Domov MOTO TEST Honda ST125 Dax – spomienka na časy dávno minulé

TEST Honda ST125 Dax – spomienka na časy dávno minulé

Tentokrát sa spolu pozrieme na ďalší model roku 2023, Hondu ST125 Dax. Na úvod musím konštatovať, že si pomaly, ale isto začínam myslieť, že ľudia v Honde sú buď geniálny alebo úplne stratili súdnosť. No posúdenie už nechám na každého zvlášť. 

Ale teraz prejdime k veci. V roku 2023 pribudol do 125-kovej rodiny Honda nový člen, ktorým je už vyššie spomínaný model Honda ST125 Dax. V tomto prípade opäť ožíva história. Predchodca tohto modelu totiž uzrel svetlo sveta na konci sedemdesiatych rokov 20. storočia. A nie, dnes sa nebudeme baviť o žiadnom klasickom skútri, ale o ďalšom „zvieratku“.
Honda ST125 Dax
Minulý rok priniesla Honda do svojej 125-kovej „zvieracej“ rodiny model Monkey. Tento model bol jednou skvelou, zábavnou a hlavne štýlovou mestskou motorkou. Ale minulý rok je za nami a čo urobila Honda dnes? Priniesla nám na cestu jazvečíka. To je asi najjednoduchšia charakteristika modelu Honda DAX 125. A nie, vo zverimexe ju kŕmiť nebudete musieť, takže tie granule môžete pekne vrátiť.
Honda ST125 Dax
Je Dax vôbec motorka?
Tato otázka mi dlho vŕtala v hlave a to hlavne pre pár vecí, ktoré vám rád vysvetlím. Poďme si ale pekne poporiadku rozobrať vražedné parametre. Tohto jazvečíka poháňa srdiečko s objemom 124 centimetrov kubických a výkonom 9 konských síl. Motor je totožný s Hondou Monkey. A v meste mu to rozhodne stačí. Na diaľnicu či obchvat podľa našich zákonov môže, ale ja by som ho tam rozhodne nebral. Diaľnica je totiž určite nad jeho sily. Neschopnosť predbehnúť čo i len kamión ho z tohto revíru rozhodne vyhosťuje.
Opakovanie matka múdrosti
Honda ST125 Dax má jedno veľmi zaujímavé technické riešenie. Tým je automatická spojka a štvorrýchlostná rotačná prevodovka. Na tú si však treba najprv zvyknúť. Mne sa to, žiaľ, za týždeň nášho redakčného testu nepodarilo. Funguje totiž jemne odlišne ako klasická prevodovka na motorkách. Jednotka je dole a v podstate aj dvojka, trojka a aj štvorka sú tiež dole. Lenže pokiaľ zastavíte a zase ju kopnete dole, tak vám tam skočí jednotka a ide sa od začiatku. Toto mi párkrát urobilo škrt cez rozpočet, keď som chcel ísť z dvojky po pamäti do trojky. Namiesto kopnutia páčky dole som ju automaticky zdvihol a namiesto trojky sa tam zjavila jednotka. A áno musel som na to myslieť celý čas, aby sa mi to nestalo znova. A pri ďalšom preraďovaní sa stalo čo? No jasné, ešte smejúci sa v prilbe, nad mojou krátkodobou pamäťou, som tam zase hodil namiesto trojky jednotku.
Honda ST125 Dax
Pokiaľ by ste na nej chceli aj zastaviť, tak vpredu vám pomôže 220-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Pre Dax je tak akurát. Vzadu je to zase 190-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Čo ma na modeli ST125 Dax prekvapilo, bol podvozok. Vpredu mu dali do vienka USD prednú vidlicu, ktorú skombinovali s dvoma tlmičmi vzadu a spolu sú pekne pohodlné a mäkučké. Zákrut sa Daxík určite nezľakne, ale treba si naňho zvyknúť, hlavne pokiaľ prestupujete z veľkej motorky.
Moderné technológie nesmú chýbať
Ani Dax sa však nevyhol modernej dobe a natlačili do neho kompletné LED osvetlenie a  namiesto klasického ručičkového rýchlomeru sem dali inverzný LCD displej, čoho mi je neuveriteľné ľúto. Ten mu ale určite budem vyčítať, lebo klasický ručičkový by sa mu hodil viac a navyše tento je slabý a na priamom slnku nie zrovna ľahko čitateľný.

 

Dax je ďalší oživený retro stroj, ktorý púta pozornosť a rozhodne sa v dnešnej dobe nestratí. Keď hľadáte niečo iné a aj napriek modernej dobe si radi zaspomínate na časy dávno minulé, tak by som model Honda ST125 Dax rozhodne dal do užšieho výberu.
Celkovo je to podarený stroj, ktorý vás bude dlho baviť a rád s vami bude naháňať zážitky z ciest aj mimo nej.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Honda ST125 Dax
MOTOR : 124 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 107 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 775 milimetrov
CENA : 3 990 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOdhalili vzácnu Tatru, jej renovácia trvala 28 rokov
Nasledujúci článokNyobolt EV sa nabije za 6 minút, ale má to háčik