Domov MOTO TEST Honda CRF 300 L. Motorka s ktorou sa dostane všade a...

TEST Honda CRF 300 L. Motorka s ktorou sa dostane všade a za každého počasia

Univerzálna a praktická aj taká môže byť motorka. Neveríte? Ukážeme vám ju! Honda CRF 300 L. Ideálna motorka s ktorou sa dostanete kamkoľvek a v akomkoľvek počasí. 

Škoda reči, vôbec to spomínať ale musíme sa o tom zmieniť. Aj v prípade tejto motorky sa nám podpísala norma EURO 5 vďaka, ktorej ju Honda musela prepracovať a oproti jej predchodkyni jej zvyšovali aj objem. Áno predchodca Honda CRF 300 L je práve 250, ktorá bola prepracovaná aby spĺňala normy EURO 5. Práve vďaka tomuto upgradu tu nastalo niekoľko podstatných zmien.

Srdce a gény

CRF-ka spadá do kategórie ľahkých enduro motoriek s génmi motokrosovej motorky. Srdcom tejto ľahkej slečny je kvapalinou chladený jednovalcový motor s objemom 286 centimetrov kubických a výkonom 27 koní. Krútiaci moment je na hodnote 26,6 Nm. Aj keď si poviete ,že však len 27 koní, to nie je nič moc. Pozor! Pokiaľ s tým skombinujete tú správnu prevodovku s nakrátko ladenými prevodmi tak aj 27 koní vás veľmi milo prekvapí.

Poďme jazdiť

Prvých päť stupňov je naozaj krátkych a v meste si precvičíte radenie, zato šiesty stupeň už je o poznanie dlhší a vytiahnete to na ňom aj na rýchlosť 140 kilometrov za hodinu. Motor si s modelom Honda CRF 300 L naozaj hravo poradí a je až prekvapivo živý. Na každé pridanie plynu v podstate hneď skočí a už tam môžete kopať ďalší a ďalší a ďalší prevod až sa zastavíte na dlhej šestke. Žiadne obavy že za chvíľu vám odpadne ľavá ruka od spojky. Tá ide naozaj veľmi ľahko a bez problémov si ju viete ovládať aj jedným prstom.

O zastavenie sa na motorke Honda 300 CRF L stará vpredu 256 milimetrový kotúč do ktorého sa hryzie dvojpiestikový strmeň. Vzadu je to zase 220 milimetrový s jednopiestikovým strmeňom. Brzdný účinok je nádherne dávkovateľný a dostatočne ostrý aj pre krízové brzdenie. CRFka ako už zákon káže ma ABS, vpredu bez možnosti ho vypnúť. Vzadu ho však viete jedným stlačením tlačidla úplne odstaviť a mimo asfalt je to naozaj potrebná drobnosť, ktorá dotvára neuveriteľný zážitok z tejto ľahkej slečny.

O tlmenie sa zase stará vpredu upsidedown vidlica od Showa. Oproti predchádzajúcej CRFke sa zvýšili aj zdvihy, ktoré sú teraz na hodnote 260 milimetrov čo znamená, že vpredu narástol zdvih o 10 a vzadu o 20 milimetrov. Svetlá výška je na hodnote 285 milimetrov čo dáva naozaj výbornú prejazdnosť mimo spevnených ciest.

Pruženie je naozaj veľmi pohodlné, mäkké a poddajné. Na ceste si niektoré výmole či nerovnosti ani nevšimnete a spomaľovače preletíte akoby tam ani neboli.

Mimo cesty sa cíti najlepšie

Zato mimo cesty vám dáva vedieť dostatočne veľa informácii o podklade a ani s väčšími skokmi nebude mať problém. Treba si uvedomiť, že to nie je motokrosová motorka. Aj keď bez väčších problémov zvládne aj motokrosovú dráhu, najlepšie sa cíti práve na šotolinových a nespevnených cestách, kde vám dovolí ísť aj väčšou rýchlosťou.

Výška sedla je na hodnote 880 milimetrov takže, tí nižší z nás môžu mať v meste problém dosiahnuť na zem. Sedlo je štíhle a nie e zrovna najpohodlnejšie ale presne vďaka jeho úzkemu tvaru sa nádherne jazdí v stupačkách. Tie sú offroadové s dostatočným gripom. Brzda je taktiež robustná a vďaka tomu, že je oceľová sa naozaj nemusíte báť že by ste ju ohli alebo, že by sa poškodila pri páde.

Nádrž je síce menšia a s objemom 7 litrov asi žiadne diaľkové rekordy prekonávať nebude ale pri spotrebe 3 litre na 100 kilometrov, ktorú Honda udáva sa na hodnotu 200kilometrov dojazdu dá dostať.

Technológie

Zmenou prešiel aj prístrojový LCD displej. Ten nám o kúsok narástol a taktiež sa na ňom udomácnil aj ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Na vrchnej časti sa udomácnil shift light.

Displej je prehľadný, uprataný a ukazuje presne to čo treba. Napríklad otáčky, rýchlosť, zaradený prevod, stav paliva a počítadlo kilometrov. Hneď vedľa displeja na pravej strane je tlačidlo na odstavenie zadného ABSka. Čo mi trošku vadilo, tak CRF-ka má typicky endurovo vedené predné brzdové vedenie aj s ABS káblom. Čiže ide vrchom nad LCD displej, čo v niektorých prípadoch prekáža práve vo výhľade práve na displej. LED technológiu by ste tu hľadali márne. Všetky svetlá sú klasické žiarovkové. A ako sme si u Hondy už zvykli tak aj tu predné smerovky aj napriek tomu, že sú žiarovkové plnia aj úlohu pozičných svetiel.

Záver

Honda 300 CRF L je naozaj čisto o jazdení a zábave zo samotnej jazdy. Vďaka prednému 21 palcovému kolesu a v sérii dodávaným štupľovým gumám si jazdu aj v tomto nečase užijete a vrátite sa domov celý od blata a s úsmevom na tvári.
Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Honda CRF 300L
MOTOR : 263 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 142 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 880 milimetrov
ZÁKLADNÁ CENA : 5 250 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDo Fabie vraj nezmestíte stromček väčší ako 137cm, tvrdí Škoda v Británii. Ako je to u nás?
Nasledujúci článokPrivítajte novú Mazdu 2! Teda pardon, novú Mazdu Yaris…