Domov MOTO TEST BMW K 1600 GTL – 7er na dvoch kolesách

TEST BMW K 1600 GTL – 7er na dvoch kolesách

Cesta je cieľ. Týmto mottom sa jednoznačne riadi nový model od BMW. Hltač kilometrov, ktorý vám dá pocit pohodlia domova. Taký je modernizovaný motocykel BMW K1600 GTL. Aj keď sme každý iní, tak všetci hľadáme na dvoch kolesách vždy len to jedno. Prečistenie hlavy a zábavu. GTL-ko vám dopraje presne to, čo potrebujete.

BMW do GTL-ka osadilo radový šesťvalec s objemom 1649 centimetrov kubických a výkonom 160 konských síl. Radový šesťvalec nenájdete len tak v akejkoľvek motorke a tento náš je ešte k tomu aj zaujímavo odladený. Pri štartovaní a v nízkych otáčkach skoro ani neviete, že tam nejaký motor je. O tom, že je motor naštartovaný, viete len preto, lebo ho počujete. Vibrácie na modeli BMW K 1600 GTL nie sú prakticky žiadne.

BMW K 1600 GTL

Z krásky na zviera

Výkonu má veru na rozdávanie. V nižších a stredných otáčkach je veľmi prijemný a kultivovaný. Keď sa však rozhodnete trošku ho vytáčať, tak vtedy zistíte, že pokojná a kultivovaná dáma sa rázom zmení na “nenažranú” beštiu, ktorá vás zo všetkých síl veľmi svižne potiahne.

BMW K 1600 GTL

Motoru sekunduje šesťstupňová prevodovka s dobre fungujúcim quickshifterom, ktorý vám prevodové stupne bude preraďovať jeden za druhým s presnosťou Nemca a pokojom Angličana. O prenos sily na zadné koleso sa stará kardanový hriadeľ. Pokiaľ dostane to, čo potrebuje pri pravidelných servisných prehliadkach, tak je bezúdržbový.

Čo sa rozbehne, musí aj zastaviť. O to sa vpredu postarajú 320 milimetrové kotúče, do ktorých hryzú štvorpiestikové strmene. Brzda je dobre dávkovateľná. S celkovou váhou motocykla, ktorá môže byť až 560 kilogramov, si s prehľadom poradí. Vzadu je to taktiež 320-milimetrový kotúč. Tu sa však do neho zahryzáva len dvojpiestikový plávajúci strmeň.

Podvozok je nádherne, pohodlne odladený a filtruje cestu naozaj veľmi dobre. Vzadu sa nachádza rokmi osvedčený paralever a vpredu duolever. Čo mi trochu vadilo, bolo, že kvôli prepákovaniu duoleveru sa stráca úplná presnosť odozvy predného kolesa, ale pri týchto cestných krížnikoch by to bolo skôr na škodu.

BMW K 1600 GTL

Nové prvky výbavy

Oproti predchádzajúcej generácii BMW K 1600 GTL dostalo aj nový prístrojový panel v podobe 10,25 palcového displeja a plnou konektivitou s telefónom. Taktiež dostal do výbavy aj nové full LED osvetlenie. Tu musím spomenúť hlavný predný svetlomet, ktorý nemá v segmente motocyklov podľa mňa zatiaľ konkurenciu. Môžu mu ho závidieť aj mnohé moderné autá. Hlavná parabola sa pri náklone naklápa o 35 stupňov na každú stranu a o 2 stupne hore-dole. Pri jazde v noci som videl naozaj všetko a nočná jazda bola naozajstným zážitkom. Čo mi ale vo výbave určite chýbalo, bol adaptívny tempomat. Napriek tomu, že ho BMW vo svojej ponuke má, do výbavy BMW K 1600 GTL sa žiaľ nedostal.

BMW K 1600 GTL

Pri “Káčku” sa nemusíte báť, že by ste pri malých náklonoch začali ťahať stupačky po zemi. Priestoru má dosť a aj ostré tiahle zákruty vie prejsť napodiv svižne a presne. Čoho má GTLko na rozdávanie, je určite úložný priestor. Nachádza sa tu dvojica bočných kufrov s top keysom, ktorý je osvetlený aj malou ledkou, čo oceníte najmä vtedy, keď niečo hľadáte v noci.

Nechýbajú technológie

Malá vychytávka, ktorá určite uľahčí a zvýši bezpečnosť, je aj zamykanie všetkých odkladacích priestorov jedným tlačidlom na pravej rukoväti. Prekážalo mi však, že sa nezamykali automaticky pri vypnutí zapaľovania a zamknutí motorky. A čo sa v BMW už stáva štandardom, je bezkľúčové štartovanie. Samozrejmosťou je taktiež vyhrievanie rukovätí a sedla vodiča aj spolujazdca. Ďalej nechýba alarm, asistent rozjazdu do kopca a audio systém ktorý je naozaj počuť. Aby nebola manipulácia s plne naloženou mašinou na parkovisku komédiou pre okoloidúcich, tak BMW K 1600 GTL disponuje taktiež spiatočkou.

BMW K 1600 GTL

Na záver musím skonštatovať, že aj keď BMW K 1600 GTL nie je šálka kávy pre každého, má svoje čaro a pokiaľ máte možnosť, určite si ju vyskúšajte a prevetrajte ju aj v noci.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : BMW K 1600 GTL
MOTOR : 1 649 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 358 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 750 milimetrov
CENA : 28 716 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 16

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFerrari 330 GTC – skvost, ktorý sa len tak nevidí
Nasledujúci článokBudúcnosť Lamborghini: elektromobil príde až v roku 2028