Ford Sierra Cosworth RS500 z roku 1987 s podvozkom číslo jedna sa bude predávať na aukcii v Silverstone. Už 19. mája sa tento unikátny Ford dozvie meno svojho nového majiteľa. Uznajte, že mať vôbec prvé vyrobené auto v tejto výkonnej verzii musí byť úžasný pocit!

Jedná sa o jediný predvýrobný model, ktorý bol skonštruovaný výhradne Fordom. Táto Sierra Cosworth bola prvou zo štyroch pred-produkčných vozidiel, ktoré boli vytvorené ako autá na testovanie. Konkrétne tento ,,Zlatý Grál“ má podľa predbežného odhadu cenu medzi 90 000 až 120 000 libier (skoro 138 tisíc eur). Ford však predpokladá, že zaplatená suma sa dotiahne ešte vyššie.

Ford Sierra Cosworth RS patrí medzi vysoko výkonné verzie klasického modelu Sierra. Táto variácia bola výsledkom projektu divízie Ford Motorsport, ktorá mala za cieľ vytvoriť víťazný automobil pretekárskej skupiny A v Európe. Model ako taký bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 1985 s tým, že sa začne vyrábať v septembri a výroba 5000 kusov sa ukončí v lete roku 1986. V praxi bolo ale vyrobených 5545 kusov, z ktorých presne 500 kusov bolo poslaných do Tickfordu na premenu na 3-dverovú verziu Sierra Cosworth RS500.

Mike Moreton bol vedúcim tímu, ktorý mal za úlohu vyrobiť evolučnú edíciu zameranú na to, aby bola bezkonkurenčná na pretekárskej trati. V marci 1987 sa Aston Martin podujal a vyrobil 500 kusov modelu Sierra Cosworth RS500. Týchto všetkých 500 áut malo výhradne pravostranné riadenie pre Spojené kráľovstvo. Pôvodne mali byť všetky v čiernej farbe, ale nakoniec 56 kusov bolo bielych a 52 modrých.

Kráska bola uverejnená v júli a homologizovaná v auguste 1987. Najväčším rozdielom medzi verziami GT500 Cosworth a RS Cosworth bol upravený motor. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,5 sekundy, čo je na tie roky úctyhodný výkon. Medzi nové prvky, ktoré vylepšili starý motor patrí:
Motor s tenšími stenami valcov kvôli strohej pretekárskej dráhe
Väčšie turbo Garrett T31 / T04
Väčší medzichladič
Druhá sada štyroch palivových vstrekovačov v druhej palivovej lište (neexistuje v civilnej verzii)
Upravené palivové čerpadlo
Prepracovaný systém plnenia pre realizáciu vyšších výkonov
Upravený systém mazania a chladenia
Rozšírené zadné šikmé rameno náprav na iné nevyužívané miesta

Verzia Cosworth RS500 mala aj menšie vonkajšie zmeny oproti modelu RS Cosworth, a to napríklad že zadné 3. dvere mali spodný spojler, tiež známy ako veľrybí chvost. Takisto sa na aute nachádzali diskrétne označenia „RS500“ na zadných dverách a na predných blatníkoch.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST – Opel Crossland X 1.2 TURBO
Nasledujúci článokVW Golf GTI TCR – najrýchlejší Golf GTI v sériovej podobe.