Domov MOTO TEST BMW R1250GS Adventure – ako stvorená na cestu okolo sveta

TEST BMW R1250GS Adventure – ako stvorená na cestu okolo sveta

Motorka BMW R1250GS Adventure sa s vami dostane aj na koniec sveta a naspäť. Práve preto v segmente veľkých enduro strojov právom kraľuje. Človek nepochopí, kým nevyskúša.

Kult, ktorý sa okolo týchto cestovateľov vytvoril, je obrovský. Srdcom tu je dvojvalcový boxer motor s objemom 1254 centimetrov kubických a výkonom 136 koní pri 7750 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 143 Nm.

Ťažká váha

S okamžitou odozvou na pridanie plynu a veľmi rýchlym nástupom sily vás dokáže vytiahnuť snáď z akejkoľvek situácie. To aj napriek jeho veľkosti a váhe, ktorá sa v plne naloženom stave dostáva až na hodnotu 485 kilogramov. Je pravda, že asi málokto ju bude takto zaťažovať, a tak si povedzme, že nie je najľahšia ani v pohotovostnom režime plne natankovaná a pripravená na jazdu. V tomto prípade je tá hodnota menej život ohrozujúca – 268 kg. Pokiaľ berieme do úvahy hodnoty výrobcu o spotrebe okolo 5 litrov na 100 kilometrov a objem palivovej nádrže, do ktorej sa zmestí 30 litrov benzínu, tak dojazd teoreticky vyjde na 600 kilometrov. Reálne sa však dojazd pohybuje okolo vzdialenosti 400 kilometrov.

Cestou – necestou

Šesťstupňová prevodovka s rýchloradením hore aj dole, ktorá funguje ako po masle, prenáša všetku silu cez kardanový hriadeľ na zadné koleso. O zastavenie sa vpredu postarajú brzdové kotúče s veľkosťou 305 milimetrov a štvorpiestikové radiálne uložené brzdové strmene s výbornou odozvou a dávkovaním. Vzadu je to zase 276-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Vpredu sa nachádza 19-palcové koleso s výpletom, vzadu je to klasická 17-ka.

O zavesenie a pohodlie sa vpredu stará Telelever s celkovým zdvihom 210 milimetrov a vzadu Paralever so zdvihom 220 milimetrov. A pokiaľ to skombinujete s príplatkovým podvozkom ESA, budete ako na obláčiku. Na rozdiel od konkurentov poskytuje na ceste dobrú odozvu, čo je pri veľkých a ťažkých motorkách väčšinou problém. BMW R1250GS Adventure však zvláda s prehľadom a bez zaváhania aj väčšie náklony. Na ceste je podvozok príjemne tuhý s výbornou odozvou. Akurát si treba dávať pozor na bočné kufre, aby ste ich nepredrali. Aj keď sa u nás veľmi mimo ciest pohybovať nemôžete, tak motocykel veľmi dobre zvláda aj off-roadové cesty. Na nich je už síce cítiť jeho váhu, ale bez problémov si s nimi poradí. V tomto prípade je podvozok nádherne poddajný a mäkký.

Nechýba množstvo elektroniky

BMW R1250GS Adventure je naozaj moderná motorka plne nabitá elektronikou. Tá síce zasahuje do jazdenia, ale vždy to robí s citom. Keď to zoberieme odpredu, tak je tu predný LED reflektor, ktorý sa vie mechanicky nakláňať. Ďalej treba spomenúť plne farebný TFT displej s konektivitou. GS A má v základe tri jazdné režimy: ECO, Rain a Road ktoré dopĺňajú ešte Dynamic a Enduro. Ako je už pri BMW zvykom, tak za príplatok tu je aj Dynamic Pro a Enduro Pro. Nechýba asistent rozjazdu do kopca, brzdový asistent DBC či regulácia brzdenia motorom. V dnešnej dobe už samozrejmosťou je trakčná kontrola a tempomat.

O pohodlie vodiča sa zase postarajú vyhrievané rukoväte a sedlo. Sedlo je výškovo nastaviteľné v dvoch hodnotách, 890 milimetrov a 910 milimetrov. Výšku si jednoducho nastavíte pod sedadlom. Sedlo je dostatočne úzke v prednej časti a ani jazda v stoji nie je problémom. Je pohodlné i na väčšie vzdialenosti. Čo sa týka doplnkovej výbavy a príslušenstva, tak tu sú možnosti snáď neobmedzené. Či už originálnym príslušenstvom od BMW alebo od tretích strán.

BMW R1250GS Adventure je veľký a impozantný stroj. To mu určite nikto nemôže zobrať. Presne plní ten účel, na ktorý bol stvorený. S prehľadom a na výbornú. Nezľakne sa ani jazdy okolo sveta, ktorú podľa mňa dá s pokojom Angličana. BMW R1250GS Adventure je veľká, výborne ovládateľná a pohodlná motorka na zbieranie kilometrov a zážitkov z ciest i mimo nich.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV : BMW R1250GS Adventure

MOTOR : 1 254 centimetrov kubických

HMOTNOSŤ : 268 kilogramov

VÝŠKA SEDLA : 890/910 milimetrov

CENA : 19 600 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHonda CR-V sa predstaví v závodnej edícii s výkonom atakujúcim 800 koní
Nasledujúci článokNovitec robí McLaren Elva rýchlejším, drahším a exkluzívnejším športiakom