu a 265/35 ZR18 vzadu.

O pohodlie pasažierov sa starali rôzne asistenčné systémy ako ABS, systém DSC III (to isté ako ESP – kontrola stability), v prípade kolízie prišli na rad predné, bočné a dokonca aj hlavové airbagy. V interiéri sa nachádzali kvalitné sedadlá, obloženie z dreva s kovovými doplnkami. Nemohlo chýbať elektrické ovládanie okien, automatická klimatizácia či centrálne zamykanie.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPeugeot Rifter – Na Partnera môžete zabudnúť!
Nasledujúci článokSEAT vyvracia sedem falošných mýtov o automobiloch poháňaných zemným plynom!