Domov MOTO TEST BMW 1250RT technológiami nabitá cestovateľská beštia. Čo všetko v sebe ukrýva?!

TEST BMW 1250RT technológiami nabitá cestovateľská beštia. Čo všetko v sebe ukrýva?!

Dnes sa pozrieme na jednu technikou nabitú cestovateľskú hltačku kilometrov z koncernovej rodiny BMW. Nie nebudeme sa baviť o modelovom rade GS ale o BMW 1250RT.

Ako už u mňa býva zvykom rýchlo si preletíme technické parametre nech sa môžeme dostať k tomu čím je na táto nádhera výnimočná. Srdce BMW 1250RT tvorí vzduchom a vodou chladený dvojválec v konštrukcii boxter s objemom 1254 centimetrov kubických s technológiou ShiftCam. Výkon ktorý dosahuje je 136 koní. Má dostatok výkonu ako aj točivého momentu v ktorýchkoľvek otáčkach.

Reakcia na plyn nie je zbytočne agresívna, je taká akurát a nevystraší ani neskúseného jazdca. Vďaka technológií ride by wire sa reakcia na pridanie plynu mení a prispôsobuje nastavenému jazdnému režimu. Samozrejmosťou je možnosť voľby z viacerých jazdných režimov, v t tomto prípade zo štyroch. Základný Road, Rain a Dynamic a pribudol aj nový s názvom ECO, ktorý je zameraný práve na spotrebu a čo najefektívnejšie využitie paliva.

O dojazd sa vám postará 25 litrová nádrž. Pri priemernej spotrebe, ktorá pri našom teste pohybovala tesne nad hranicou 6 litrov, vám dá pekný dojazd atakujúci hranicu 400 kilometrov. Ten samozrejme záleží hlavne ako jemne budete vedieť narábať s plynom a od štýlu jazdy.

Prenos výkonu nám zabezpečuje šesť stupňová prevodovka so šikmými zubami. Sekunduje jej Anti-Hoppingová spojka s obojstranným Quikshifterom, ktorý páčku spojky potrebuje len pri rozjazde. Radenie je rýchle a bez akéhokoľvek zaváhania.

Kolesami nadol

Zadné koleso je poháňané kardanovým hriadeľom v jednostrannom kyvnom ramene s názvom Paralever. Vpredu je to zase Telelever s centrálnym pružením. BMW vybavila nové RTcko aj ESOV najnovšej generácie. To znamená, že je tu plne nastaviteľný elektronický podvozok, ktorý vie udržať konštantnú svetlú výšku motorky pri rozdielnom zaťažení.
O zastavenie sa nám stará vpredu dvojica plávajúcich kotúčov s rozmerom 320 milimetrov a štvorpiestikovými radiálne uloženými strmeňmi. Vzadu je to zase 276 milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Nástup brzdnej sily je veľmi dobre dávkovateľný a krízové brzdenie zvládnete pokojne aj s dvoma prstami.

Teraz prejdime k tomu, čo je na tejto motorke najzaujímavejšie a tým je technológia ktorá je v nej. Nie je tu nič čo by mi chýbalo, nájdete tu všetko. Od vyhrievaných rukovätí a sedla cez rádio a veľký elektronicky nastaviteľný štít až po bezkľúčové štartovanie.
Výšku sedla si ľahko nastavíte jednoduchým pootočením upínacieho bodu pod sedadlom.

So štandardným sedlom je možné si výšku nastaviť na 805 alebo 825 milimetrov. BMW vám však dáva možnosť objednať si aj ďalšie dve sedlá. Nízke kde sa výška nastavuje na 760 a 780 milimetrov a vysoké sedlo, kde sú hodnoty na úrovni 830 a 850 milimetrov.

Technológie pre ľahšiu jazdu 

Čo sa týka palubného prístroja, tak je k dispozícií obrovský 10,25 palcový TFT displej s HD rozlíšením a matnou povrchovou úpravou. Tým sa stáva výborne čitateľným aj  na priamom slnku. Vďaka tomu, že tu máte tak veľký displej je možné na ňom použiť aj split screen, kde sa na dvoch tretinách ukazuje klasický otáčkomer s rýchlosťou a zaradeným prevodovým stupňom a na zvyšnej tretine si viete zapnúť napríklad mapu, palubný počítač, rádio alebo čokoľvek čo vás napadne.

Vďaka Blutetooth a wifi si telefón spojíte s motorkou a s aplikáciou BMW Motorad konektit máte k dispozícii aj predpoveď počasia cez trasovanie až po offline navigáciu.
Pribudol aj nový asistent rozjazdu do kopca, ktorý ocenia práve menej skúsení jazdci a uľahčí rozjazd aj tým skúseným.

Ďalšia z vychytávok, ktorá je na BMW 1250RT je aj Full LED osvetlenie s predným svetlometom, ktorý sa pomocou servomotoru nakláňa podľa náklonu motocykla 35 stupňov na každú stranu. Pri zatáčaní je reakcia systému výborná a reaguje bez najmenšieho zaváhania. Kde si tento systém najviac alebo teda najjednoduchšie viete všimnúť a vyskúšať je kľučkovanie. Pri rýchlom preklápaní je už badateľné oneskorenie tohto systému ale musím sa priznať že som často kľučkoval len preto aby som videl ako dobre to funguje.

Skoro ako auto

Ďalšia funkcionalita, ktorá je v podstate jedinečná na RTčku je aj adaptívny tempomat s predným radarom. Ten funguje presne tak isto ako v autách. Nastavíte si rýchlosť vzdialenosť od vozidla pred vami a následne sa staráte len o to aby ste sa udržali na ceste. Tempomat si sám pribrzdí aj zrýchli podľa vozidla idúceho pred vami. Zrýchlenie je plynulé a nie je zbytočne agresívne. Prácu systému si v podstate pri plynulých zmenách ani nevšimnete.

Ďalšou modernou vychytávkou, ktorú RTčko skrýva je aj bezdrôtové nabíjanie telefónu v priehradke napravo, vďaka čomu sa vám ani pri aktívnom využívaní telefón nevybije. Teda za predpokladu že si ho nezabudnete vo vrecku.

Pár slov na záver 

Jazda s novou BMW 1250RT je nad mieru pohodlná a príjemná. Vďaka nízkemu ťažisku boxter motora je výborne ovládateľná. Správa sa ako oveľa menší motocykel s kratším rázvorom. Jediná vec, ktorá  chýbala je už len autonómne riadenie, čoho sa určite v neďalekej budúcnosti tiež dočkáme. Otázkou však ostáva kam až s tými elektronickými pomocníkmi chcem zájsť.
Kolesami nadol priatelia.

MOTOR : 1254 ccm
HMOTNOSŤ : 279 kg
VÝŠKA SEDLÁ : 760-850 mm
ZÁKLADNÁ CENA : od 19 200€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko vyzerá hybridný pohon po 150-tisíc km?
Nasledujúci článokABT Audi RS6 – oslava vo veľkom štýle. Ako vyzerá výročný model ?