Honda Rebel je ideálna motorka pre ľudí, ktorí vedia čo chcú a majú radi pohodovú jazdu.

Nezačnem ako obvykle technickými parametrami, ale skôr tým, ako na mňa tento cruiser s označení Honda Rebel CMX500 zapôsobil hneď pri prvej jazde. Posed v štýle „Bobber“ so stúpačkami v strede a pred seba vystretými rukami je príjemný a pohodlný. Aj pri mojej výške okolo 180 centimetrov som sa na nej pohodlne usadil a ani po dlhšej jazde som necítil únavu, tých 300 kilometrov by som dal s prehľadom znova.

Honda Rebel

Aj keď je Rebel doma hlavne v mestách, tak ani víkendové výlety za dobrodružstvami mu nerobia problémy. Komfortne sa na ňom usadia ako väčší, tak aj menší jazdci. Vďaka výške sedla 690 milimetrov si tu svoju pohodlnú polohu nájdu asi všetci. Do výbavy s označením „S“, ktorú sme mali, patrí aj prešívané sedlo v tvare kosoštvorca.


Motor: Kvapalinou chladený, štvortaktný radový dvojvalec ♦ Prevodovka: manuálna 6-rýchlostná ♦ Hmotnosť: 191 kilogramov ♦ Max. rýchlosť: 199 km/h ♦ Výška sedla: 690 milimetrov ♦ Zákl. cena: 6 150 €


Jedná vec, ktorá mi na tejto motorke prekážala, je fakt, že pri jazde si celý čas opierate pravú nohu o kryt spojky. To už pri dlhšej jazde trochu narúša komfort. Honda sa to snažila vyriešiť tak, že dala na motor o jeden plastový kryt viac. Čiastočne to síce problém so sálajúcim teplom vyriešilo, nie však úplne. Občas si naň spomeniete, pretože ideálne riešenie to nie je a stále možno od pravej nohy cítiť tepelný nekomfort.

Rebel je navrhnutý v minimalistickom štýle s nádychom retra. Využíva jednoduchý kruhový LCD displej. Na ňom dominuje ukazovateľ rýchlosti a zaradeného prevodového stupňa, čo je pre modelový rok 2020 novinka. Displej sa skrýva za predĺženým minimalistickým krytom svetlometu. Rebel je vybavený full LED osvetlením a štvorica LED diód v prednom svetlomete, okrem toho že naozaj dobre osvetľuje všetko, čo je pred vami, aj vyzerá dobre. Retro štýl dopĺňajú aj manžety prednej vidlice.

Predvídateľná a ovládateľná

Vďaka rázvoru 1490 milimetrov je Rebel dobre ovládateľný a vďaka dvom 16-palcovým kolesám s pomerne vysokou gumou je jazda na nej aj naozaj pohodlná.
Tým, že je tam rovnaký motor, ako v CB500 – čiže radový dvojvalec s výkonom 34 kilowatov ( 46,24 koní ) – ide ochotnejšie aj do vyšších otáčok. To pre takýto tip motorky nie je úplne bežné a dovolí vám aj športovejšiu jazdu.

O bezpečné zastavenie sa vpredu stará jeden brzdový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom a dvojkanálovým systémom ABS. Pre motorku s hmotnosťou 191 kilogramov to bohato stačí. Nádrž s objemom 11,2 litra je trošku menšia, prospelo by jej pár litrov navyše. Aj tak je však dojazd okolo 300 kilometrov pri pokojnej jazde úplne reálny.

Honda vytvorila model, ktorý je už od výroby navrhnutý tak, aby umožňoval jednoduchú personalizáciu a úpravy. A pre koho je vlastne určený ? Pre každého, kto sa nikam neponáhľa a pre koho je cieľom jazda a nie čas dojazdu. Na tomto stroji si nájde každý to svoje a hlavne začínajúcich a menej skúsených jazdcov príjemným spôsobom uvíta vo svete dvoch kolies. A ešte jedna dôležitá informácia: Rebel spadá do kategórie vodičského oprávnenia A2. Takže kolesami nadol, priatelia…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!