Domov MOTO Moto Testy TEST Honda CB650R Neo Sprots Café, ako stvorená na cestu do práce...

TEST Honda CB650R Neo Sprots Café, ako stvorená na cestu do práce či na kávu!?

Ako posledná pribudla do rodiny Neo Sports  Café práve Honda CB650R Neo Sports Café, čím Honda doplnila a uzatvorila túto rodinu obľúbených naháčov.

Tento rok Honda okrem iného zmodernizovala aj väčšiu sestru CB1000R na, ktorej test sa už tešíme a vy sa môžete tešiť na podrobnú recenziu. Teraz sa poďme pozrieť na zlatú strednú cestu, ktorou je CB650Rka, okrem iného aj najpredávanejšia z rodiny Neo Sports Café.

neo sports cafe

Honda ju vybavila totožným motorom ako CBR650R. Presnejšie je to štvorvalcový vodou chladený motor o objeme 649 centimetrov kubických a výkonom 70 kW čo je presne 95 koní. Tento výkon dosahuje pri 12 000 otáčkach.
Motor spĺňa všetko čo od neho budete požadovať, v nižších otáčkach je príjemný a dobre dávkovateľný, čo oceníte hlavne pri cestách našimi mestami, ktoré sú preplnené autami a zároveň citlivý a ochotný vo vyšších otáčkach mimo mesta ísť až po obmedzovač.

3,2,1..štart

O tú správnu kontrolu a priľnavosť zadného kolesa vám bude pomáhať aj kontrola trakcie. Tú oceníte hlavne pri mokrej ceste, kde svoju prácu odvádza na výbornú. Na suchej ceste mi prišla až príliš citlivá. Ešteže je nastaviteľná a dá sa aj vypnúť.
O zastavenie sa vám postarajú vpredu dva 310 milimetrové kotúče s radiálne uloženým štvorpiestikovím strmeňom Nisin.
Na zadnom kolese im sekunduje 240 milimetrový kotúč s jedno piestikovým strmeňom Nisin.
Brzdy sú dobre dávkovateľné aj dvoma prstami a neunavujú vás ani po dlhšej jazde, či častom brzdení v mestskej džungli. Dovoľujú aj jemné, drsnejšie zaobchádzanie. ABS je naladené skôr športovo.

O stabilitu na ceste sa zase stará predná obrátená 41mm vidlica Showa. Nie je ani mäkká ani príliš tvrdá. Odozva od nej je príjemná a rýchla. Cítiť z nej aj tú najmenšiu nerovnosť bez toho aby vás zbytočne kopala.
Vzadu sa nachádza monoshockový tlmič s nastaviteľnou tuhosťou pružiny v 10 krokoch.

Čo ponúka prístrojový panel ?

Teraz sa poďme pozrieť na pracovisko každého z nás. Ako je už u Hondy zvykom je vybavená inverzným LED prístrojovým panelom. Je na ňom všetko čo potrebujete a je veľmi prehľadný. Najväčšiu časť zaberá práve rýchlomer, ktorému sekunduje otáčkomer s indikátorom zaradených rýchlosti.
Údaje sú dobre čitateľné aj v ostrom slnku. Akurát indikátor radenia nám v tomto modely príde skôr ako zbytočná „serepetička” a večer môže pôsobiť aj mierne iritujúco.

Ovládacie prvky na riadidlách sú len tie najnutnejšie. Na pravej ruke nájdete len tlačidlo od štartéra a zapínanie elektriky. Na ľavej máte smerové svetla, klaksón, výstražné svetlá, prepínač diaľkových svetiel a tlačidlo na nastavenie trakčnej kontroly.
Hondu CB650R vybavili Full LED svetlami.
Predný kruhový svetlomet je vybavený denným svietením ktoré obklopuje celé predné svetlo. Svetlomet je hypermoderný s odkazom na klasické kruhové svetlomety. Predný svetlomet dodáva dostatok svetla, cestu pred vami osvieti skoro dokonalo.

Sadnime si na to!

Posed je vzpriamený až skoro turistický, ale dovoľuje aj športovejšiu jazdu. Škoda, že príjemnému a nie unavujúcemu štýlu posedu nezodpovedá aj sedačka. Aj keď na nej vydržíte vďaka posedu sedieť celý deň sedlo vám to trocha znepríjemní. Po istej dobe sa na ňom pohodlne neusadíte snáď v žiadnej polohe.

neo sports café posed
Na záver pár čísel

Prejdime teda k samotnym čísleným údajom. Palivová nádrž má objem 15,4 l a pri kľudnej jazde prekročíte s pokojným svedomím vzdialenosť cez 300 km.
Výška sedla 810 mm aj tým nižším z nás dovolí pohodlne dočiahnuť na zem.
Pri hmotnosti 203 kg a krátkom rázvore ktorý je 1450 milimetrov je CBčka dobre ovládateľná a sebaistá v každej situácii do ktorej sa s ňou dostanete. Kto chce motorku na príjemné vozenie sa a každodenné dochádzanie do práce a víkendové výlety za zážitkami s 650kov bude určite spokojný.
Kolesami nadol priatelia.

MOTOR : 649 ccm
MAX RÝCHLOSŤ : 200 km/h
HMOTNOSŤ : 203 kg
VÝŠKA SEDLÁ : 810 mm
ZÁKLADNÁ CENA : 7790 €

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!