Domov MOTO Moto Testy TEST Yamaha Tracer 700 vstupná brána medzi dospelé motocykle. 

TEST Yamaha Tracer 700 vstupná brána medzi dospelé motocykle. 

Motocykel, ktorý je naozaj pre každého a každý kto vstupuje do sveta veľkých motocyklov sa na tejto dobre ovládateľnej mašinke veľa naučí. Poďme sa však pozrieť na ňu trošku bližšie, kde si zároveň aj rozoberieme jej vlastnosti.

Yamaha nám sem namontovala dobre známy motor s označením CP2 ktorý už spĺňa aj normu EURO 5. Už podľa označenia je jasné že sa tu jedná o radový dvojvalec s objemom 689 centimetrov kubických a výkonom 54 kilowatov, čo je 73 koní a nejaké drobné.

Reakcia na otočenie plynovej rukoväte je veľmi príjemná a lineárna bez nejakých zbytočných trhaní. Neskúsených vodičov zbytočne neprekvapí a skúsených zároveň neurazí. Má kontinuálny ťah a zrýchlenie dostatočne svižné. S objemom palivovej nádrže 17 litrov a spotrebou pohybujúcou sa na úrovni 4,4 litra na 100 kilometrov, dosahuje reálny dojazd 350 kilometrov. Ako vždy a všade platí, že záleží hlavne na jazdnom štýle.

Pozrime sa dole

Na ceste vás podrží predná vidlica, ktorá je nastaviteľná. Viete si na nej nastaviť predpätie a odskok. Rovnako obidve funkcie si viete nastaviť aj na zadnom tlmiči. Vzadu si však predpätie musíte nastaviť C kľúčom. Vpredu má zdvih 130 milimetrov a vzadu zase 142 milimetrov. Podvozok je odladený na jazdu po ceste, čomu napovedajú aj celkové zdvihy tlmičov a aj veľkosť predného kolesa. Rovnako vpredu, ako aj vzadu sa nachádzajú 17 palcové disky kolies.

O zastavenie sa vám postarajú vpredu dva kotúče s rozmerom 282 milimetrov a dvojpiestikovými strmeňmi. Vzadu je to zase kotúč s rozmerom 245 milimetrov a jednopiestikovým strmeňom. Reakcia na brzdu je príjemná a s váhou ktorú Tracer 700 má, presnejšie 196 kilogramov, si hravo poradí. Brzdy nie sú zbytočne príliš tvrdé, odladené sú tak akurát a príjemne dávkovateľné.

Poďme nasadnúť!

Výška sedla je 840 milimetrov čo je vhodné aj pre menšie postavy. Oproti predchodcovi sa zmenila aj šírka riadidiel. Pri Traceri 700 narástli na 340 milimetrov čo napomáha, ako pohodliu tak aj ovládateľnosti. Posed je uvoľnený a ladený skôr na pohodlie ako na nejakú športovú jazdu. Ani po dlhšej ceste nebudete zbytočne unavení.

O sprostredkovanie všetkých informácii sa tu stará inverzný LCD displej, ktorý je dobre čitateľný aj na priamom slnku. Jedinú vec, ktorý by som mu vyčítal, je že počas noci resp. večera, svieti až príliš. Privítal by som automatické znižovanie jasu displeja, aby tak nebil príliš do očí.

Pozrime sa spredu

Poďme sa teraz pozrieť na najkontroverznejšiu časť Tracera, ktorou je samotná predná časť motocykla. O osvetlenie sa nám tu starajú dva LED pásiky zapustené do prednej masky slúžiace ako denné svetlá spolu s dvomi LED čočky pod nimi. V noci vám však ponúknu dostatočné množstvo svetla a svietia presne tam kam potrebujete. Predné smerové svetla sú situované pod predné chrániče rúk ktoré sa po dizajnovej stránky veľmi podarili.

Predné plexisklo je nastaviteľné aj jednou rukou. Vo vrchnej polohe vám poskytne dostatočnú ochranu pred vetrom a v spodnej vám pošle vietor na schladenie. Polovičná kapotáž vám poskytne dostatok ochráni pred vetrom .

Pár slov na záver

Dizajnom Tracer rozdeľuje ľudí na dve skupiny, buď sa vám páči alebo nie, nič medzitým. Ja by som sa priklonil skôr k tej druhej skupine.  Tracer 700 je je dobrá motorka pre začínajúcich motorkárov, ktorí s dvoma kolesami nemajú žiadnu skúsenosť alebo prechádzajú zo skútra k dospelým motorkám. Výkonnostne od nej žiadne zázraky čakať netreba avšak má ho dostatok pre každú situáciu v ktorej ho budete potrebovať.

Kolesami nadol priatelia.

MOTOR : 689 ccm

HMOTNOSŤ : 196 kg

VÝŠKA SEDLÁ : 840 mm

ZÁKLADNÁ CENA : 8 190€

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutá si čoskoro kúpite aj v obchode. Ako prvý prichádza Lidl!
Nasledujúci článokElektrifikácie sa dočkalo aj Subaru. Čo môžeme od novinky očakávať?