Domov News Peugeot 3008 dostal slovenské ceny, konkurencia stojí menej

Peugeot 3008 dostal slovenské ceny, konkurencia stojí menej

Foto: Peugeot

Mild-hybrid, plug-in hybrid a elektromobil. V takejto zostave prichádza Peugeot 3008 na slovenský trh. Koľko stojí a akú ponúka výbavu?

Model 3008 je pre automobilku veľmi dôležitým modelom. Nielen na slovenskom trhu patrí medzi najpredávanejšie. Po vizuálnej stránke sa Peugeot 3008 preorientoval skôr na dizajn, ktorý hrá na emócie. Potvrdzujú to napríklad úzke svetlomety či zadné partie v štýle SUV-kupé. Medzigeneračne automobil narástol vonkajšie rozmery sú 4,54 m x 1,89 m x 1,64 m. Tým má medzi mainstreamovými zástupcami SUV segmentu C mierne navrch. Peugeot 3008 postavený na platforme STLA Medium disponuje rovnakou veľkosťou batožinového priestoru nezávisle na použitom pohone. S využiteľným objemom 520 litrov je kufor novej 3008 rovnako priestranný ako predchádzajúca generácia.

Peugeot 3008 predné svetlá
Foto: Peugeot
Porovnanie Peugeotu 3008 s vybranými zástupcami konkurencie
Model Peugeot 3008 Citroen C5 Aircross Hyundai Tucson Renault Austral
Dĺžka (mm) 4542 4500 4500 4510
Šírka (mm) 1895 ND 1865 1825
Výška (mm) 1641 1654 1650 1644
Rázvor (mm) 2739 2730 2680 2667
Kufor (l) 520 580-720 577 487-575
Motor 1,2 Hybrid MHEV 136 1,6 T-GDI MHEV mild hybrid 140
Výkon (k) 136 136 150 140
Krút. moment (Nm) 230 230 250 260
Cena od (€) 32 490 28 990 29 990 30 400
Foto: Peugeot

Základnou motorizáciou pre Peugeot 3008 je celkom nový 48V mild-hybrid s objemom 1,2 litra, najvyšším výkonom 136 koní a dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Mimochodom, Peugeot 3008 je ďalším automobilom, ktorý sa vzdáva manuálnej prevodovky. Rovnako tak už nie je možné počítať s turbodieselom 1,5 BlueHDi. Benzínový motor v tejto konštelácii dopĺňa elektromotor s výkonom 21 kW. Peugeot 3008 je na Slovensku dostupný v dvoch výbavách – Allure a GT. Aj to je jeden z dôvodov, prečo je 3008-čka o čosi drahšia ako konkurencia – Allure je v hierarchii Peugeotu stredný stupeň výbavy, ktorý obsahuje veľa prvkov, ktoré sa v základnej výbave u konkurencie nenachádzajú, resp. si treba za ne priplatiť osobitne alebo zvoliť vyšší stupeň výbavy.

Peugeot 3008 interiér
Foto: Peugeot
Ceny

Cena za Peugeot 3008 tak štartuje na sume 32 490 eur. Vo výbave Allure sa nachádzajú napríklad predné i zadné LED svetlá, zadné parkovacie senzory so zadnou kamerou, 6 airbagov, 19-palcové zliatinové disky kolies, automatická dvojzónová klimatizácia, čalúnenie sedadiel kombináciou syntetickej kože a látky alebo funkcia vyhrievania predných sedadiel.

Peugeot 3008 je prvým vozidlom značky prichádzajúcim s koncepciou Panoramic i-Cockpit. Je inovatívny v tom, že panoramatická obrazovka pred vodičom je namontovaná na palubnej doske pomocou upevňovacieho systému, ktorý je neviditeľný z priestoru pre cestujúcich. Toto rozloženie zlepšuje dostupnosť a viditeľnosť informácií zobrazovaných na 21-palcovom dotykovom displeji. Tento displej je štandardom pre výbavu GT. Čo sa týka ovládania palubných funkcií, v centrálnej časti prístrojovej dosky sú umiestnené ešte tzv. i-Toggles, plne prispôsobiteľné dotykové tlačidlá, ktoré možno naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k 10 obľúbeným funkciám. Ovládanie automatickej prevodovky bolo premiestnené na vrchnú časť palubnej dosky, k štartovaciemu tlačidlu.

Peugeot 3008 i-Toggles
Foto: Peugeot

Výbava GT, ktorá je s benzínovým mild-hybridom v predaji od 36 490 eur, obsahuje navyše napríklad Pixel-LED predné adaptívne svetlá, automatické prepínanie diaľkových svetiel, adaptívny tempomat, predné parkovacie senzory, 20-palcové disky, 21-palcový Panoramic i-Cockpit, vyhrievanie volantu, čalúnenie sedadiel kombináciou Alcantary a syntetickej kože alebo navigačný systém. Za ďalšie prvky výbavy ako napríklad asistenčné systémy, panoramatickú strechu, 360-stupňový parkovací systém alebo audiosystém Focal je potrebné si priplatiť.

Peugeot 3008 zadné svetlá
Foto: Peugeot
Plugin a elektro

Druhou možnosťou pohonu je plug-in hybridná motorizácia pozostávajúca z benzínového 1,6-litrového štvorvalca, elektromotora a sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. Celkový výkon pohonnej sústavy je 195 koní. Vo výbave Allure stojí tento variant 42 790 eur a vo výbave GT 46 790 eur. Najsilnejšou motorizáciou je elektromotor s výkonom 210 koní. Peugeot uvádza na slovenský trh variant so 73 kWh batériou a jeho cena je nastavená na 46 790 eur (Allure), resp. 50 790 eur (GT). Jeho dojazd je v kombinovanom cykle podľa normy WLTP 524 km. Elektromotor dosahuje najvyšší krútiaci moment 343 Nm. Jednosmerným prúdom môže energia do batérie putovať výkonom maximálne 160 kW.

Verzia 1,2 Hybrid 1,6 PHEV E-3008
Výkon 136 k 195 k 210 k
Krútiaci moment 230 Nm 360 Nm 343 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,2 s ND 8,8 s
Max. rýchlosť 201 km/h ND 170 km/h
Spotreba 5,5 l ND 16,8 kWh

ND – nedostupné údaje

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok“Rolls-Royce” za cenu BMW X5, oplatí sa s naftovým šesťvalcom?
Nasledujúci článokKeď prechádza ulicami, je to ako slabé zemetrasenie. Teraz vyrobili posledný kus