Domov MOTO TEST Honda NT 1100 – zlatá stredná cesta

TEST Honda NT 1100 – zlatá stredná cesta

Honde ide tento rok karta. Potom, čo tento rok predstavila na EICMA v Miláne, sa máme budúci rok na čo tešiť. Poďme ale do prítomnosti a pozrime sa na tohtoročnú novinku z dielne Honda. Reč je o cestovateľskom motocykle Honda NT 1100.

Nový model Honda NT 1100 zapadá presne medzi ťažkých krížnikov ciest ako je Goldwing a dobrodružná Africa Twin. NTčko je presne pre toho, komu je Goldwing priťažký a Afrika zase príliš adventure, teda taká zlatá stredná cesta.

Honda NT 1100

Radšej manuál

NTčko má s Afrikou spoločný motor. To značí starý známy radový dvojvalec s výkonom 100 koníkov. S celkovou pohotovostnou hmotnosťou 238 kilogramov si poradí hravo, je nádherne svižná a za plynom sa ochotne ženie. Ako som si už pri Honde zvykol, do všetkých možných modelov tlačí svoju DCT prevodovku, čo bol aj prípad nami testovaného modelu. Tu sa mi ale to DCTčko príliš nepáči. V klasickom režime D veľmi skoro radí vyšší prevodový stupeň a v meste až príliš často podtáča motor do nízkych otáčok.

Honda NT 1100

Osobne som si vždy radšej dal režim šport, kde to bolo už o poznanie lepšie, ale stále som občas musel manuálne radiť na ľavej rukoväti s tlačidlami. Taktiež sa mi párkrát stalo, že mi preradila v zákrute v náklone. Samotné preradenie bolo veľmi hladké a bez akýchkoľvek náznakov neistoty, ale pokiaľ s tým nepočítate, tak vás to v zákrute dokáže nepekne prekvapiť. Model Honda NT 1100 je možné si objednať aj s klasickou manuálnou prevodovkou, čo by som ja osobne asi preferoval.

Brzdíme

O zastavenie a bezpečnosť sa tu starajú vpredu dva 310-milimetrové kotúče so štvorpiestikovými radiálne uchytenými strmeňmi Nissin. Predná brzda je príjemne dávkovateľná a má príjemný nástup. Vzadu je to 256-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Honda NT 1100, ako väčšina Honďáckych modelov s DCT prevodovkou, je vybavená aj ručnou brzdou, ktorá je umiestnená na pravej strane riadidiel a už pri štartovaní sa vám pripomenie, aby ste ju nezabudli uvoľniť a nepokúšali ste sa s ňou pohnúť. Ručná brzda je spriahnutá lankom so samostatným strmeňom umiestneným na zadnom kotúči.

Honda NT 1100

V zákrutách ako doma

O stabilitu sa zase na NTčku postará vpredu obrátená vidlica SHOWA s nastaviteľným predpätím a vzadu je to systém Pro-Link s plynovým tlmičom a nastaviteľným predpätím pružiny. Podvozok je naladený pohodlne a komfortne, ale nepohrdne ani zákrutami, kde je stabilná a sebaistá. Prekvapila ma, ako rada ide do zákrut a s akou ľahkosťou ich prejde. Do náklonu ide rada a skoro sama bez najmenších pochýb a s výbornou presnosťou. Škoda len, že predné plexi sa dá nastavovať len mimo motorky a ide dosť tuho.

Technológie

Predná kapotáž pôsobí masívne a poskytuje veľmi dobrú ochranu pred vetrom. Prístrojová doska pozostáva zo 6,5-palcového plnofarebného TFT displeja a malého sekundárneho LCD displeja pod ním. Honda NT 1100 je vybavená aj konektivitou s mobilnými telefónmi a podporuje ako Android auto, tak aj Apple CarPlay. Tu musím podotknúť, že toto je prvá motorka od Hondy, kde sa mi Apple CarPlay aj podarilo rozchodiť a aj počas jazdy v rukaviciach sa dal nádherne ovládať buď priamo na displeji dotykovo alebo tlačidlami na ľavej rukoväti. Z hľadiska bezpečnosti je lepšie ovládať ho pomocou tlačidiel.

Pri zrkadlení telefónu na TFT displeji sa všetky potrebne údaje ako rýchlosť a zaradený prevodový stupeň zobrazujú na malom LCD displeji pod ním. Po bokoch displejov nájdete na ľavej strane klasickú 12-voltovú zásuvku a na pravej zase klasickú USB zásuvku na pripojenie telefónu. Čo mi ale chýba, je miesto, kde by som si ten telefón, ktorý si pripojím cez kábel, mohol odložiť. Nie je tu nič, kde by som ho mohol bezpečne odložiť. Čiže si buď musíte dokúpiť držiak na telefón alebo nesmiete zabudnúť, že ho máte vo vrecku pripojený káblom k motorke.

Honda NT 1100

Záverom

Sedlo vo výške 820 milimetrov je pohodlné a ani dlhé trasy vám nebudú robiť problémy. Posed je vzpriamený a sklon kolien je veľmi pohodlný. V štandardnej výbave máte k modelu Honda NT 1100 aj dvojicu bočných kufrov, vyhrievané rukoväte, hlavný stojan a taktiež aj konektivitu.

Honda NT 1100 je ideálny stroj pre každého, kto chce cestovať a objavovať, zároveň je mu Goldwing príliš ťažký a Afrika má zbytočné off-roadové schopnosti, ktoré aj tak nevyužije.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Honda NT 1100
MOTOR : 1 083 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 238 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 820 milimetrov
CENA : 14 290€ s DCT / 13 290€ s manuálnou prevodovkou

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 14

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPozrite sa, ako Škoda testuje bezpečnosť vozidiel
Nasledujúci článokNajviac sexi Kia v Európe končí, bude mať nástupcu?