Domov MOTO TEST Honda CRF 300 L. Motorka s ktorou sa dostane všade a...

TEST Honda CRF 300 L. Motorka s ktorou sa dostane všade a za každého počasia

Univerzálna a praktická aj taká môže byť motorka. Neveríte? Ukážeme vám ju! Honda CRF 300 L. Ideálna motorka s ktorou sa dostanete kamkoľvek a v akomkoľvek počasí. 

Škoda reči, vôbec to spomínať ale musíme sa o tom zmieniť. Aj v prípade tejto motorky sa nám podpísala norma EURO 5 vďaka, ktorej ju Honda musela prepracovať a oproti jej predchodkyni jej zvyšovali aj objem. Áno predchodca Honda CRF 300 L je práve 250, ktorá bola prepracovaná aby spĺňala normy EURO 5. Práve vďaka tomuto upgradu tu nastalo niekoľko podstatných zmien.

Srdce a gény

CRF-ka spadá do kategórie ľahkých enduro motoriek s génmi motokrosovej motorky. Srdcom tejto ľahkej slečny je kvapalinou chladený jednovalcový motor s objemom 286 centimetrov kubických a výkonom 27 koní. Krútiaci moment je na hodnote 26,6 Nm. Aj keď si poviete ,že však len 27 koní, to nie je nič moc. Pozor! Pokiaľ s tým skombinujete tú správnu prevodovku s nakrátko ladenými prevodmi tak aj 27 koní vás veľmi milo prekvapí.

Poďme jazdiť

Prvých päť stupňov je naozaj krátkych a v meste si precvičíte radenie, zato šiesty stupeň už je o poznanie dlhší a vytiahnete to na ňom aj na rýchlosť 140 kilometrov za hodinu. Motor si s modelom Honda CRF 300 L naozaj hravo poradí a je až prekvapivo živý. Na každé pridanie plynu v podstate hneď skočí a už tam môžete kopať ďalší a ďalší a ďalší prevod až sa zastavíte na dlhej šestke. Žiadne obavy že za chvíľu vám odpadne ľavá ruka od spojky. Tá ide naozaj veľmi ľahko a bez problémov si ju viete ovládať aj jedným prstom.

O zastavenie sa na motorke Honda 300 CRF L stará vpredu 256 milimetrový kotúč do ktorého sa hryzie dvojpiestikový strmeň. Vzadu je to zase 220 milimetrový s jednopiestikovým strmeňom. Brzdný účinok je nádherne dávkovateľný a dostatočne ostrý aj pre krízové brzdenie. CRFka ako už zákon káže ma ABS, vpredu bez možnosti ho vypnúť. Vzadu ho však viete jedným stlačením tlačidla úplne odstaviť a mimo asfalt je to naozaj potrebná drobnosť, ktorá dotvára neuveriteľný zážitok z tejto ľahkej slečny.

O tlmenie sa zase stará vpredu upsidedown vidlica od Showa. Oproti predchádzajúcej CRFke sa zvýšili aj zdvihy, ktoré sú teraz na hodnote 260 milimetrov čo znamená, že vpredu narástol zdvih o 10 a vzadu o 20 milimetrov. Svetlá výška je na hodnote 285 milimetrov čo dáva naozaj výbornú prejazdnosť mimo spevnených ciest.

Pruženie je naozaj veľmi pohodlné, mäkké a poddajné. Na ceste si niektoré výmole či nerovnosti ani nevšimnete a spomaľovače preletíte akoby tam ani neboli.

Mimo cesty sa cíti najlepšie

Zato mimo cesty vám dáva vedieť dostatočne veľa informácii o podklade a ani s väčšími skokmi nebude mať problém. Treba si uvedomiť, že to nie je motokrosová motorka. Aj keď bez väčších problémov zvládne aj motokrosovú dráhu, najlepšie sa cíti práve na šotolinových a nespevnených cestách, kde vám dovolí ísť aj väčšou rýchlosťou.

Výška sedla je na hodnote 880 milimetrov takže, tí nižší z nás môžu mať v meste problém dosiahnuť na zem. Sedlo je štíhle a nie e zrovna najpohodlnejšie ale presne vďaka jeho úzkemu tvaru sa nádherne jazdí v stupačkách. Tie sú offroadové s dostatočným gripom. Brzda je taktiež robustná a vďaka tomu, že je oceľová sa naozaj nemusíte báť že by ste ju ohli alebo, že by sa poškodila pri páde.

Nádrž je síce menšia a s objemom 7 litrov asi žiadne diaľkové rekordy prekonávať nebude ale pri spotrebe 3 litre na 100 kilometrov, ktorú Honda udáva sa na hodnotu 200kilometrov dojazdu dá dostať.

Technológie

Zmenou prešiel aj prístrojový LCD displej. Ten nám o kúsok narástol a taktiež sa na ňom udomácnil aj ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Na vrchnej časti sa udomácnil shift light.

Displej je prehľadný, uprataný a ukazuje presne to čo treba. Napríklad otáčky, rýchlosť, zaradený prevod, stav paliva a počítadlo kilometrov. Hneď vedľa displeja na pravej strane je tlačidlo na odstavenie zadného ABSka. Čo mi trošku vadilo, tak CRF-ka má typicky endurovo vedené predné brzdové vedenie aj s ABS káblom. Čiže ide vrchom nad LCD displej, čo v niektorých prípadoch prekáža práve vo výhľade práve na displej. LED technológiu by ste tu hľadali márne. Všetky svetlá sú klasické žiarovkové. A ako sme si u Hondy už zvykli tak aj tu predné smerovky aj napriek tomu, že sú žiarovkové plnia aj úlohu pozičných svetiel.

Záver

Honda 300 CRF L je naozaj čisto o jazdení a zábave zo samotnej jazdy. Vďaka prednému 21 palcovému kolesu a v sérii dodávaným štupľovým gumám si jazdu aj v tomto nečase užijete a vrátite sa domov celý od blata a s úsmevom na tvári.
Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Honda CRF 300L
MOTOR : 263 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 142 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 880 milimetrov
ZÁKLADNÁ CENA : 5 250 €

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!