Domov MOTO TEST Kawasaki H2 SX SE – silno návyková a nabitá technológiami

TEST Kawasaki H2 SX SE – silno návyková a nabitá technológiami

Vianoce sa nezadržateľne blížia a práve tento stroj by mal byť na prvom mieste v zozname vašich prianí. Ale dajte si pozor, čo si želáte, pretože Kawasaki H2 SX SE je silno návyková! Poďme si ju teda rozbaliť…

Kawasaki H2 SX SE je kríženec superšportu s tourerom na dlhé pohodlné cestovanie. Navyše je nabitá tými najmodernejšími technológiami, ktoré sa do motorky v dnešnej dobe dajú dať. V tejto kombinácii ju nájdete naozaj len v tomto jednom prevedení, v ktorom konkurenciu necháva ďaleko za sebou.

Kawasaki H2 SX SE

Čo je na nej také návykové? Je to súhra viacerých, veľmi dobre odladených vecí, ale tou základnou je jednoznačne motor doplneným kompresorom s nezameniteľnou zvukovou kulisou. Presnejšie, je to radový štvorvalec s obsahom 998 centimetrov kubických a výkonom rovných 200 konských síl. Tie sa naplno rozbehnú pri 11 000 otáčkach za minútu. No a vďaka kompresoru sa tam dostanete naozaj rýchlo.

Kawasaki H2 SX SE

Tu sa ale zastavím pri jednej hodnote, ktorú Kawasaki udáva. A to je číslo 5,4. Vraj spotreba. Možno sa niekomu aj podarí dostať sa na podobné číslo, ale popravde, ja som mal problém ju dostať čo i len pod dvojnásobnú hodnotu a to 10 litrov na 100 km.
Aby ste ten výkon, ktorý vám Kawasaki H2 SX SE poskytuje, aj dokázali preniesť na zadné koleso, tak motor je spriahnutý s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou s Quick shifterom hore aj dole. Ten funguje bez akéhokoľvek zaváhania a aj pri najmenšom náznaku nohou robí presne to, čo má. Presne zaradí a vy si to ani nevšimnete.

Presnosť je výsadou

Nesmiem zabudnúť ani na brzdy. Aj keď sa hovorí, kto brzdí nevyhráva, skôr či neskôr zastaviť budete musieť hoc aj len na nevyhnutne dlhú dobu, ktorú budete potrebovať na rýchle doplnenie paliva. Presne o to sa vám postará bravúrne zvládnutý brzdový systém od Bremba. Začína radiálnou pumpou Brembo a končí dvoma 320 milimetrovými kotúčmi, do ktorých sa zakusujú radiálne uchytené štvorpiestikové monobloky Brembo Stylema.
Reakcia a dávkovanie na podnet hoci aj jedného prsta, je výborná a dávkovateľná s presnosťou, ktorú by závideli aj v NASA. Vzadu je to zase jeden 250-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom.

O stabilitu v zákrutách a pohodlie na cestách sa stará predná semi aktívna USD vidlica od Showa s KECS-som. Elektronicky si buď vy v nastaveniach jednotlivých jazdných režimov viete nastaviť kompresiu a odskok, alebo to necháte na riadiacu jednotku. O predpätie sa ale budete musieť postarať manuálne. Vzadu je odpruženie plne nastaviteľné elektronicky.

Kawasaki H2 SX SE

Technológie hrajú prím

S plnou konektivitou modelu Kawasaki H2 SX SE budete mať stále prehľad o všetkom. S pojmom infotainment sa vo svete motocyklov nestretávame často, ale tu je to nevyhnutné. Konektivita s aplikáciou Spin od Kawasaki dovoľuje dokonca implementáciu a zobrazovanie aj aplikácie tretích strán na 6,5-palcovom plno farebnom TFT displeji. Čo mi však naozaj vadilo, bolo to, že telefón musel byť pripojený káblom k motorke (čo by som ešte prežil), ale zároveň je potrebné mať otvorenú aj aplikáciu a telefón nesmie byť zamknutý. To mi príde trochu nedomyslené.

Kawasaki H2 SX SE

Poďme sa pozrieť bližšie na systémy. Keď som si podrobne čítal špecifikáciu Kawasaki H2 SX SE, tak som si myslel, že snáď čítam o nejakom aute. Bezkľúčové zapaľovanie, asistent rozjazdu do kopca, plne adaptívny tempomat, FCW – varovanie pred kolíziou. Tu sa ale pristavím. Aj keď v režime adaptívneho tempomatu vie H2jka sama brzdiť, pri FCW vás naozaj iba varuje! Brzdu už budete musieť ovládať sami. Varovanie je nastavené trochu na môj vkus precitlivene. Nesmiem ďalej zabudnúť na detekciu mŕtveho uhla. Takýto systém som na motorke mal možnosť vyskúšať po prvýkrát. Musím povedať, že trojuholníček v spätnom zrkadle fungoval spoľahlivo. Či už na okreskách alebo v meste.

Kawasaki H2 SX SE

Aký je záver?

Kawasaki H2 SX SE je definovaná ako Sport Tourer, ale nedá sa zahanbiť ani superšportami. Aj keď jazdný štýl superšportu nemá rada, napriek tomu bude s vami ochotne hltať každú jednu zákrutu. Omnoho radšej vás ale bude mať, keď jej doprajete dlhé, otvorené a rýchle zákruty. S tými úzkymi a ostrými vlásenkami trochu bojuje.

Aj napriek drobným nedostatkom je Kawasaki výborný stroj, ktorý je stabilný ako na horských priechodoch, tak aj na nemeckých diaľniciach v rýchlostiach nad 250 km/h. Bez problémov si do Nemecka môžete zobrať aj kufre, ktoré si po každej jazde budete kontrolovať a neveriacky krútiť hlavou, že sú stále na svojom mieste.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Kawasaki H2 SX SE
MOTOR : 998 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 267 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 835 milimetrov
CENA : 28 995 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Jazdenky: Škoda Superb 2017 po 180 000 kilometroch
Nasledujúci článokLotus Eletre R – obrovský výkon, ale… To myslí Lotus vážne?