Domov MOTO MOTO TEST BMW S1000RR – úplne iná dimenzia

MOTO TEST BMW S1000RR – úplne iná dimenzia

Tak na toto sme sa tešili, konečne k nám zavítala motorka BMW S1000RR. Nestáva sa často, že sa aj pre novinárov na domáce testovanie ujde takýto stroj, o to viac sme si to užili. Dnes sa teda pozrieme na zástupcu superšportu v podaní BMW.

Poďme na to zostra a rýchlo sa vrhnime na technické dáta tejto žiletky a popri tom si ju pekne rozoberieme. Srdcom BMW S1000RR je radový štvorvalec s objemom 999 centimetrov kubických a výkonom 210 koní s titánovými ventilmi a s výbornou odozvou na plyn. Výkon je výborne regulovateľný a aj malé pootočenie pravej rukoväte vás vystrelí vpred.

BMW S1000RR

Čo všetko tu nájdeme?

O prenos sa postará anti-hoppingová spojka spriahnutá so šesťstupňovou prevodovkou s rýchloradením, ktoré je odladené na výbornú. Jednotlivé prevody tam padajú samé bez jediného zaváhania. Občas kebyže nepočujem, že sa jemne zmenil zvuk motora, tak by som si ani nevšimol, že to vôbec preradilo. O zastavenie sa tu starajú vpredu dvojkotúčové brzdy s rozmerom 320 milimetrov a hrúbkou 4,5 milimetra. Tu sa ale pozastavím, lebo podľa konfigurácie sa mení hrúbka kotúča. Štandardne je to už spomínaných 4,5 milimetra, ale pri M kolesách je hrúbka 5 milimetrov. Do nich sa následne zakusujú štvorpiestikové radiálne uchytené strmene.

Na druhej strane, toto celé poháňa radiálna pumpa s výbornou dávkovateľnosťou a spoľahlivo vás aj s celou motorkou zastavia. Čo ma ale prekvapilo, je, že tu sa BMW rozhodlo siahnuť po značke Nissin a nie po Brembo pumpe. Vzadu sa nachádza 220-milimetrový kotúč s jednopiestikovým plávajúcim strmeňom.

BMW S1000RR

Óóó, zákruty

Na ceste vás udrží podvozok od Marzocchi, ktorý je elektronicky nastaviteľný. Vpredu je to UPS vidlica s priemerom 45 milimetrov a nastaviteľným predpätím a odskokom. Vzadu nájdeme plne nastaviteľnú centrálnu pružiacu jednotku, ktorá sekunduje hliníkovej kyvnej vidlici.

BMW S1000RR

Podvozok je pekne presný a odozva, ktorá od neho ide, je výborná. Cítite na ceste naozaj všetko. Od jednotlivých nerovností až po malý kamienok, po ktorom by ste nechtiac prešli. Podvozok je odladený športovo, ale nie je zase zbytočne tuhý, čo by na cestách bolo skôr na škodu ako na osoh.  A hneď po prvej zákrute zistíte, kde je táto ostrá slečna najšťastnejšia. V akejkoľvek zákrute od vás žiada, aby ste ju ešte viacej pritlačili k zemi a poriadne zatiahli za ten plyn, nech je šťastná. No nebolo mi treba dvakrát vravieť a hneď v ďalšej som jej to s radosťou splnil. Preklápanie modelu BMW S1000RR ide tiež na výbornú a nemá problém ani s rýchlymi za sebou idúcimi kombináciami. Tu už som cítil, že rozhodne som to ja, kto ju brzdí a že by zvládla omnoho viacej.

Óda na technológie

O zobrazovanie všetkých potrebných informácií pre jazdu ako aj o samotnom motocykli sa tu stará veľká TFT obrazovka. Áno, BMW S1000RR je nabitá elektronikou! Je jej tu naozaj požehnane. Od konektivity s mobilným telefónom až po nespočetné množstvo asistenčných systémov. Všetko to určite menovať nebudem, lebo by ste tu po čase čítali skôr román. Ale tie najdôležitejšie si vypichneme. Nechýba plne nastaviteľná trakcia, antiwhelle a slide control, vďaka ktorému vás BMW S1000RR v zákrutách pustí do jemného šmyku či tempomat. Jednoducho tu nájdete všetko, čo potrebujete a aj to, čo potrebovať až tak nebudete.

BMW S1000RR

Posed je klasický superšportový, navážený dopredu na ruky. Nohy sú vo väčšom uhle, než som zvyknutý, ale ani po dlhšej jazde som nepociťoval diskomfort alebo nejakú únavu. Sedlo nie je najpohodlnejšie, ale nie je to ani žiadna trestná lavica, na ktorej by sa nedalo vydržať celý deň.

BMW S1000RR

Money, money, money…

Do redakcie sa nám motocykel BMW S1000RR dostal pod ruky v plnej výbave. Tá  začínala M paketom (sem spadajú aj karbónové kolesá), balíkom Dynamic (kde je elektronika od výmyslu sveta), balíkom Race (tu je zahrnutý Akrapovič s veľmi príjemným a dobrým zvukom), karbónovým balíkom či M frézovanými dielmi. Vy si však môžete zvoliť ktorýkoľvek z týchto balíkov alebo aj všetky. Áno, snáď za všetko, čo prináša tú správnu zábavu, si tu treba priplatiť, ale neurobíte to? A nie pre seba! Ale pre vaše EGO!

Po týždni spoznávania sa a spolunažívania jednoznačne musím povedať, že BMW S1000RR je skoro dokonalý stroj. Na našich cestách je ale svojimi parametrami “zbytočný” a v bežnej premávke z neho dostanete tak maximálne 30 % z jeho možností.

BMW S1000RR

Výkonnostne je “ustrelený” úplne do inej dimenzie. Nalejme si čistého vína, všetci nadávame na elektroniku, ktorú nedokážeme vypnúť, a tak bohužiaľ ani z BMW S1000RR  nevytlačíme plný potenciál… našťastie?! Pre väčšinu z nás by bolo vypínanie všetkej elektroniky priam životu nebezpečné. Všetko má svoje pre aj proti. Tak nám neostáva nič iné, len držať na uzde ďalší z neskrotných modelov.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : BMW S1000RR
MOTOR : 999 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 197 (s M balíkom 193,5) kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 848 milimetrov
CENA : 24 790 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAIM EV Sport 01: priamo od tvorcu Nissanu GT-R
Nasledujúci článokVšimli ste si? Renault Arkana má po facelifte