Domov MOTO TEST Piaggio MP3 Exclusive – najlepšia voľba pre nerozhodných

TEST Piaggio MP3 Exclusive – najlepšia voľba pre nerozhodných

Skúter či trojkolka? Aj aj. Piaggio tento rok rozšíril svoje portfólio o v skutku zaujímavý hybrid Piaggio MP3 Exclusive. Poďme sa naňho pozrieť zblízka.

Čo je ale na tomto modeli, okrem dizajnu, najzaujímavejšie, je to, že tento skúter môžete preháňať po cestách aj s vodičským oprávnením skupiny B. Talianom sa podarilo dať na tri kolesá veľmi zaujímavý stroj, ktorý prešiel rovnakou homologizáciou ako autá a práve vďaka tomu môžete tento trojkolesový zázrak šoférovať aj so spomínaným vodičským oprávnením typu B. Je ako stvorený pre tých, ktorí si nechcú rozširovať vodičský preukaz na A-čko a chcú využívať výhody mestského skútra. Zároveň im je 125-tka slabá, takže v prípade Piaggio MP3 Exclusive sú na správnej adrese.

Piaggio MP3 Exclusive

Poďme si ho trošku rozobrať

Okrem nezvyčajnej koncepcie dvoch kolies vpredu je aj nabitý elektronikou. Piaggio MP3 Exclusive je poháňaný jednovalcovým motorom s objemom 530 centimetrov kubických a výkonom 44 koní. Vpredu má MP3 dva 258-milimetrové kotúče, na každom kolese jeden, do ktorých sa zakusujú jednopiestikové strmene. Vzadu je to zase jeden 240-milimetrový kotúč.

Piaggio MP3 Exclusive

Citlivosť a dávkovateľnosť prednej alebo zadnej brzdy je dobrá. Nie je ani príliš agresívna, ale ani jemná. S MP3 si naozaj poradia na výbornú. To, čo je na celom brzdovom systéme najzaujímavejšie, je brzdový pedál. Áno, čítate správne, brzdový pedál. Ten je na pravej strane, aby bol dobre dostupný a menej skúsení jazdci ho určite dobre využijú. Toto je vlastne jedna z niekoľkých vecí, vďaka ktorým je MP3 možné jazdiť s vodičským oprávnením skupiny B.

Piaggio MP3 Exclusive

Zaujímavé brzdy

Brzdový systém je prepojený a brzdenie s pedálom je cítiť aj v oboch brzdových páčkach. Ďalšia veľmi zaujímavá vec je predné odpruženie. Predné kolesá sú zavesené nezávisle na sebe a keď s jedným prejdete po nerovnosti, ani to neucítite, pretože vám to druhé koleso úplne odfiltruje. Piaggo do predného zavesenia taktiež implementoval aj zámok systému naklápania, ktorý keď zamknete, tak vám skúter sám postojí bez potreby akéhokoľvek stojana. Aby vám neušiel, tak má aj ručnú brzdu.

Aretácia je možná buď keď stojíte na mieste alebo spomalíte pod rýchlosť 10 kilometrov v hodine. Ovládanie zamykania je na pravej rukoväti na tlačidlo. Je dobre dostupné, ale treba na neho myslieť, aby ste si ho nezamkli náhodou, keď budete schádzať z obrubníka alebo na nejakej nerovnosti. Treba myslieť na to, že tak ako ho zamknete, tak sa vám zamkne bez ohľadu v akej pozícii sú predné kolesá. Následne v momente, ako pridáte plyn, sa vám aretácia okamžite uvoľní a môžete jazdiť.

Piaggio MP3 Exclusive

Nechýbajú moderné technológie

Ako som spomínal hneď v úvode, Piaggio MP3 Exclusive je taktiež nabitý elektronikou. Základom je 7-palcový TFT displej, ktorý je prehľadný a dobre čitateľný. Okrem klasických vychytávok, ako je trakčná kontrola, má MP3 aj tempomat či spiatočku so zadnou kamerou. Po pripojení telefónu cez aplikáciu Piaggo mia môžete počúvať hudbu cez interkom či ovládať telefón s ovládacími prvkami na ľavej rukoväti. Taktiež si na displeji viete zobraziť navigáciu. Keď vám začne dochádzať batéria na telefóne, USB zásuvka v odkladacom priestore nad displejom vám ho zase nabije. Je dostatočné veľká aj na ďalšie drobnosti, ktoré si tam viete odložiť. Odkladací priestor sa však nedá zamknúť, preto si vždy musíte skontrolovať, či ste si tam niečo nezabudli. Toto považujem za veľmi veľkú nevýhodu.

Piaggio MP3 Exclusive

Čo ma na MP3 naopak príjemne prekvapilo, bol systém sledovania mŕtveho uhla, čo som zatiaľ videl len na jednej motorke. Tu síce upozornenie na prekážku v mŕtvom uhle neuvidíte v spätnom zrkadle ako sme zvyknutí z áut, ale rozbliká sa vám na displeji oranžová šípka na príslušnej strane. A áno, nemusíte sa báť, je dobre viditeľná aj počas jazdy s integrálnou prilbou, kde ju periférne zakaždým zaregistrujete.

Piaggio MP3 Exclusive

Full LED osvetlenie je už štandardom. Keyless systém sa taktiež prebojovalo do segmentu skútrov. Sedlo je pohodlné a radi sa na neho budete vracať. Úložný priestor pod sedlom je dostatočne veľký na odloženie jednej integrálnej prilby a pár ďalších drobností. Čo sa týka jazdných vlastností, tak po úvodnom zvykaní si na seba, čo netrvalo dlho, musím povedať, že je dobre ovládateľný aj v nižších rýchlostiach. Vďaka dvom predným kolesám vám dáva istotu aj vo väčších náklonoch, do ktorých sa taktiež veľmi rád púšťa. Aj keď kvôli charakteru zavesenia odozva od predných kolies nie je ideálna, na môj vkus až veľmi dobre žehlí povrch a pôsobí trochu sterilným dojmom.

Piaggio MP3 Exclusive

Záverom

Piaggio MP3 Exclusive je presne ten druh skútra, ktorý sa cíti ako doma vo veľkomestách, kde vás dokáže presvedčiť svojou ovládateľnosťou a istotou jazdy. Skôr sa vám stane, že vám šmykne zadné koleso ako predné, ktoré podržia aj na nerovnom teréne. Taktiež sa nestratí ani na diaľnici, okresných cestách či horských priechodoch a zákrutách. Keď si nie ste istý, či život so skútrom alebo motorkou je pre vás, tak toto je asi najjednoduchšia cesta, ako to zistiť a začať objavovať krásy a nástrahy v sedle motocykla.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : Piaggio MP3 Exclusive
MOTOR : 530 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 280 kilogramov
VÝŠKA SEDLA : 790 milimetrov
CENA : 12 499 €

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!