Domov MOTO TEST Honda CRF1100L Africa Twin a mestská džungľa.

TEST Honda CRF1100L Africa Twin a mestská džungľa.

Africa Twin je s nami už pár rokov a o tom aká je skvelá v teréne a na dlhšie presuny sa už za tie roky popísalo mnoho. Preto sme sa rozhodli jej nový modelový ročník 2021 otestovať ako mestského spoločníka.

Nami testovaná Africa Twin bola vybavená sadou príslušenstva „SUPER PACK“ kde za 2990,-€ s DPH dostane obrovsky 58L plastový zadný kufor, bočné plastové kufre, tankbag, LED hmlové svetlá s montážnou sadou, rúrkový rám, vyššie plexi, zatmavené kapotážované deflektory a sadu deflektorov, vyhrievané rukoväte s montážnou sadou, 12V zásuvku a hlavný stojan. V tomto momente máte na motorke navešané všetko, čo potrebujete na kvalitnú turistiku, ale zároveň jednoduchou demontážou bočných plastových kufrov získate aj praktického spoločníka na každodenné dochádzanie do práce.

Obratnejšia ako menšie motorky

Obratnosť tejto motorky je neuveriteľná v porovnaní s jej veľkosťou. Nízko umiestnené ťažisko a obrovský raid umožňujú skvelé manévrovacie schopnosti. Aj napriek tomu, že motorka pôsobí vysoko som nemal s mojou výškou 180cm žiaden problém dočiahnuť na zem.

Motor     

Zmenami prešla aj pohonná jednotka ktorá ma pre MR 2021 objem zvýšený na 1100 ccm, maximálny výkon 75kw a 105Nm, ktorý je cítiť pri otočení plynom pri zaradenom ktoromkoľvek prevodovom stupni. Krútiaci moment tu nastupuje v plnej sile od cca 2500 ot/min. Tento veľmi pružný motor krotí nový podvozok, ktorého súčasťou je ľahší rám, tuhšia zadná kyvná vidlica a nový podsedlový rám. V spolupráci s nastaviteľnou prednou USD vidlicou Showa a nastaviteľným zadným tlmičom nám vzniká skvele vyvážená a ovládateľná motorka.

Samozrejmosťou je trakčná kontrola HSTC ( Honda Selectable Tourque Control) a Wheelie Control. Voliť môžeme medzi režimami: URBAN, TOUR, GRAVEL a OFF-ROAD pri ktorom je možne plne vypnúť ABS na zadnom kolese. Honda nám ponúka aj 2 režimy s Individuálnym nastavení podľa potrieb jazdca. Ako voliteľnú výbavu je možné zvoliť aj automatickú dvospojkovú prevodovku DCT.

Technológie 

Farebný 6,5-palcový TFT displej vo mne vyvolal menšie obavy z jeho čitateľnosti ale po prvých kilometroch na priamom slnku sa obavy rýchlo stratili. Skvelá čitateľnosť za akýchkoľvek svetelných podmienok ma prijemne prekvapila. Poteší Bluetooth a Apple CarPlay ktoré poznáme dôverne z áut a funguje presne tak isto ako v nich, zrkadlenie navigácie na celý 6,5-palcový TFT displej je ideálne na dlhšie výlety. Za prijemnú „vychytávku“ považujem malý bezfarebný displej umiestnený pod hlavným displejom na ktorom sa zobrazuje iba aktuálna rýchlosť a zaradený prevodový stupeň.

Prejdime ku svetlám, ktoré sú jednoznačne veľmi dôležité. Dvojité LED svetlomety s denným svietením majú nie len veľmi pekný svetelný podpis ale na výbornú osvetľujú vozovku aj za zhoršených svetelných podmienok. Obzvlášť denné svietenie vyzerá náramne športovo a agresívne. V kombinácií s LED hmlovými svetlami ma na ceste nezaskočil ani dážď, tma či hmla.

Pár slov na záver

Počas testu som jazdil prevažne trasy mesto/diaľnica v režime URBAN s priemernou spotrebou 4,6 l/100km čo vzhľadom na výkon, hmotnosť motorky a jazdný štýl považujem za viac ako dobré.

Pokiaľ hľadáte univerzálnu a kvalitnú Adventure motorku za rozumné peniaze, kúpou Honda CRF1100L Africa Twin chybu rozhodne nespravíte. Áno v tomto segmente má zastúpenie už takmer každý výrobca motocyklov ale Honda prináša na trh motorku s tradíciou, skvelou výbavou, hustou sieťou servisných stredísk nie len v rámci Slovenska a toto všetko za veľmi férovú cenu… Rozhodnutie je už len na Vás.

MOTOR : 1100 ccm
HMOTNOSŤ : 226 kg
VÝŠKA SEDLÁ : 850 mm
ZÁKLADNÁ CENA : od 13 790€

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!