Domov MOTO Moto Testy TEST Honda Africa Twin L1 – stroj, ktorý zvládne takmer všetko

TEST Honda Africa Twin L1 – stroj, ktorý zvládne takmer všetko

Honda Africa Twin L1 je nasledovníkom jedného z najpopulárnejších cestovateľských enduro motocyklov.

Prvýkrát sa svet o nej dozvedel v roku 1988 a až do dnešných dní je jedným z najskloňovanejších cestovateľských motocyklov, ktorý je vhodný do takmer každého terénu. Áno reč je o Honde Africa Twin, tentokrát modelový ročník 2020.

Africa Twin

Pekne od podlahy

Ako prvú si zoberieme do hľadáčika základnú verziu a ďalšom článku si rozoberieme aj bohatšie vybavenú Adventure Sport. Zmenou prešla aj najpodstatnejšia súčasť novej Afriky – a tou je jej radový dvojvalec, ktorý dostal na objeme navyše 86 centimetrov kubických a tak sa zväčšil z pôvodných 998 na 1084 centimetrov kubických, čo sa zákonite prejaví aj na výkone. Ten sa zdvihol z 94 na 102 koní. Motor si samozrejme zachoval všetky charakteristiky dvojvalca. Aj napriek tomu, že maximálny výkon dosahuje pri 7500 otáčkach, je ho dostatok aj v spodnom rozhraní otáčok a mimo ciest je aj nádherne dávkovateľný a dostatočne flexibilný.


Motor: Kvapalinou chladený, štvortaktný radový dvojvalec ♦ Prevodovka: manuálna 6-rýchlostná ♦ Hmotnosť: 226 kilogramov ♦ Max. rýchlosť: 199 km/h ♦ Výška sedla: 870 milimetrov ♦ Zákl. cena: 13 790 €


O univerzálne jazdné vlastnosti sa stará vpredu plne nastaviteľná obrátená predná vidlica Showa so zdvihom 220 milimetrov, ktorý zvláda nielen nerovnosti na ceste, ale aj všetko, čo vás môže postretnúť aj mimo nej.

Vzadu je zas tlakovaný plynový tlmič s nastaviteľným predpätím pružiny a odskokom – taktiež so zdvihom 220 milimetrov. To dáva Afrike svetlú výšku 250 milimetrov, čo podľa nás stačí na takmer akýkoľvek terén. Vpredu nájdeme 21-palcové koleso a vzadu 18-palcové, obe s výpletom na krajoch ráfiku, vďaka čomu je možné používať bezdušové gumy.

O efektívne brzdenie sa vpredu postarajú dva 310 milimetrové vlnité plávajúce kotúče s radiálne prichyteným štvorpiestikovým strmeňom Nisin. Brzda je veľmi dobre dávkovateľná a aj pri krízovom brzdení vám budú stačiť dva prsty. Pri plnom brzdení si uvedomíte, aké dlhé sú vlastne zdvihy prednej vidlice, keď sa vám predok motocykla posadí skoro na doraz a potom vráti naspäť.

Vzadu je 256-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. A potešilo nás, že Honda nezabudla ani na brzdenie v teréne. Na zadnej brzde je možné úplne vypnúť ABS. ABS je samozrejme náklonové, čo sa pomaly stáva štandardom pri viacerých, dokonca aj lacnejších, modeloch. O prenos výkonu na zadné koleso sa stará antihopingová spojka a šesťstupňová prevodovka. Tú sme mali vybavenú aj quickshifterom, ktorý fungoval v celom rozsahu otáčok bez zaváhania.

Nebudeme vypisovať kompletné elektronické vybavenie, na to by sme potrebovali napísať román. Takže len to najpodstatnejšie: trakčná kontrola, už spomínané náklonové ABS, systém na obmedzenie zdvíhania predného kolesa a brzdenie motorom. Celé to má pod palcom jedna riadiaca jednotka s označením IMU (Inercialna meracia jednotka), ktorá všetko dôležité meria v šiestich osiach.

O komfort sa zase postará tempomat, vyhrievané rukoväte a full LED osvetlenie vrátane smerových LED svetiel. Predné svetlo sa vám zároveň prispôsobuje intenzitou podľa okolitého osvetlenia a pri prudkom brzdení dá všetkým najavo že spomaľujete rozsvietením výstražných svetiel.

Naozaj hi-tech

Ďalej technickým, respektíve technologickým, fanúšikom pribalili aj 6,5 palcový dotykový displej s možnosťou pripojenia Apple Car Play a bluetooth. Práve kvôli možnosti pripojenia a zrkadlenia telefónu je pod hlavným displejom ešte jeden menší, na ktorom je zdvojené zobrazovanie rýchlomera a ukazovateľ zaradenej rýchlosti spolu s počtom najazdených kilometrov.

Pre jazdu máte možnosť vybrať si z celkovo šiestich jazdných režimov, štyroch prednastavených a dvoch konfigurovateľných.
To, že je nová Africa nabitá elektronikou, spoznáte na prvý pohľad, konkrétne smerujúci na ľavú rukovať. Na nej je hneď štrnásť tlačidiel, na pravej sú „len“ štyri, celkovo ich je teda osemnásť. Než sa v nich človek začne vyznať a začne ich aj reálne využívať, chvíľku to trvá. A z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že určite viac ako týždeň.

V čom Honda vyšla ešte motorkárom v ústrety, je výška sedla. Na výber máte celkovo na výber štyri a nemusíte sa tak báť, že by ste nedočiahli na zem. Základná výška je 870 milimetrov, znížená 850 milimetrov, najnižšia je 825 milimetrov. Pokiaľ máte radi naozaj vysoké sedlo, tak jeho maximálna výška je 895 milimetrov.

Pokiaľ chcete motorku na každý deň, čo zvláda aj nejakú tú rely a nebojíte sa množstva elektroniky, tak tento stroj vrelo odporúčame. Kolesami nadol priatelia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW X7 30d, najväčšie SUV z Mníchova, postačí mu šesťvalec?
Nasledujúci článokPRVÁ JAZDA Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi ako jazdí s mild-hybridom?