Domov MOTO TEST Honda CMX 1100 Rebel. Keď sa spojí klasika s modernými technológiami

TEST Honda CMX 1100 Rebel. Keď sa spojí klasika s modernými technológiami

V našej redakcii sa opäť ocitol motocykel od značky Honda. Opäť ďalší kúsok, s ktorým bola radosť jazdiť. Predstavme si bližšie model Honda CMX 1100 Rebel.

Ďalší husársky kúsok od Hondy. Niekedy sa sám seba pýtam, kto vymýšľa takéto šialenosti, ale pravdu povediac tento sa Honde naozaj podaril. Zobrala klasický Bobber a dala do neho moderný motor z jedného z najpopulárnejších Enduro motocyklov. Týmto počinom vznikla táto nádhera Honda CMX 1100 Rebel.

Konštrukčne je to klasický Bobber s motorom z Afriky Twin 1100. Aby tam toho nebolo málo, tak sa Honda rozhodla zachovať všetku elektroniku z Afriky len ju preobliekla do nového šatu. Ale poďme pekne od začiatku.

 

Motor a výkon

Honda CMX 1100 Rebel je poháňaný radovým dvojvalcom, ktorý je chladený vodou a má objem presne 1084 centimetrov kubických a výkon 87 konských síl. Musím povedať, že keď chce dokáže naozaj slušne zabrať a popreháňať silnejšie stroje. Rebel ťahá hneď a vďaka charakteristike dvojvalca je svižný, ako v nízkych, tak aj vo vyšších otáčkach. Aj keď maximálny výkon Rebel dosiahne pri 7000 otáčkach tak maximálny krútiaci moment má už pri 4750 otáčkach za minútu. Presná hodnota je 98 Nm, čo pri váhe 223 kilogramov s Rebelom dokáže naozaj veľmi slušne zamávať.

Nebola by to však Honda, keby sa nepokúsili tento experiment doviesť do extrému a rovno sem pribalili aj 6 stupňovú automatickú prevodovku DCT. Po celý čas ako sme motoru jazdili som nemal potrebu jej do radenia prevodových stupňov “kafrať” a radiť si manuálne. Môžem s pokojným svedomím povedať, že pracuje naozaj dobre a riadiace algoritmy sú vyladené naozaj dobre.

Jazdné režimy a vlastnosti

Dôležitá vec, ktorú je treba spomenúť je, že si motor z Afriky priniesol aj možnosť prepínania jazdných režimov. Presnejšie sa jedná o štyri. Standard, Rain, Sport a User. Pri každom režime sa mení aj proces radenia rýchlostných stupňov. Pri režime Standard to znamená, že vám DCT-čko bude radiť skôr a pri nižších otáčkach pre čo najpohodovejšiu jazdu. Naopak pri režime Sport vám bude radiť presne v tých vysokých, aby ste mali čo najlepšiu akceleráciu. Keď už sme pri elektronike tak vo výbave  Honda CMX 1100 Rebel nechýba ani trakčná kontrola, Anti-Wheelie systém, či tempomat.

O zastavenie sa vám Rebel postará zase 330 milimetrovým plávajúcim kotúčom vpredu kde sa do neho “zakusuje” štvorpiestikový radiálne uchytený strmeň. Reakcia na brzdovú páčku je tak akurát. Ani nie príliš mäkká, ani nie príliš kúsavá a Rebela zastaví veľmi rýchlo a presne tam kde ho zastaviť chcete.

Vzadu sa nachádza 256 milimetrový plávajúci kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Tu sa však nachádza ešte jeden strmeň navyše, ktorý sa efektívne schováva za výfukovým koncovým tlmičom. Pokiaľ ho nebudete hľadať alebo nebudete vedieť, že tam je ani ho neuvidíte. Ovládanie ručnej brzdy nájdete na ľavej strane riadidiel. Aj keď ho máte na očiach tak sa mi pár krát podarilo rozbehnúť sa s ňou v zabrzdenej polohe.

Pohodlie

O pohodlie sa vám vpredu postará kartridžová vidlica od Showa s nastaviteľným predpätím. Odladená je mäkšie ale neponárala sa zbytočne pri prudšom brzdení a zároveň poskytuje dostatok pohodlia aj na nie zrovna rovných cestách, ktorých je u nás viac než dosť.

Vzadu je to už ale však o inom. Tu mám dojem, že Honda išla skôr smerom kompromisu. Vzadu je pruženie taktiež od Showa s možnosťou nastaviť predpätie. Jedná sa o duálne odpruženie s tlmičom na každej strane a s externými nádržkami pre tlmič. Treba počítať s tým, že pri nerovnostiach vám to zadné koleso adekvátne dá vedieť a dokáže aj celkom slušné nakopnúť. Pri športovejšej jazde je Rebel až nadmieru stabilný a nezľakne sa ani pri kontakte stupačky s cestou.

 

Posed

Posed na Rebelovi je asi najnižší aký som kedy mal. Hodnota výšky sedla je na úrovni 700 milimetrov. Predná časť sedla je úzka aj keď stupačky sú viacej vpredu než u jej menšej sestry Rebel 500. Tu som mal ja celkom problém aj keď pri dlhšom užívaní, by som si na to asi zvykol. Dosť často sa mi totiž stalo, že namiesto pravej stupačky som našiel nohou práve kryt prevodovky a až potom stupačku.

Riadidlá sú v podstate priamo pred vami a trošku vyššie než som zvyknutí ale je to tak akurát vyladené. Žiaľ vďaka všetkým komponentom pri mojej výške 180 centimetrov som pri jazde zhrbený a to nie je pre každého, keďže chrbát dosť trpí.

Nádrž má klasický tvar kvapky a má objem 13,6 litra čo pri udávanej spotrebe 5 litrov na 100 kilometrov dáva dojazd okolo 250 kilometrov pri kľudnom štýle jazdy. Rebel má samozrejme Full LED osvetlenie a pekný priehľadný kruhový LCD prístrojový panel na ktorom je všetko potrebné vidieť aj na priamom slnku.

Na pravej rukoväti nájdete ovládanie DCT prevodovky a tempomatu a na ľavej strane zase všetko ostatné. Od voliča jazdných módov až po manuálne ovládanie DCT prevodovky.
Za mňa sa tento experiment Honde naozaj podaril a spojenie klasickej konštrukcie a modernej technológie vyšiel na výbornú.
Pokiaľ máte možnosť si model Honda CMX 1100 Rebel  vyskúšať rozhodne odporúčam si ho ísť odjazdiť.
Kolesamí nadol priatelia.

NÁZOV : Honda CMX 1100 Rebel
MOTOR : 1 084 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 223 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 700 milimetrov
CENA : 9 490 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČínsky “Rolls Royce” mieri na náš trh. Najluxusnejšia verzia stojí menej ako BMW.
Nasledujúci článokPrichádza nový robustný Lexus LX ako konkurencia Toyoty Land Cruiser